Meget ubehagelige øjenproblemer
Fra : Mark

Dato : 16-09-03 18:56

Jeg har igennem meget lang tid haft problemer med mine øjne.

Det er sådan at jeg har næsten konstant betændelse i dem, også selvom
jeg har fået mange øjendråber imod det. Der er tydelige plamager af
rød hævelse inde bag øjenlågene( i hjørnet op mod næsen) i begge øjne

Jeg har fået allergi test uden resultat.
Næste gang bliver en antibiotika-kur, men det har jeg forsøgt før, og
selvom det hjallp i starten vendte det alligevel tilbage.

Kan det være at brug af computer kan fremkalde betændelse eller hva?
Og kan man købe nogle skærmbriller imod det, eller hva?

Fra : Kathrine

Dato : 16-09-03 19:22

"Mark" skrev:

> Jeg har igennem meget lang tid haft problemer med mine øjne.

Er du testet for klamydia og herpes simplex i øjenene?
Har du fået checket at du ikke har et øjenvippehår der vokser indad?
--
Kathrine
---

Fra : Mark

Dato : 16-09-03 20:03

On Tue, 16 Sep 2003 20:22:18 +0200, "Kathrine"
<katras@FJERN-DETTEofir.dk> wrote:

>Er du testet for klamydia og herpes simplex i øjenene?

Det tror jeg ikke. JEg blev testet i hoved og bagdel for kort tid
siden, men det galdt ikke specielt øjnene.

Kan det give nogle "klumper" i øjenlågene? Øjenlægen kan konstatere
betændelsen, men problemet er at den ikke forsviinder og kommer igen
hele tiden.

>Har du fået checket at du ikke har et øjenvippehår der vokser indad?

Jeg tror det ikke, for problemet gælder begge øjne

Fra : Carsten Riis

Dato : 16-09-03 22:57

Kathrine wrote:

> Er du testet for klamydia og herpes simplex i øjenene?

Jeg havde herpesangreb i øjnene, da jeg havde de symptomer som Mark
beskriver.

Det undersøges hos øjenlægen med en podning.
Og behandles med herpes øjnsalve 5 gange daglig. Og det faktisk utrolig
nemt at påføre nederste øjelåg.
(og hvis du ikke er tilskudsberettiget, så forbered dig på et mindre
chok for prisen. Tilgengæld er det det værd).

Til Mark: Har du problemer med "underlige" kløende sårlignende
mærker/knopper andre steder på kroppen fx i skridtet?
Hvis ja: Kan du så se at komme til lægen og det kan kun gå for langsomt!
Herpes angreb bekæmpes bedst i starten af angrebet.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis

Citatteknik, signatur...hvad er nu det for noget?
Læs mere på http://www.usenet.dk/netikette

Fra : Mark

Dato : 18-09-03 15:43

On Tue, 16 Sep 2003 23:57:14 +0200, Carsten Riis <cr@carben.dk> wrote:

> [...]
>Hvis ja: Kan du så se at komme til lægen og det kan kun gå for langsomt!
>Herpes angreb bekæmpes bedst i starten af angrebet.

wow. Nu bliver jeg lidt nysgerrig/forbløffet.

Faktisk har jeg haft nogle underlige bitte små knopper på
penis-forhud(10 stykker ca), som jeg har undret mig over, men de har
ikke generet mig.

Men jeg har også fået taget mange blodprøver som intet har vist?

Fra : Jane

Dato : 18-09-03 15:55

Mark skrev i <news:pugjmvcgavutvu07mnbbgirg8779qahajh@4ax.com>:

> Faktisk har jeg haft nogle underlige bitte små knopper på
> penis-forhud(10 stykker ca), som jeg har undret mig over, men de har
> ikke generet mig.

Sikkert bare talgknopper, har alle hankønsvæsner ikke dem?

Jane

Fra : Mark

Dato : 18-09-03 16:11

On 18 Sep 2003 14:54:39 GMT, Jane <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak>
wrote:

>Sikkert bare talgknopper, har alle hankønsvæsner ikke dem?
>
>Jane

http://home.tiscali.dk/8x087518/ps/pstalgknop01.htm

Der ser det ud som om at talgknopper sidder på selve hovedet og de ser
noget anderledes ud end de små plamager, jeg har. Dem jeg har kan man
faktisk nærmest trykke ud som var det bumser..

Dem jeg har er kommet faktisk mens øjenproblemerne har været her, og
de sidder slet ikke på Penishovedet, men på forhuden og sådan midt på
penis

Fra : Carsten Riis

Dato : 18-09-03 17:40

Jane wrote:

> Sikkert bare talgknopper, har alle hankønsvæsner ikke dem?

Jeg har dem ikke.....
og hvis alligevel, så er de ikke specielt synlige som fx hos

Fra : Carsten Riis

Dato : 18-09-03 17:39

Mark wrote:

> wow. Nu bliver jeg lidt nysgerrig/forbløffet.

Jeg ville ikke skræmme dig, undskyld hvis det alligevel skete.

> Faktisk har jeg haft nogle underlige bitte små knopper på
> penis-forhud(10 stykker ca), som jeg har undret mig over, men de har
> ikke generet mig.

Det er som andre påpeger - og jf. din beskrivelse - er det ganske
almindelige talgknopper.

Men det er heller dem jeg mener.

Når du ikke har ømme, kløende sålignende mærker/knopper nogen steder, så
ta' en slapper.
Jeg beskrev såmend kun det herpes-angreb som jeg havde og jeg "gik lige
en dag elle to" for meget med det jf. min læge..SÅ jeg fik altså også en
skrap kur.

> Men jeg har også fået taget mange blodprøver som intet har vist?

Jeg ved ikke om herpes viser sig ved en blodprøve.
Mit blev diagnosticeret ved en podning (som er langfra smertefri, men
heller ikke uuholdelig, hvis jeg skal formulere det pænt)

Fra : Mark

Dato : 18-09-03 17:46

On Thu, 18 Sep 2003 18:39:20 +0200, Carsten Riis <cr@carben.dk> wrote:

>Jeg ved ikke om herpes viser sig ved en blodprøve.
>Mit blev diagnosticeret ved en podning (som er langfra smertefri, men
>heller ikke uuholdelig, hvis jeg skal formulere det pænt)

Kan en sådan test gøres ved normal læge? Der er en helt urimelig lang
ventetid ved øjenlæger her i min by (mange måneder, helt ærlig!!!)

Fra : Carsten Riis

Dato : 18-09-03 21:06

Mark wrote:

> Kan en sådan test gøres ved normal læge?

På alle andre steder på kroppen end øjnene vil jeg tro, at det snildt
kan lade sig gøre. Min læge gjorde i hvert fald.

> Der er en helt urimelig lang
> ventetid ved øjenlæger her i min by (mange måneder, helt ærlig!!!)

Jep, tilgengæld er det kun fordi øjenlægerne har en forpligtelse til at
tage akutte patienter ind først.
Det er et lidt a la Triage-systemmet (det system man vælger patienter
efter når der er større ulykker eller katastroffer. Hvem kan vente, hvem
skal til nu og hvem dør alligevel inden man får iværktsat
behandling...Ja, det kommer som et chok for nogen, men sådan vælger man
faktisk patienter ved større ulykker/katastrofer)

Når du har et akut problem med dine øjne (og det har du jo), så går du
først til din egen læge..Og når din læge er en klog læge, så sender han
dig _direkte_ til øjenlæge under betegnelse /akut patient/ dvs. at
øjenlægen skal tage dig ind enten samme dag eller dagen efter. Er du hos
din egen læge tidlig på dagen, så kan du komme til hos øjenlægen et par
timer senere.

Hos den øjenlæge jeg blev henvist til er der normalt har et halvt års
ventetid. Jeg kom til i løbet af 2 timer!

Fra : Mark

Dato : 18-09-03 21:28

On Thu, 18 Sep 2003 22:06:12 +0200, Carsten Riis <cr@carben.dk> wrote:

>På alle andre steder på kroppen end øjnene vil jeg tro, at det snildt
>kan lade sig gøre. Min læge gjorde i hvert fald.

