Mobiltelefoner i Frankrig?
Fra : monty

Dato : 14-09-03 14:46

Vi er nogle stykker der skal til Frankrig. Hvad gør man med mobiltelefonerne
i Frankrig? Jeg har et abonoment her i Danmark men tager jeg den med derned
og vil ringe/sende til de andre så koster det en bondegård.

Kan man købe taletidskort dernede eller er der en bedre måde man kan gøre
det på? Det forekommer mig at jeg har set noget engang på posthuset hvor man
kunne købe et eller andet slags kort som kunne bruges dernede men det findes
måske ikke mere?

Monty

--
Ved svar slet (skal fjernes)

Fra : Anita

Dato : 15-09-03 11:53

"monty" <monty (skal fjernes)@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
derned
> og vil ringe/sende til de andre så koster det en bondegård.

Ja, næsten. Du betaler for opkaldet fra Frankrig til DK og modtageren af
opkaldet betaler så fra DK til Frankrig.

> [...]
man
> kunne købe et eller andet slags kort som kunne bruges dernede men det

Jeg tror kun disse kort kan anvendes fra fastnet telefon og altså ikke fra
mobiltlf.

Venligst Anita

Fra : T. Hartung

Dato : 16-09-03 16:21

"Anita" <anita@*slet*stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ja, næsten. Du betaler for opkaldet fra Frankrig til DK og modtageren af
> opkaldet betaler så fra DK til Frankrig.

njaaa det er ikke helt korrekt - man betaler også for at modtage opkald i
udlandet på sin mobil - det hedder Roming - og ja det er dyrt - kan let
koste 6 - 8 kr/min for at ringe hjem og ca. 4 kr for at modtage opkald -
afhængig af net og land - se priser hos Jeres operatør - BRUG SMS det er
meget billigere ca. 1 kr. pr. stk
--
mvh.
T. Hartung

Fra : Anita

Dato : 16-09-03 20:48

"T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> udlandet på sin mobil - det hedder Roming - og ja det er dyrt - kan let
> koste 6 - 8 kr/min for at ringe hjem og ca. 4 kr for at modtage opkald -

Det var sådan set også det jeg skrev. Husk på at spørgeren ville ringe til
vennerne som var med på ferien, hvormed opkaldet først ryger til DK og retur
til Frankrig.

/Anita

Fra : T. Hartung

Dato : 16-09-03 22:00

> Det var sådan set også det jeg skrev. Husk på at spørgeren ville ringe til
> vennerne som var med på ferien, hvormed opkaldet først ryger til DK og
retur
> til Frankrig.

SORRY ja det var det du skrev - læste det - øh - bare lidt anderledes - lidt
populært kan man sige at det er ikke det at ringe der koster - men at leje
sig ind på det fremmede net - om en satellit skal sende fra Køge til
Skagen - eller fra Paris til Prag kan vist være ligegyldig - næ det handler
om "PROFIT" og "FORTJENESTE" - der er jo ikke så meget konkurrence lige på
det felt - endnu - men man er opmærksom på det.