HP Computer
Fra : Terry Andersen

Dato : 15-09-03 14:12

Har en købt en færdig samlet PC fra HP, med on-board grafikkort.
Der følger ikke en manual med til motherboardet.....jeg vil nu sætte et AGP
grafikkort i maskinen. Umiddelbart, ud fra den dokumentation der medfølger,
ser det ud til at hardwaren selv opdager at der er sat et externt grafikkort
i maskinen. Mit problem er dog at selvom jeg blot sætter det i kommer der
ikke noget signal til skærmen ud af skærm konnektoren, dvs. skærmen er HELT
SORT!.
Det er lige meget om jeg tilslutter skærmen til det isatte grafikkort eller
on-board. Tager jeg
grafikkortet ud igen og sætter det til onboard stikket, virker det fint
igen. Grafikkortet er forholdsvist gammelt - har det virkelig noget at sige?
Kan man så ikke bruge det sammen med nyere hardware??? (troede det meste var
bagud kompatibelt ).

Terry

Fra : Esben

Dato : 15-09-03 19:02

"Terry Andersen" <terr@sea.com> skrev i en meddelelse
> [...]
sige?
> Kan man så ikke bruge det sammen med nyere hardware??? (troede det meste

Det kan være at grafikkortet er et ældre AGP 1x/2x3,3 volts og at
bundkortets agp-port er 4/8x, dvs 1,5volt. Så vil det ikke virke. Hvilken HP
maskine er det?

--
Esben