Lidt offtopic om JBH
Fra : Dan Mortensen

Dato : 15-09-03 13:36

Hej,

Her er lidt offtopic om den "spændende" dyrlæge
http://www.jp.dk/erhverv/artikel:aid=2013582/

Dyrlæge trodser forbud mod boligudlejning

Af ERIK THOMLE

Nye lejere rykker ind lige så hurtigt som lejlighederne bliver ledige i
ulovligt byggeri i Hasselager.

Lige så snart lejere flytter ud af et ulovligt byggeri på en landejendom i
Hasselager ved Århus, rykker nye lejere ind. Det sker på trods af et ni
måneder gammelt forbud mod genudlejning af boligerne.

Dyrlæge Jens Breth Hansen, Risskov, der har bygget en gård i landzone om til
13 lejligheder uden at søge en eneste tilladelse, erkender, at han
overtræder forbuddet, men siger, at han ikke kan undvære pengene.

»Jeg har en bank, der vil se penge, og jeg har lånt penge til byggeriet i
udlandet til en højere rente, end vi kan låne til i Danmark,« sagde han i
går til JP Århus, mens han var på vej ned gennem Tyskland. »Jeg kan ikke se
bort fra lejeindtægten, mens sagen kører. Det her drejer sig om en familie,
der kæmper for at overleve.«

Forbuddet mod genudlejning er dateret den 22. december sidste år.

Lejere er flyttet ind
Men siden er fire eller fem lejere flyttet ud og andre rykket ind på
Edslevgård, oplyser Jens Breth Hansen. I dag er alle 13 lejligheder udlejet.
Nu har Århus Amt afslået at give tilladelse til en udlejningsejendom i
landzone og pålagt lejerne at være ude senest ved årsskiftet.

En af begrundelserne for afslaget er ejendommens beliggenhed klos op ad
motorvejsfrakørslen mod Hørning, så støjniveauet langt overstiger
Miljøstyrelsens grænser.

/Dan Mortensen

Fra : Eva Schmidt

Dato : 15-09-03 16:49

"Dan Mortensen" <dsm@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse news:3f65b230$0$248$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> [...]
> 13 lejligheder uden at søge en eneste tilladelse, erkender, at han
> overtræder forbuddet, men siger, at han ikke kan undvære pengene.

Kan det tænkes, at hans "slagterforretning" kører så dårligt, at han skal tjene moneterne et andet sted???

Man har da lov at håbe - så ikke flere dyr skal falde i hans ukyndige hænder!

mvh Eva

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 15-09-03 22:16

> [...]
> gennem Tyskland. »Jeg kan ikke se bort fra lejeindtægten, mens sagen
> kører. Det her drejer sig om en familie, der kæmper for at overleve.«

Oh. Mit hjerte bløder for den stakkels lille familie. Det er synd for dem.
Men det der er mest synd er dog at den har JBH som medlem.

Gu' ved hvorfor han har lånt pengene i udlandet? Er hans kredit for dårlig
herhjemme?

~Lisbeth