brug af "appletviewer" i JDK 1.2
Fra : Troels Aa. Sørensen

Dato : 08-04-01 17:30

Hejsa.
Jeg har har god erfaring med algoritmer i java, men ingen med applets. Det
vil jeg gerne lave om på. Jeg har nakket et stykke kode fra min lærebog
(står nederst) som derfor burde virke, men jeg kan ikke få det til at køre i
JDK's appletviewer. Jeg kompilerer bare koden til en class - fil (java
bytecode) men jeg får følgende fejl når jeg vil køre den.:
-------snip--------
I/O exception while reading: C:\java\code\Einstein (The system cannot find
the file specified)
Make sure that Einstein is a file and is readable.
-------snip--------

Men filen ligger der både som .class og .java

Er der noget galt med programmet eller mig eller min lærebog eller
appletviewer eller verden i alt almindelighed?
Er der ikke en venlig person der vil ligge et program til en applet ud som
jeg kan prøve at teste.
Hvordan skal appletviewer egetlig kaldes? er det ikke bare:
appletviewer C:\java\code\Einstein

Så vidt jeg forstod i min bog så kalder applet selv paint-metoden og der er
derfor ikke brug for en main-metode. er det rigtigt?

-----program-------

import java.applet.Applet;
import java.awt.*;

public class Einstein extends Applet{

public void paint (Graphics page){

page.drawRect (50, 50, 40, 40);
page.drawOval (75, 65, 225, 30);
page.drawString ("Den første applet", 110, 70);
}//metode

}//klassen

------program-------

--
Med Venlig Hilsen
Troels Aa. Sørensen

Fra : Jonas Swiatek

Dato : 08-04-01 22:47

Når du bruger Appletviewer, skal du lave en HTML-fil, som peger på din
class-fil.

-- snip --
<head></head>
<applet code="din.class-fil" width="500" height="500">
</applet>
-- snip --

Denne fil skal lige samme med din komplierede class-fil. Og så skriver du
bare: appletviewer test.html
Eller hvad du nu har kaldt HTML-dokumentet.
Width og height, skal selvføljelig ændres til det din applet skal fylde.

--
Jonas