Pink Floyd i DK 1971 eller 1972??
Fra : Jørgen Angel

Dato : 16-09-03 10:43

Jeg prøver at fastslå hvornår mine billeder af Pink Floyd i KB Hallen er
fra:
http://www.angel.dk/floyd/FloydOversigt1.html

Jeg har søgt rundt på Nettet, men der rodes rundt i KB Hallen, Falkoner
og Tivolis Koncertsal. Så det er ikke lykkedes mig at finde et entydigt
svar.
Spillede de virkelig både i KB Hallen og Falkoner/Tivoli med få dages
mellemrum i 1972?

Jeg tænkte om der måske var nogen der selv havde taget billeder af PF i
71 eller 72 og havde været mere omhyggelig med sine notater på
negativerne end jeg har været. Måske kunne man på billederne se
ligheder/forskelle i deres tøj eller opstilling på scenen og den vej
rundt bekræfte eller udelukke det ene af årene.

Med venlig hilsen

Jørgen Angel

Fra : David Rasmussen

Dato : 16-09-03 11:10

Jørgen Angel wrote:

> [...]
> ligheder/forskelle i deres tøj eller opstilling på scenen og den vej
> rundt bekræfte eller udelukke det ene af årene.

http://216.239.59.104/search?q=cache:JgE9M9KeexYJ:www.hellspice.com/pfshows/+%22pink+floyd%22+concerts+copenhagen&hl=en&ie=UTF-8

Fede billeder!!

/David

Fra : Jørgen Angel

Dato : 16-09-03 14:09

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> wrote:

http://216.239.59.104/search?q=cache:JgE9M9KeexYJ:www.hellspice.com/pfsh
ows/+%22pink+floyd%22+concerts+copenhagen&hl=en&ie=UTF-8

Den liste jeg får op går kun lige til og med august 1971.
Men er det ikke blot en liste som der er mange af på nettet? Jeg har
fundet stakke af dem - med varierende oplysninger. Det er derfor jeg
ikke tør fæste lid til dem. Men hvis nogen selv havde været der osv.
Jeg er mest tilbøjelig til at tro mine billeder er fra 71, men ....

> Fede billeder!!

Tak!

Jørgen

Fra : nd

Dato : 16-09-03 19:28

"Jørgen Angel" <angelFJERN@inet.uni2.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> svar.
> Spillede de virkelig både i KB Hallen og Falkoner/Tivoli med få dages

Næppe; 10. november: København 12. november: Hamburg.

Må iøvrigt have været en kanon koncert, lige imellem Pompeii og Dark
side.....

vh

Niels

---

Fra : Jørgen Angel

Dato : 16-09-03 23:58

nd <nd@nospam.get2net.dk> wrote:

> [...]

Undskyld, det var vist vedr. 1971 jeg så de havde spillet to forskellige
steder med (vist nok) en dags mellemrum. Er det rigtigt?
Men det vigtigste for mig er om de spillede i KB Hallen i 1972. Mine
billeder er fra KB Hallen, og hvis de ikke spillede dette sted (som
nogle sites påstår) i 1972, er mine billeder fra 1971.
Hvad siger eksperterne?

Jørgen

Fra : Jacob

Dato : 17-09-03 19:53

On Wed, 17 Sep 2003 00:57:51 +0200, angelFJERN@inet.uni2.dk (Jørgen
Angel) wrote:

> [...]
>billeder er fra KB Hallen, og hvis de ikke spillede dette sted (som
>nogle sites påstår) i 1972, er mine billeder fra 1971.

Der har altid været forvirring omkring Pink Floyd koncerterne i
Danmark i 1971 og 1972. Specielt koncerten i september 1971 som ifølge
visse kilder skulle have foregået i Falkoner.

Vernon Fitch er en af de største eksperter omkring Pink Floyd:
http://ourworld.compuserve.com/homepages/PFArchives/

Han er forfatter til en række bøger omkirng PF, bl. a "The Pink Floyd
Encyclopedia" og "Pink Floyd - The Press Reports 1966-1983" og han
skriver i hans koncert kronologi:
1971:
September
23 - KB Hallen, Copenhagen, Denmark

1972:
November
10 - KB Hallen, Copenhagen, Denmark
11 - KB Hallen, Copenhagen, Denmark

Så der er 3 koncerter i KB Hallen hvor du kan ha taget billeder.

Her er en side hvor der billeder fra koncerten d. 25 september 1971 så
du kan sammenligne:
http://kbhallen1971.cjb.net/

Her er omtale og citater af anmeldelser fra PF besøg i Danmark:
http://www.geocities.com/SunsetStrip/Bistro/2860/pinkfloyd.html

--
Jacob

http://liverare.tripod.com/

Fra : Jørgen Angel

Dato : 18-09-03 07:37

Jacob <jjlarsen@fabel.dk> wrote:

> Der har altid været forvirring omkring Pink Floyd koncerterne i
> Danmark i 1971 og 1972. Specielt koncerten i september 1971 som ifølge
> visse kilder skulle have foregået i Falkoner.

Og jeg har også set nogle (mange) sige at den ene af koncerterne i 72
var i Falkoner. Problemet er, at folk bare skriver af efter hinanden.

> [...]
>
> Han er forfatter til en række bøger omkirng PF, bl. a "The Pink Floyd
> Encyclopedia" og "Pink Floyd - The Press Reports 1966-1983" og han

Og så er jeg lige vidt. Jeg kan se på mine billeder at de er fra KB
Hallen - så det kan være begge år.

> Her er en side hvor der billeder fra koncerten d. 25 september 1971 så
> du kan sammenligne:
> http://kbhallen1971.cjb.net/
Tak, jeg har set den side. Jeg er sikker på hans (hans fars) billeder og
mine billeder er fra samme koncert.
Men han skriver også at han ikke er helt sikker på hvornår de er fra.
Jeg har mailet med ham. Han føler sig overbevist, men har ikke svaret
hvad han bygger det på.

> Her er omtale og citater af anmeldelser fra PF besøg i Danmark:
> http://www.geocities.com/SunsetStrip/Bistro/2860/pinkfloyd.html

Jeg kender Claus og han plejer at være grundig. Men det bekræfter kun at
det var KB Hallen begge år.

Tak for dit forsøg på at hjælpe.

Med venlig hilsen

Jørgen Angel

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 16-09-03 21:33

Jørgen Angel skrev :
> [...]
> ligheder/forskelle i deres tøj eller opstilling på scenen og den vej
> rundt bekræfte eller udelukke det ene af årene.

Har en optagelse fra Falkoner '69

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : Jacob

Dato : 16-09-03 21:43

On Tue, 16 Sep 2003 22:33:08 +0200, "Michael Lund Sørensen"
<laeses_ikke@gromit.dk> wrote:

>Har en optagelse fra Falkoner '69
Imponerende, for de spillede ikke i Danmark i 69 .
Det må være fra 1970 eller 1971 hvor de spillede i Falkoner.
Jeg har en optagelse fra Star Club på Åboulevarden fra '67, og sidder
nu og nyder den sidste nye DVD fra Harvested:
http://harvested.org

--
Jacob

http://liverare.tripod.com/

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 17-09-03 00:12

Jacob skrev :

> [...]
> Jeg har en optagelse fra Star Club på Åboulevarden fra '67, og sidder
> nu og nyder den sidste nye DVD fra Harvested:

OK Den stammer fra en LP med Amsterdam '68 og Copenhagen, Falkoner '69 men
det kan da være forkert...

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd