killinger hvor gammel?
Fra : Jacob Nordestgaard

Dato : 16-09-03 15:48

Hej alle.

Vil lige høre jeres mening hvor gammel bør/skal en kat være før den må få
killinger?

Fra : Louise Viborg

Dato : 16-09-03 16:00

Hej Jacob!
Den skal ihvert fald være over et ¨r gammel indenfor min race. Jeg
emner at hos andre racer skal de være over 2 år eller lign.

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Killinger salgsklare i uge 46

Fra : Louise Hansen

Dato : 17-09-03 17:56

> Vil lige høre jeres mening hvor gammel bør/skal en kat være før den
må få
> killinger?

Tjah, først og fremmest kommer det jo an på, hvornår katten går i
løbetid...Nogle katte går i løb første gang, når de er 8-10 måneder,
mens andre når at blive over et år inden, de går i løb. Det er meget
forskelligt fra race til race og igen fra linie til linie indenfor de
forskellige racer. Atter igen kan det også variere individuelt fra kat
til kat - kort sagt: Der er ingen idiotsikker alder!

Hvornår katten så rent psykisk er moden nok til at få killinger, ja det
varierer jo meget fra kat til kat, alt efter race og sind, men jeg har
af den opdrætter, hvor jeg har købt min avlshun, fået at vide, at min
birmahun helst skal være 1-1½ år gammel inden, jeg lader hende få sit
første kuld - i hvert fald er det tilrådeligt at lade hende gå i løb tre
gange efter den første løbetid inden, jeg får hende parret! Andet ved
jeg desværre ikke, da jeg jo endnu ikke er så erfaren indenfor faget!

Med venlig hilsen
Louise Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar