Systemoptimering, reklamer for
Fra : Henrik Münster

Dato : 15-09-03 22:33

Kender I ikke de der reklamer for systemoptimering, der nogle gange
dukker op i et vindue ved visse hjemmesider? Det er en reklame for et
program, der optimerer ens computer. Det virker naturligvis med Windows
og skulle være anbefalet af ZCnet og mange andre. Vinduet giver indtryk
af, at det har undersøgt ens computer. Teksten står nedenfor, og jeg
kunne ikke lade være med at more mig over første linie, der dukker op,
når jeg er på min Mac:

----
System Check: Non-Windows ®98 detected - GOOD!

Browser Check: GOOD!

Version Check: GOOD!

Memory Check: WARNING!

Memory leaks may be slowing your system down and putting you at risk for
system crashes and data loss. Would you like to check for and correct
this potential issue?
----

Den mener åbenbart, det er godt, at jeg sidder på en non-Windows
computer. Og det kan jeg jo kun være enig i
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : David Blangstrup

Dato : 16-09-03 07:10

> [...]
> ----
>
> Den mener åbenbart, det er godt, at jeg sidder på en non-Windows
> computer. Og det kan jeg jo kun være enig i

Du skulle tage og bruge PithHelmet på Safari.

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-09-03 20:26

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> Du skulle tage og bruge PithHelmet på Safari.

Pilthelmet?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : David Blangstrup

Dato : 17-09-03 11:04

> Pilthelmet?

Sig ikke, at du ikke kender PithHelmet?!!! AAAaaargh, den er et must
sammen med Safari! Her Henrik

http://macupdate.com/info.php/id/10752

og du vil aldrig se en fåkking reklame igen.

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-09-03 12:15

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> Sig ikke, at du ikke kender PithHelmet?!!! AAAaaargh, den er et must
> sammen med Safari! Her Henrik
>
> http://macupdate.com/info.php/id/10752

Det ser alt for svært ud for mig. Jeg foretrækker at holde computeren
enkel.

> og du vil aldrig se en fåkking reklame igen.

Det ville selvfølgelig være meget rart ikke at skulle tømme sin
postkasse fem gange i løbet af weekenden, for at den ikke løber over. På
den anden side, hvordan skulle jeg så vide, hvornår der er sukker på
tilbud i Føtex?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : David Blangstrup

Dato : 17-09-03 13:22

> Det ser alt for svært ud for mig. Jeg foretrækker at holde computeren
> enkel.

Henrik, altså! Det er hunde hamrende let! Du downloader den,
dobbeltklikker installeren (der er noget ekstra til folk, der har
specielle maskiner, det skal du ikke tage dig af) og så er du kørende!
Du kan endda slå den fra hvis du vil med et shortcut æble+shift+k (lige
ved siden af Apples æble+k, der stopper popups). Du skal ingenting gøre,
filteret er lavet i forvejen, og det er magnificent!

> [...]
> postkasse fem gange i løbet af weekenden, for at den ikke løber over. På
> den anden side, hvordan skulle jeg så vide, hvornår der er sukker på

Ha ha, hi hi - jeg har ingen reklamer på døren, men det må man da selv
om. Jeg foreslår dig bare det bedste reklamefilter til Safari, men det
må du da selv om.

Og med hensyn til enkelthed er PithHelmet total Apple enkel.

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 17-09-03 15:09

> Henrik, altså! Det er hunde hamrende let! Du downloader den,
> dobbeltklikker installeren (der er noget ekstra til folk, der har
> specielle maskiner, det skal du ikke tage dig af) og så er du kørende!

Og så siger den installationen mislykkedes...

Reason: The pre-install or upgrade script in SIMBL failed. (code 2))

Så jeg lever videre med reklamer; jeg har en veludviklet evne til at se
udenom reklamerne

mvh.
Kaj.
--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : David Blangstrup

Dato : 17-09-03 15:51

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> [...]
>
> Reason: The pre-install or upgrade script in SIMBL failed. (code 2))
>
> Så jeg lever videre med reklamer; jeg har en veludviklet evne til at se

Jamen, netop for den situation tror jeg der er en alternativ install
måde. Det står vist i read-me'en, hvis man kan udtrykke det sådan.
Prøv den, den er det værd!

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : David Blangstrup

Dato : 17-09-03 16:09

> [...]

> Jamen, netop for den situation tror jeg der er en alternativ install
> måde. Det står vist i read-me'en, hvis man kan udtrykke det sådan.

Here goes:
Due to some problems with Apple's Installer.app I've decided to open up
the distribution somewhat. I've spent an amazing amount of time
tracking down what have so far turned out to be Apple-acknowledged but
somewhat undocumented bugs. Hopefully the combination of options will
allow most people to get this installed.

Option 1:
Try the PithHelmet.mpkg - if it doesn't work (stops at 50% or
says "There were errors installing") try option 2.

Option 2:
Open the Packages folder on the PithHelmet disk image.
Install SIMBL.pkg first - this is required for PithHelmet to
install properly and it requires root authorization.
Install PithHelmet.pkg (note the .pkg extension)

The order of installation is important. If you still have
problems, please record your exact actions and save any log files or
crash reports. You can mail them to <pithhelmet-bug@culater.net>

If you are having trouble, please take the time to visit my development
journal and see if I have mentioned any know issues, bugs or fixes
before taking the time to email me. My notes can be found here
<http://culater.net/thc/>

If you think you've really got a problem on your hands, once the
Installer fails, there is a menu item under the File menu called "Show
Log" - if you can include the contents of the log with your email that
would be extremely useful.

-ms
2003-07-09

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 17-09-03 16:26

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

..
..
snip
..
..

Jeg har læst "Installation Notes.rtf", og prøvet den alternative
installeringsmetode, og resultatet er det samme: Den går i stå under
istallationen af SIMBL med samme fejlkode i log'en.

mvh.
Kaj.

--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Kent Wormsdorf

Dato : 16-09-03 08:36

On Mon, 15 Sep 2003 23:32:44 +0200, Henrik Münster wrote:

> [...]
> ----
>
> Den mener åbenbart, det er godt, at jeg sidder på en non-Windows
> computer. Og det kan jeg jo kun være enig i
Hej Henrik

Ja, den er ganske sjov, jeg har også mødt den på min Sun Blade 100, der
køre Solaris.
Jeg har dog ikke mødt den endnu med min G3 B&W

Med venlig hilsen
Kent Wormsdorf
--
PS.

Er der nogen der mangler en mand med lidt viden om Sun HW og SW,
så må I gerne sende mig en E-mail.
Jeg er uddannet datamatiker og har senest arbejdet som teknisk presale konsulent.