Men når nu mine problemer faktisk kun eksisterer i øjnene( og så noget
momentvis træthed når betændelsen er slem), så er det vel ikke
naturligt at jeg fejler det samme som dig?

Det er virkelig bare så frygtelig irreterende. Betændelse næsten hele
tiden og "plamager" i øjenlåget konstant.

JEg bestiller tid ved lægen i morgen. Det kan ikke helt kaldes akut,
når jeg har haft det i over 2 år :o

Fra : Carsten Riis

Dato : 18-09-03 21:41

Mark wrote:

> Men når nu mine problemer faktisk kun eksisterer i øjnene( og så noget
> momentvis træthed når betændelsen er slem), så er det vel ikke
> naturligt at jeg fejler det samme som dig?

Jeg kan af gode grunde ikke vide det.

A: Jeg har ikke set din betændelse
B: jeg er ikke øjenlæge/læge eller anden sundhedsfaglig person.

> Det er virkelig bare så frygtelig irreterende. Betændelse næsten hele
> tiden og "plamager" i øjenlåget konstant.
>
> JEg bestiller tid ved lægen i morgen. Det kan ikke helt kaldes akut,
> når jeg har haft det i over 2 år :o

Selvfølgelig kan det kaldes akut.

Akut er for så vidt kun en betegnelse for, at tilstanden eksisterer her
og nu. Og at tilstanden skal behandles indenfor en ret kort og
overskuelig fremtid.
At din tilstand er opstået for x tid siden, tja det viser bare hvor
"jegskalikketillægenmedmindrejegharbrækketbeggeben"-holdning du har
haft.

Du skal jo forestille dig, at øjenlægen jo får patienter fra mange
læger, så øjenlægen bliver også nød til at "triage" de indkomne
patienter. Altså vurdere hvem det haster mest på. Fx kommer der en
patient ind med en gaffel i øjnene og du har ventet i 8 timer, så kommer
den patient altså før dig alligevel. Også selv om du er en /akut
patient/.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis

Livet er en seksuel overført kronisk tilstand, der har 100% dødelig
udgang.

Fra : Mark

Dato : 19-09-03 15:08

On Thu, 18 Sep 2003 22:41:26 +0200, Carsten Riis <cr@carben.dk> wrote:

>At din tilstand er opstået for x tid siden, tja det viser bare hvor
>"jegskalikketillægenmedmindrejegharbrækketbeggeben"-holdning du har
>haft.

Men det er simpelthen ikke korrekt. Jeg har været til over 20
lægebesøg(er flyttet et par gange også) i 2 år. Problemet har været at
jeg har haft svær ved at se øjenproblemerne som det reele kilde til de
følgevirkninger der har været, som eks. har været en udpræget træthed,
øjnene der løb i vand ved alkoholindtagning (som nok har været
betændelsen som har reageret på alkohol)

Som jeg nævner i mit første indlæg har jeg også været både til
øjenlæge og til speciallæger, men utallige blodprøver viser intet, og
først for nylig er jeg blevet klar over at der sidder nogle sore
blæner bag øjenlågene, som er skyld i det hele. Men de går stadig ikke
væk fra betændelsemedicin.

Jeg takker dog meget for hjælpen. Det betyder meget at snakke om det,
uanset hvad.
¨
Men som oprindeligt kunne det være rart at få slået fast om det kan
være TV/comp. skærme der skaber betændelsen. Jeg må indrømme at det
kan knibe i min hverdag at få lys nok.

Fra : Mari

Dato : 19-09-03 22:32

"Mark" <digtekat@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> først for nylig er jeg blevet klar over at der sidder nogle sore
> blæner bag øjenlågene, som er skyld i det hele. Men de går stadig ikke

Hvis blænerne sad i tandkødet - så ville din tandlæge ordinere Longo
Vital
vitamintabletter. Mon ikke du vil forsøge det i nogle måneder??

Jeg havde en sådan blæne på indersiden af mit øjenlåg for år tilbage -
en som ikke
forsvandt selvom øjenlægen skrabede den - og jeg fik antibiotika.

