opsætning af mail server
Fra : Lars K.

Dato : 15-09-03 21:38

Hej

Jeg vil til (forsjov) at opsætte en mailserver, og skal i den forbindelse
lave en DNS ting således at mailen ved hvilken IP-adresse den skal sendes
til. men hvordan fungere det med mails, jeg ved hvordan man gør med normal
urls, men hvilket domæne bliver mails sendt til? mail.domæne.dk eller
domæne.dk?

lars

Fra : Christian Joergensen

Dato : 15-09-03 21:43

On Mon, 15 Sep 2003 22:37:47 +0200, Lars K. wrote:

> [...]
> til. men hvordan fungere det med mails, jeg ved hvordan man gør med normal
> urls, men hvilket domæne bliver mails sendt til? mail.domæne.dk eller

Det afhænger fuldstændig af din MX record. Ex. for razor.dk:

;; ANSWER SECTION:
razor.dk. 43200 IN MX 10 mail.razor.dk.

Hvor mail.razor.dk er defineret ved en CNAME:

;; ANSWER SECTION:
mail.razor.dk. 41520 IN CNAME rapwap.razor.dk.
rapwap.razor.dk. 3927 IN A 81.7.132.171

--
Christian Jørgensen | Never make any mistaeks.
http://www.razor.dk |