Andet multimedie
Negativ til positiv ved scanning
Fra : Erik Haaest

Dato : 16-09-03 17:50

Jeg har arvet en masse negativer - garanteret emner, der interesserer mig.
Jeg kan op mod lyset se, hvad det forestiller, (en flok mænd, en maskine
osv.) men må
ENTEN lade det fremkalde (det er dyrt med 2.000-3.000 negativer) ELLER
scanne negativerne som positive.
Kan nogen hjælpe mig med at oplyse hvordan.
Jeg bruger "Paint Shop Pro 7"
Jeg har også "Photo Shop", men bruger det ikke, da jeg ikke har haft tid at
sætte mig ind i det.
Erik

Fra : news.get2net.dk

Dato : 16-09-03 18:40

"Erik Haaest" <haaest@forfatter.dk> wrote in message
> [...]
> osv.) men må
> ENTEN lade det fremkalde (det er dyrt med 2.000-3.000 negativer) ELLER

Du skal, såvidt jeg ved, bruge en scanner som kan scanne dias.

--

Zafar Iqbal

Fra : Søren Blom

Dato : 16-09-03 23:18

> "Erik Haaest" <haaest@forfatter.dk> wrote in message

Det er som der tidligere er skrevet i tråden, at du skal bruge en negativ
scanner. En sådan koster fra omkring 1000 kr. og opefter, alt efter hvilken
type man vil have, krav til kvalitet osv., men det er noget af en
udskrivning hvis det ikke er noget man ellers har brug for.

Men jeg vil gerne være behjælpelig med at få fine negativer scannet, så
kontakt mig, hvis du vil have hjælp.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : R.J.S.

Dato : 17-09-03 22:12

> [...]
> Jeg bruger "Paint Shop Pro 7"
> Jeg har også "Photo Shop", men bruger det ikke, da jeg ikke har haft tid at

Hej Erik se lige her, det virker!!:
http://home19.inet.tele.dk/poulm/html/negativ_scanning.html

Hilsen fra Stork Island R.J.S.