Vejrprogram
Fra : Henrik Münster

Dato : 15-09-03 06:05

Findes der et godt vejrprogram til Mac OS X? Jeg har de sidste år prøvet
Meteoroligist, Weatherpop og vist et eller to mere. Men de holder alle
jævnligt op med at virke. Min fornemmelse er, at de "nasser" på
hjemmesider med vejrdata, og derfor bliver disse hjemmesider jævnligt
ændret, så programmerne ikke kan hente data.
Det vil også være rart med pålidelige data. Jeg prøvede på et
tidspunkt at sammenligne et par programmer og Meteorologisk Instituts
hjemmeside, og de var ikke altid helt enige, for at sige det mildt. Men
jeg synes, det er rart et have temperaturen stående oppe i menulinien.
Så slipper man for selv at have et termometer udendørs.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 15-09-03 06:53

> [...]
> jeg synes, det er rart et have temperaturen stående oppe i menulinien.
> Så slipper man for selv at have et termometer udendørs.

Prøv at kigge på Timepalette.com

Det er godt nok mest verdenstid, men den indeholder en on-line weather
update fra lufthavne.

Det er i øvrigt en polsk, dansk, svensk udvandrer, der har lavet
programmet.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Peter Kiil

Dato : 15-09-03 15:31

[2900] Jesper Haaber Gylling - jesper@gylling.net on 15/09/03 7:53 wrote:

> Det er i øvrigt en polsk, dansk, svensk udvandrer, der har lavet
> programmet.

Han bliver hurtig træt af det land han befinder sig i hva?

--
/peter

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 15-09-03 16:18

Fra : Henrik Münster

Dato : 15-09-03 21:58

> Prøv at kigge på Timepalette.com
>
> Det er godt nok mest verdenstid, men den indeholder en on-line weather
> update fra lufthavne.

Det lyder næsten for avanceret. Men bliver da helt forvirret af alle de
udgaver (tre). Jeg søger bare et program, der viser vejret og især
temperaturen oppe i menulinien.

Er der nogen, der har forstand på de forskellige vejrsider? Hvor får de
deres information fra? Der er vel grænser for, hvor mange vejrstationer
der er f.eks. i en lille by som Esbjerg. Jeg spurgte engang DMI, og de
leverer ikke data til andre. Weather.com må så have andre kilder. Og
Wunderground lyder som om, det er en undergrunds-vejrtjeneste. Er det
fordi, det er privatpersoner, der sætter en vejrstation op og sender
data til dem? Det indtryk får jeg, når jeg ser deres hjemmeside. Jeg
ville jo gerne vide, hvem der er mest pålidelig. Sammenligner man flere
på en gang, er de ikke helt enige. DMI er heller ikke altid for flinke
til at opdatere deres data. De kan være mange timer gamle.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 15-09-03 15:23

> Findes der et godt vejrprogram til Mac OS X? Jeg har de sidste år prøvet
> Meteoroligist,

Jeg har opdateret Meteorologist, som nu virker fint - dog kan det være
lidt tricky at sætte byerne op, som om programmet selv vil bestemme
hvorfra data hentes. Men som sagt virker det nu.

Også Son of Weather Grok 4.2.1 virker fint her (10.2.6)

venlig hilsen

Martin

--and don't forget to boogie

Fra : Henrik Münster

Dato : 15-09-03 21:58

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> Jeg har opdateret Meteorologist, som nu virker fint - dog kan det være
> lidt tricky at sætte byerne op, som om programmet selv vil bestemme
> hvorfra data hentes. Men som sagt virker det nu.

Den har jeg som nævnt lige opgivet. Selv om jeg hentede en ny version,
ville den ikke virke. Nu har jeg prøvet den igen, og den virker sør'me.
Det var godt nok underligt. Det er da et glimrende program.

> Også Son of Weather Grok 4.2.1 virker fint her (10.2.6)

Den opgav jeg engang sidste år. Men måske virker den igen. Jo, det gør
den faktisk. Jeg havde den stadig liggende. Det er bare et "rigtigt"
program, som man skal starte etc. Meteorologist skriver temperaturen
oppe i menulinien, og det kan jeg godt lide. Så er den nem at se lige
ved siden af klokken.

Et andet lækkert program er WeatherPop <www.glu.com>. Men den gratis
udgave virker kun i USA. Jeg vil sådan set gerne betale lidt. Det er da
ikke det. Men så vil jeg også gerne være sikker på, at skidtet bliver
ved med at virke.

Ellers underligt, at mine vejrprogrammer begyndet at virke igen. Jeg har
ofte haft problemer, og som nævnt tror jeg, at vejr-siderne bliver
ændret for at hindre den slags programmer i at nasse data hos dem. Kan
det ikke passe?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Madsen

Dato : 16-09-03 18:01

> Findes der et godt vejrprogram til Mac OS X?

Hej Henrik

Har du prøvet at kigge på www.konfabulator.com?
Her findes et par widget i deres "Gallary" der, vistnok, kan det du
søger. Selve konfabulator er shareware, mens widgets er gratis...
--
Mhv.
Per,-...der søger lejl.i Kbh.

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-09-03 20:54

Per Madsen <permandREMOVETHIS@cool.dk> wrote:

> Har du prøvet at kigge på www.konfabulator.com?
> Her findes et par widget i deres "Gallary" der, vistnok, kan det du
> søger. Selve konfabulator er shareware, mens widgets er gratis...

Hva' hunde? Det er jo ham Arlo Rose igen. Ham har jeg mødt før. Men det
ser da ellers fikst ud. Den der Weather er da en sød lille verjdims. Jeg
hælder nu ellers lidt til at betale for WeatherPop, da jeg synes, den er
pænest, giver den rigtige information på en tydelig måde og i øvrigt
bare stille og roligt ligger oppe i menulinien. De der widgets ligger jo
på skærmen. Kan de så ikke blive dækket af en vindue? Hvis ikke, så
dækker de jo et vindue, og min skærm er altid fuld af vinduer.
--
Henrik Münster
Esbjerg