Bedste mix af Jarres musik?
Fra : J Kaufmann

Dato : 14-09-03 22:02

Havd er jeres tanker om emnet?

Hvis man ser bort fra hhv. Jarremix (som for størstedelen er ganske
ok) og Sash's mix af fx Oxygene (som er total ørehængermusik, men
måske lidt fortærsket)

....Og så er der "håndmadder" til dem der siger at AERO var en
skodkoncert. Det var en totalt outreret og stor oplevelse. Mudder ad
libitum - yepper - men sjældent har man set så smukke fødder og
underben som i tiden derefter

*****get that fargin' mud off my wind screen!! I payed for a window
wash!!*****

Fra : Hauge [8250]

Dato : 14-09-03 22:07

Hejsa

"J Kaufmann" <jkaufmann@city.dk> wrote in message
> Havd er jeres tanker om emnet?

Ingen seriøse mix endnu, desværre..

> Hvis man ser bort fra hhv. Jarremix (som for størstedelen er ganske
> ok)

Den er da noget af det mest rædsomme jeg længe har hørt, yak..

> [...]
> skodkoncert. Det var en totalt outreret og stor oplevelse. Mudder ad
> libitum - yepper - men sjældent har man set så smukke fødder og

Aero var super feeed, skidt med mudderet, det gjorde absolut intet, ikke i
forhold til den oplevelse det var, så Cronologie i Berlin dengang den var
der, uh den var feeeed.

Mvh Hauge

Fra : Kim Jensen

Dato : 14-09-03 22:19

J Kaufmann wrote:
> [...]

Og live-optagelsen er endda sublimt god kvalitet - jeg mindes stadig
mudderplørret når jeg hører den - og bilvasken dagen efter ...

Kim Jensen
NewsCaster.dk // Port80.biz // kelvin8.com

Fra : Martin Johansson

Dato : 14-09-03 23:59

"J Kaufmann" <jkaufmann@city.dk> skrev i en meddelelse
> Havd er jeres tanker om emnet?
>
> Hvis man ser bort fra hhv. Jarremix (som for størstedelen er ganske
> ok) og Sash's mix af fx Oxygene (som er total ørehængermusik, men
> måske lidt fortærsket)

Kig lige på denne side.
http://www.jarretribute.com
Det er fans der har fortolket musikken og har lavet et album for at hylde
Jarre.
Som der står på siden: "Fra 14 lande, har 23 musikere genskabt 28 Jarre
numre, hver på deres personlige måde."
Så sandt, så sandt.
Jeg har selv anskaffet mig cd'en, og jeg er imponeret over kvaliteten.
Både lydmæssigt og produktionsmæssigt.
Der ligger smagsprøver fra begger cd'er på siden så man kan høre hvad det er
for noget.
For at holde det lidt i Aero ånden blev albummet faktisk udsendt samme dag
Aero koncerten blev afholdt.
Der er også den ikke udsendte Palawan på albummet, med Jarres tilladelse
selvfølgelig.

Jeg kan da lige fremhæve nogle af mine favoritter på albummet.
Det må være: "Chronologie 3 (på klaver), Band in the rain (i den mest vilde
udgave jeg nogensinde har hørt) og Oxygene 13 (Guf for øregangen).

> [...]
> skodkoncert. Det var en totalt outreret og stor oplevelse. Mudder ad
> libitum - yepper - men sjældent har man set så smukke fødder og

Aero koncerten var en stor oplevelse, men kunne manden dog ikke have ladet
være med ligefrem at bede om regn?

Fra : Poul Erik

Dato : 15-09-03 00:53

On Mon, 15 Sep 2003 00:59:04 +0200, "Martin Johansson"
<martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> wrote:

>For at holde det lidt i Aero ånden blev albummet faktisk udsendt samme dag
>Aero koncerten blev afholdt.

Nu har jeg ikke lige kigget efter, men det er da ikke Aero der er
udgivet, eller er det. Fed koncert ellers. Hører tit albummet jeg har
lavet ud fra fjernsyns udsendelsen.

>Der er også den ikke udsendte Palawan på albummet, med Jarres tilladelse
>selvfølgelig.

Sjovt kunne det også være at få fat i en bedre kopi af "Music for
Supermarkets", så jeg ikke skal nøjes med den dårlige AM radio
udsendelse jeg har.

Hørt, hørt, hørt.

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

--
== __o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: lindaa@mail.tele.cykeldk

Fra : Martin Johansson

Dato : 15-09-03 01:29

"Poul Erik" <lindaa@mail.tele.cykeldk> skrev i en meddelelse

> Nu har jeg ikke lige kigget efter, men det er da ikke Aero der er
> udgivet, eller er det. Fed koncert ellers. Hører tit albummet jeg har
> lavet ud fra fjernsyns udsendelsen.

Nej det er ikke Aero koncerten, det er et hyldest album lavet af fans.
Det passer også sammen med at det er 25 år siden Oxygen blev sendt på gaden.
Men Jarre måtte da hellere end gerne udsende Aero koncerten og alle de andre
koncerter for den sags skyld.
Det er ikke alle der er udgivet på cd.
På dvd siden ser det endnu værre ud, det ser heller ikke ud til at Aero
kommer på dvd.
Det var der ellers tale om efter koncerten, men så gik det vidst i sig selv
igen.

Dog er Oxygen in Moscow lige blevet genudgivet på dvd. Mon denne dvd er til
at få fat i her i Danmark?
http://www.xs4all.nl/~galaxie/jarrenet/index2.htm?url=news/telex/20037.htm#030706
Altså uden at man bliver plukket i tolden.

> Sjovt kunne det også være at få fat i en bedre kopi af "Music for
> Supermarkets", så jeg ikke skal nøjes med den dårlige AM radio
> udsendelse jeg har.

Faktisk ligger Music for Supermarkets 1 på den ene cd.
Det er som sagt ikke Jarre der spiller, men kvaliteten er naturligvis bedre
end den AM radio udsendelse.

Fra : Dallemusen

Dato : 19-09-03 06:54

> [...]
> Sjovt kunne det også være at få fat i en bedre kopi af "Music for
> Supermarkets", så jeg ikke skal nøjes med den dårlige AM radio

Jeg har ikke vildt meget forstand på Jarre, men fik en kopi af "musik for
supermarkets" Hvad er jeres mening om den? Jeg var ikke imponeret iforhold
til så meget andet han har lavet, men det er sikkert bare mig

De venligste hilsner
Daniel Nielsen

Fra : Poul Erik

Dato : 19-09-03 09:47

On Fri, 19 Sep 2003 07:53:56 +0200, "Dallemusen"
<ftyifytf@hotmail.com> wrote:

> [...]
>supermarkets" Hvad er jeres mening om den? Jeg var ikke imponeret iforhold
>til så meget andet han har lavet, men det er sikkert bare mig

Det er et album, hvor der kun blev tryg et eksemplar, hvor efter
matricen og masterbåndet blev ødelagt, i protest mod pladebrancen.
Pladen blev solgt på auktion for 10.000 £ den 6 juli 1983.

Der blev så givet tilladelse til at den kunne spilles en gang i
radioen, og det var på Radio Luxembourg (mellembølge station, datidens
svar på MTV bare meget bedre). Derfor den noget sløje lydkvalitet.

Men nej, det er ikke det bedste han har lavet, men pga. ovenstående er
den omgæret med en smule mystik.

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 19-09-03 10:25

Poul Erik wrote:

[snip om Music For Supermarkets]

> Men nej, det er ikke det bedste han har lavet, men pga.
> ovenstående er den omgæret med en smule mystik.

Til gengæld kan man vel betragte Music For Supermarkets som forarbejdet
til bl.a. Zoolook og Rendez-vous - en del af lydene (og nærmest hele
numre) genbruges jo i disse albums.

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fona!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/fona/

Fra : Dallemusen

Dato : 19-09-03 11:03

Oki tak for at opklare det lille mysterium

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 16-09-03 11:09

> [...]

>Det må være: "Chronologie 3 (på klaver), Band in the rain (i den mest vilde
>udgave jeg nogensinde har hørt) og Oxygene 13 (Guf for øregangen).

Jeps den kan også anbefales herfra. Der er klart svipsere på pladen
men også nogle fede ting. et must for fans

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 16-09-03 11:11

Er der iøvrigt nogen der har fundet 'Geomitry of love' til en rimelig
penge.
Jeg fandt genake vist på den franske Amazon, men jeg kan ikke så meget
fransk at jeg er sikker på at jeg bestiller den korrekt
Anyone??

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Jacob E.

Dato : 16-09-03 17:01

"Morten Bowman Hansen" <mortenNOSPAM@bowman.dk> wrote in message
> Er der iøvrigt nogen der har fundet 'Geomitry of love' til en rimelig
> penge.

Jeg så den så sent som idag i TP Musikmarked til normalpris.

Mvh Jacob E

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 16-09-03 20:34

On Tue, 16 Sep 2003 18:00:40 +0200, "Jacob E." <not@realmail.ok>
wrote:

>"Morten Bowman Hansen" <mortenNOSPAM@bowman.dk> wrote in message
>
>Jeg så den så sent som idag i TP Musikmarked til normalpris.

Jeg bor desværre i Århus

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 15-09-03 00:45

J Kaufmann wrote:

> Havd er jeres tanker om emnet?

Weee! Endelig et Jarre-relateret indlæg. En sjældenhed!

> Hvis man ser bort fra hhv. Jarremix (som for størstedelen er ganske
> ok) og Sash's mix af fx Oxygene (som er total ørehængermusik, men
> måske lidt fortærsket)

Jeg må egentlig med skam(?) erkende, at jeg ikke har Jarremix-albummet.
Derimod har jeg Odyssey Through O2, som indeholder en hel del remixes.

Af disse kan jeg særligt godt lide Takkyu Ishonos Oxygene 8 Extended
Mix - jeg synes, han har en evne til fuldstændig at splitte det nummer
ad og samle stumperne i en herlig omgang Japansk tekno. Så er der også
lige Tetsuya Komuros Oxygene 13 TK Remix, som er noget mere "panisk" i
lyden end den melankolsek Oxygene 13.

Som Martin nævner andetsteds i tråden, så er der jo også Tribute-
albummet "Jarre Forever" - et vældigt flot og gennemført hyldestalbum -
der er masser af godbidder heri. Selv anbefaler jeg det nærmest
klassisk-inspirerede (jeg fornemmer lidt gammel Vangelis) i Oxygene 4-
remixet af Bill Canty. Og ligeledes hans underfundige, fløjtende
version af Rendez-vous à Paris.

Det kan forresten betale sig at læse med i alt.fan.jmjarre - der er et
par stykker derinde, der jævnligt poster henvisninger til deres seneste
remixes. Marko Myöhänen er een af dem - han har en let "syret" stil...
ved ikke helt, hvordan jeg skal beskrive den. Men prøv selv at høre:

   <http://cmt.siba.fi/mmyohane/music/>

Men ligefrem at skulle udvælge det bedste remix, det kan jeg desværre
ikke.

> ...Og så er der "håndmadder" til dem der siger at AERO var en
> skodkoncert. Det var en totalt outreret og stor oplevelse.

HØRT!

> Mudder ad libitum - yepper - men sjældent har man set så smukke
> fødder og underben som i tiden derefter

LOL! Ja, og sjældent er mine bukser og støvler blevet så grundigt
spulet under bruseren.

Er der forresten nogen her i gruppen, der har fået fat i Jarres nyeste
album "Geometry of Love", som blev udgivet her for nylig? Økonomien
tillader mig desværre ikke at købe det endnu, så jeg tager mig til
takke med de meget korte uddrag fra http://www.jarre.net .

Fra : Pipeline

Dato : 15-09-03 08:13

Vil lige blande mig lidt i tråden her. Er det bare mig, eller findes der
ikke nogen Jarre udgivelser på DVD? Han musik og ikke mindst koncerter er da
selvskrevet til dette medie?
MVH
Pipeline

Fra : Hauge [8250]

Dato : 15-09-03 11:56

Hejsa

"Pipeline" <FJERN_DETTEng1@odeu.dk> wrote in message
> [...]
> ikke nogen Jarre udgivelser på DVD? Han musik og ikke mindst koncerter er

Ja jeg har desværre heller ikke set det, jeg har kun Aero + Moskva liggende
på min computer som mpeg2 taget direkte fra Zulu i ordenlig kvalitet,
dengang den var der.

Moskva er ca. 4 GB og Aero er 7.5 GB

Mvh Hauge

Fra : Poul Erik

Dato : 15-09-03 13:34

On Mon, 15 Sep 2003 09:13:03 +0200, "Pipeline"
> [...]

>ikke nogen Jarre udgivelser på DVD? Han musik og ikke mindst koncerter er da

Jo, da. Følgende findes men jeg har kun set den første i dk:
Jean Michel Jarre: Oxygene Moscow (1997)
Jean Michel Jarre - Paris La Defense (DVD)

Yderligere findes

Jean Michel Jarre - Europe In Concert - Barcelona (1994) - VHS Stereo
Video
Images - The Best Of Jean Michel Jarre (1991) - VHS Stereo Video

Alle kan købes på nettet.

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

Fra : Martin Johansson

Dato : 15-09-03 20:06

> Jo, da. Følgende findes men jeg har kun set den første i dk:
> Jean Michel Jarre: Oxygene Moscow (1997)
> Jean Michel Jarre - Paris La Defense (DVD)

Hvor, hvor?
Sig endelig frem.
Hvis det er i et EU land er det endnu bedre (ingen told).

Fra : Martin Johansson

Dato : 15-09-03 23:58

"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> skrev i en
meddelelse news:3f660d7b$0$97261$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> [...]
>
> Hvor, hvor?
> Sig endelig frem.
> Hvis det er i et EU land er det endnu bedre (ingen told).

Nu svarer jeg lige selv på mit indlæg.
Jeg har fundet Oxygen Moscow på DVD i Danmark, hos Axelmusic.dk til 219,95.
Det er da billigt.

Fra : Henrik Grønnemark Je~

Dato : 16-09-03 20:26

Undrer mig lidt over hvad der skete med den Aero cd, husker da jeg hørte det
i radion live at den skulle komme senere samme år

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 16-09-03 21:18

Henrik Grønnemark Jensen wrote:

> Undrer mig lidt over hvad der skete med den Aero cd, husker da jeg
> hørte det i radion live at den skulle komme senere samme år

Okay, det har jeg så til gengæld *aldrig* hørt, og jeg følger immervæk
med, når det drejer sig om Jarre.

Er du sikker på, det ikke var Sessions 2000 (udgivet januar 2003), der
blev omtalt?

Der vil under ingen omstændigheder gå under 3 måneder fra koncert til
CD-udgivelse.

*Officielle* Jarre-nyheder: <http://www.jarre.net>

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 16-09-03 21:43

On Tue, 16 Sep 2003 20:17:45 +0000 (UTC), Anders Thorsen Holm
<zoolook@daimi.au.dkx> wrote:

> [...]
>blev omtalt?
>
>Der vil under ingen omstændigheder gå under 3 måneder fra koncert til

Der var ganske rigtigt snak om det. Men det blev kun ved snakken. Men
Jarre skulle have en optagelse liggende så.....

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 16-09-03 21:49

Morten Bowman Hansen wrote:

> Der var ganske rigtigt snak om det. Men det blev kun ved snakken.
> Men Jarre skulle have en optagelse liggende så.....

Nok har der været snak om en udgivelse af optagelserne fra
Aero-koncerten, men jeg tvivler *meget* på, at der ligefrem har
været planer om en udgivelse inden for samme år (hvilket ville give
en frist på under tre måneder).

Men jeg kan jo tage fejl, og kildehenvisninger er derfor velkomne.

Fra : Poul Erik

Dato : 17-09-03 00:32

On Tue, 16 Sep 2003 20:48:49 +0000 (UTC), Anders Thorsen Holm
<zoolook@daimi.au.dkx> wrote:

> [...]
>en frist på under tre måneder).
>
>Men jeg kan jo tage fejl, og kildehenvisninger er derfor velkomne.

Der var snak om, at der skulle komme en DVD optagelse af koncerten,
men jeg har hørt at optagelsen ikke helt har kvalitet til det, bl.a.
på grund af vejret.

Jeg har rippet TV udsendelsen til en udmærket 2 cd.

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

Fra : Jacob E.

Dato : 17-09-03 01:06

"Poul Erik" <lindaa@mail.tele.cykeldk> wrote in message
> Jeg har rippet TV udsendelsen til en udmærket 2 cd.

Er der andre end jeg, som har hørt rygter, om at der et stykke tid efter
koncerten florerede en super-god mp3-udgave af koncerten på nettet? Skulle
være en-eller-anden hemmelig bootleg-master-ting...

Jeg fandt den aldrig selv, så ved ikke om det var en and.

Mvh Jacob E.

Fra : Poul Erik

Dato : 17-09-03 09:45

On Wed, 17 Sep 2003 02:06:02 +0200, "Jacob E." <not@realmail.ok>
wrote:

> [...]
>være en-eller-anden hemmelig bootleg-master-ting...
>
>Jeg fandt den aldrig selv, så ved ikke om det var en and.

Der har været postet et par stykker, men ikke i en kvalitet der kunne
tilfredsstille mig. Derfor lavede jeg min egen.

Jeg har nu aldrig været tilfreds med noget der er i mp3 formattet. Det
kan bruges til at høre om det er noget man vil anskaffe sig og til
"Walkman". Ellers er det ikke godt nok.

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

Fra : Hauge [8250]

Dato : 18-09-03 22:14

Hejsa

> Der har været postet et par stykker, men ikke i en kvalitet der kunne
> tilfredsstille mig. Derfor lavede jeg min egen.

Og hvorfra kom den så, hvis du ikke kan lide MP3 eller lign. pakkemetoder af
lyd?

Mvh Hauge

Fra : Poul Erik

Dato : 19-09-03 02:57

On Thu, 18 Sep 2003 23:14:04 +0200, "Hauge [8250]"
<9092211.hauge@spamfree.dk> wrote:

> [...]
>
>"Poul Erik" <lindaa@mail.tele.cykeldk> wrote in message
>
>Og hvorfra kom den så, hvis du ikke kan lide MP3 eller lign. pakkemetoder af

Den jeg har nu, har jeg rippet fra en HiFi video optagelse fra TV2.
Har aldrig været komprimeret eller lignende.

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 17-09-03 17:39

wrote:

> [...]
>være en-eller-anden hemmelig bootleg-master-ting...
>
>Jeg fandt den aldrig selv, så ved ikke om det var en and.

Den jeg hørte var bestemt glimrende i kvaliteten

Morten
morten@bowman.dk