Valg af e-mail klient
Fra : Krabsen

Dato : 15-09-03 10:14

Det har sikkert været oppe at vende flere gange, men jeg har ikke lige
fundet det:

Har nogen forslag til e-mail klient, der opfylder disse krav:

... Håndtering af flere adskilte e-mail konti (mand, kone, børn, firma) med
hver sin indbakke, 'reply-to'
adresse m.v.

... Håndtere, at de forskellige konti ligger på forskellige POP3-servere.

... Dansk brugergrænseflade.

... Windows 98/XP-kompatibel.

mvhopft

-------------------------
Gert Krabsen
www.krabsen.dk
www.responsnord.dk
mfl.

Fra : Morten K. Hansen

Dato : 15-09-03 15:28

Den 15-09-2003 11:13, skrev Krabsen:

> [...]
> hver sin indbakke, 'reply-to'
> adresse m.v.
>
> .. Håndtere, at de forskellige konti ligger på forskellige POP3-servere.

Det lyder som om du vil blive glad for Mozilla.
Den danske version kan fås her:
http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla/l10n/lang/moz1.4/mozilla-win32-1.4-daDK-installer.exe
(fylder ca. 12 MB)

--
Mvh / Regards
Morten K. Hansen   http://hansen-winkel.dk/

Fra : Krabsen

Dato : 16-09-03 09:17

"Morten K. Hansen" <spam@hansen-winkel.dk> skrev i en meddelelse

med

> Det lyder som om du vil blive glad for Mozilla.
> [...]
Jamen jeg prøver da. Tak for tippet.

/Krabsen

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 15-09-03 16:00

"Krabsen" <news@krabsen.dk> posting:

>Har nogen forslag til e-mail klient, der opfylder disse krav:

Findes i webbrowseren Opera, ~4 MB
http://www.opera.com/download/

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life.

Fra : Krabsen

Dato : 15-09-03 20:21

"Christian Bohr-Halling" <nospam@direkte.org> skrev i en meddelelse
> "Krabsen" <news@krabsen.dk> posting:

> Findes i webbrowseren Opera, ~4 MB
> http://www.opera.com/download/

Nej, desværre ikke. Jeg har brug for separate ind-bakker til de enkelte
konti. Det er jo netop ikke meningen, at de enkelte konti skal blandes
sammen - så kunne kunden lige så godt bruge Outlook.

(med mindre sælføli, at jeg har overset en indstilling, men det ser nu ikke
sådan ud.)

mvh

Krabsen

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 15-09-03 20:36

Kan http://home12.inet.tele.dk/chrmax/temp/opost.gif ikke gøre det?

Fra : Krabsen

Dato : 16-09-03 08:04

> "Krabsen" <news@krabsen.dk> posting:

> Kan http://home12.inet.tele.dk/chrmax/temp/opost.gif ikke gøre det?

Jeg tror det ikke - for det kræver vel, at de enkelte brugere er oprettet
med egne profiler på Windows. Og det er ikke hensigtsmæssigt i dette
tilfælde.

Men det er da et forsøg værd, så tak for tippet..

mvh
Krabsen

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 16-09-03 08:23

Således skrev "Krabsen" <news@krabsen.dk> i
dk.edb.internet.software.mail+news Mon, 15 Sep 2003 11:13:58 +0200:

>Har nogen forslag til e-mail klient, der opfylder disse krav:

Den er godt nok ikke på dansk og den koster lidt kroner, men det lyder
som om Becky <http://www.rimarts.co.jp/becky.htm> kan det du søger.

Flere konti, mulighed for at sætte afsender og den slags op, ikke
alene på konto-basis, men også på mappe-basis, osv.

Generelt er det nok lidt svært at finde noget med en dansk
grænseflade, hvis man vil prøve noget andet end de store mailklienter.

Knud
--
I haven't lost my mind; it's backed up on tape somewhere...

Fra : Krabsen

Dato : 19-09-03 21:46

"Knud Winckelmann" <knud@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Flere konti, mulighed for at sætte afsender og den slags op, ikke
> alene på konto-basis, men også på mappe-basis, osv.

Yes, det ser meget lovende ud. Faktisk det første, hvor flere
mapper/indbokse fungerer umiddelbart. måttet lave filtre, der fordeler.

> Generelt er det nok lidt svært at finde noget med en dansk
> grænseflade, hvis man vil prøve noget andet end de store mailklienter.

Enig, men selv de store håndterer ikke flere mail-bokse uden samtidig at
have flere logins.
Men sproget er en del, som jeg godt vil renoncere på, hvis resten virker.

Tak for tippet - det havde jeg aldrig fundet selv.

mvh
Krabsen

Fra : Morten K. Hansen

Dato : 19-09-03 22:10

Den 19-09-2003 22:45, skrev Krabsen:
[...]
> Enig, men selv de store håndterer ikke flere mail-bokse uden samtidig at
> have flere logins.
[...]
Mozilla har da et sæt mailbokse pr. emailadresse du knytter til den. Var
det ikke det du efterlyste?, eller vil du knytte flere sæt mailbokse til
den samme emailadresse?

Fra : Lars Klintholm

Dato : 20-09-03 00:16

Denne her gør: http://fox.foxmail.com.cn/english.htm

> Men sproget er en del, som jeg godt vil renoncere på, hvis resten
> virker.

Når du installerer står det hele på kinesisk, men efter installation
går du i programmappen og fjerner sprogfilen chinese.lgb. Så bliver den
engelsk i menuerne. Hjælpeteksterne er dog stadig kinesiske, men de er
ikke så nødvendige.

Der er tre versioner: http://fox.foxmail.com.cn/english2.htm

Allan C har lavet en side om Foxmail: http://www.allanc.dk/foxmail/

Og han har også lavet en dansk sprogfil, som blot skal overskrive den
medfølgende sprogfil: http://www.allanc.dk/filer/Chinese.lgb

Desuden får man:
Administration af mails direkte på serveren
Hotmail
Indbygget Bayes spamfilter (kun i version 5)
m.m.

LarsK

Fra : Bnice

Dato : 21-09-03 17:26

> Denne her gør: http://fox.foxmail.com.cn/english.htm

Kører osse fint fra en usb-disk, startes bare via exe-filen.

Mvh
Eric

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 20-09-03 02:44

Således skrev "Krabsen" <news@krabsen.dk> i
dk.edb.internet.software.mail+news Fri, 19 Sep 2003 22:45:33 +0200:

[Becky]

>Tak for tippet - det havde jeg aldrig fundet selv.

Hun er ganske vist også en smule obskur. Men det giver gode
geek-points, når man kan prale af sin japanske mailklient.

Eller så'n noget...

Knud
--
A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4
hours...

Fra : Jørgen E.

Dato : 21-09-03 22:54

"Krabsen" <news@krabsen.dk> skrev i en meddelelse news:bk3vsp$59v$1@sunsite.dk...
> [...]
> hver sin indbakke, 'reply-to'
> adresse m.v.
>
> .. Håndtere, at de forskellige konti ligger på forskellige POP3-servere.

Så vidt jeg husker skulle der ikke være noget i vejen for at bruge
Outlook Express til det ?

Du kan opsætte forskellige brugere og jeg bruger den da selv til
forskellige POP3 servere og kontoer.