Xnews dato sortering
Fra : Hans Nikolajsen

Dato : 16-09-03 10:54

Jadav!

Jeg er begyndt at bruge Xnews, udemærket progam, men hvordan gemmer jeg
opsætningen.
De nyeste indlæg skal stå øverste (det gøres vd at trykke på Dato, det ved
jeg godt! ), næste gang jeg starter xnews har den glemt dette igen.
Hvordan løser jeg dette problem ???

Hvordan får jeg Xnewx til KUN at hente de sidste 300 indlæg, min Xnews
henter indlæg helt tilbage til januar 2002.
Hvordan løser jeg så dette problem ???

--
M.v.h.
Hans Nikolajsen

Fra : Thomas Madsen

Dato : 16-09-03 14:16

Hans Nikolajsen skrev:

> De nyeste indlæg skal stå øverste (det gøres vd at trykke på Dato,
> det ved jeg godt! ), næste gang jeg starter xnews har den glemt
> dette igen. Hvordan løser jeg dette problem ???

Tryk Ctrl + F1 (svarer til at gå op i Special > Setup Xnews) og inde
under Display-fanebladet stiller du den så til Sort on Date og om
den skal sortere stigende (Ascending) eller faldende (Descending).

> Hvordan får jeg Xnewx til KUN at hente de sidste 300 indlæg, min
> Xnews henter indlæg helt tilbage til januar 2002.
> Hvordan løser jeg så dette problem ???

Du kan trykke Ctrl + Enter når du går ind i gruppen ude fra
gruppelisten. Det åbner en dialogboks ved navn Open Special og i
den kan du vælge hvor mange headere du vil hente fra gruppen.

PS. Det er en ret god idé at stille Xnews til at fortælle hvilket
tegnsæt du har forfattet dit indlæg med. Det gør du pt. ikke.
Hvordan du får Xnews til det kan du læse på følgende side:
<http://www.student.dtu.dk/~s991520/xnews/opsaetning.html#compose>.

Madsen.

Fra : Hans Nikolajsen

Dato : 16-09-03 15:25

Thomas Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in

> Hans Nikolajsen skrev:
>

> den skal sortere stigende (Ascending) eller faldende (Descending).

Ah, så er det løst! (c:

> den kan du vælge hvor mange headere du vil hente fra gruppen.

Ok, men hver gang jer lukker og genstarter Xnews, så har den glemt alt om
dette, er der et sted at denne opsætnint skal gemmes ???

Det er hvis løst nu "håber jeg" (c:

--
M.v.h.
Hans Nikolajsen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-09-03 15:44

Hans Nikolajsen skrev:

> Ok, men hver gang jer lukker og genstarter Xnews, så har den
> glemt alt om dette, er der et sted at denne opsætnint skal
> gemmes ???

Søg i manualen efter "PromptThreshold".

NB: Tegnsætindstillingen er fin nu.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
Greenwich nedrig gang: Ny Delhi (GMT +5.5), Badutspring By (GMT

Fra : Hans Nikolajsen

Dato : 16-09-03 17:41

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> wrote in

> Søg i manualen efter "PromptThreshold".

hmm, jeg ahr indført PromptThreshold=300 til Xnews.ini
Det hjalp desværre ikke!

--
M.v.h.
Hans Nikolajsen

Fra : Thomas Madsen

Dato : 16-09-03 20:43

Hans Nikolajsen skrev:

> hmm, jeg ahr indført PromptThreshold=300 til Xnews.ini
> Det hjalp desværre ikke!

Er du sikker på at du har indsat det i den rigtige sektion?
Det skal indsættes i [XOVER]-sektionen i Xnews.ini.

Madsen.