Jeg blev så træt af det - så jeg begyndte at rense det med en vatpind,
der var
dyppet i en 1:10 opløsning af Molkosan. Jeg vil gerne indrømme, at
jeg også anvendte en nål, (som jeg steriliserede i en flamme - og kølede
af
i en tot sterilt vat) til at skrabe i blænen, så Molkosan'en kunne komme
til
at rense i dybden.

Man skal ikke pille i betændelser - så derfor er dette ikke et
råd....... men
blot en beskrivelse af, hvordan jeg tog genen i egen hånd, og lykkedes
med
at få bugt med den.

/Mari

Fra : Uffe Ravn

Dato : 19-09-03 23:55

"Mari" <alohaloh@min.sol.dk> skrev

> Hvis blænerne sad i tandkødet - så ville din tandlæge ordinere Longo
> Vital
> vitamintabletter. Mon ikke du vil forsøge det i nogle måneder??

Virkningen indtræder først efter 3-6 måneders brug.

Mvh.

Fra : Carsten Riis

Dato : 20-09-03 10:21

Uffe Ravn wrote:

> "Mari" <alohaloh@min.sol.dk> skrev

> Virkningen indtræder først efter 3-6 måneders brug.

Dvs. at man i bund og grund ikk kan ane om det er LongoVital eller andet
der gør udslaget

Fra : Mark

Dato : 20-09-03 06:39

On Fri, 19 Sep 2003 23:31:49 +0200, "Mari" <alohaloh@min.sol.dk>
wrote:

> [...]
>råd....... men
>blot en beskrivelse af, hvordan jeg tog genen i egen hånd, og lykkedes

Okay interessant,
er Molkosan i 1/10 blanding ufarlig for selve øjet?

Og hvor køber man det henne egentlig?

Fra : Mark

Dato : 20-09-03 06:43

wrote:

> [...]
>råd....... men
>blot en beskrivelse af, hvordan jeg tog genen i egen hånd, og lykkedes

Jeg har brugt kamille the uden succes i øvrigt, så hvis Moltosan ikke
direkte er skadeligt for øjnene, så vil jeg da prøve det, og i hvert
fald tak for info.

Fra : arc@na

Dato : 20-09-03 19:52

Mark <digtekat@hotmail.com> wrote in

> Jeg har brugt kamille the uden succes i øvrigt, så hvis Moltosan ikke
> direkte er skadeligt for øjnene, så vil jeg da prøve det, og i hvert
> fald tak for info.

Molkosan er en syre (ganske vist svag,men alligevel). Jeg ville nok tænke
mig om en ekstra gang, før jeg hældte syre i øjnene.

arc@na

Fra : Carsten Riis

Dato : 20-09-03 00:08

Mark wrote:

> Men det er simpelthen ikke korrekt.

ok. undskyld.

> [...]
> øjnene der løb i vand ved alkoholindtagning (som nok har været
> betændelsen som har reageret på alkohol)

Det lyder mere og mere mystisk.

> Men som oprindeligt kunne det være rart at få slået fast om det kan
> være TV/comp. skærme der skaber betændelsen. Jeg må indrømme at det
> kan knibe i min hverdag at få lys nok.

Få lys nok?

Fra : Mark

Dato : 20-09-03 06:35

On Sat, 20 Sep 2003 01:07:47 +0200, Carsten Riis <cr@carben.dk> wrote:

>Få lys nok?

Har ofte natarbejde. Sover dermed i mange af døgnets lyse timer, og
meget af den resterende tid går med computer og TV(også for nedrullede
gardiner). Kunne godt forestille sig at det var skidt for øjnene og
betændelsen var et resultat af anstrengte øjne. Det var noget min
sidste læge snakkede om, men ville gerne høre hvad andre mener om den
teori.

Fra : Mark

Dato : 18-09-03 15:45

> [...]

>Hvis ja: Kan du så se at komme til lægen og det kan kun gå for langsomt!
>Herpes angreb bekæmpes bedst i starten af angrebet.

Jeg har haft problemerne i (mere eller mindre grad) 3 år! (men har
ikke kunnet logalisere problemet da disse øjenplamager som sagt er
oppe bag øjenlåget og ikke lige der man kigger mest.

Til gengæld har jeg fået taget et hav af blodprøver.