Andet multimedie
bentjuul 3670
CorelDraw 11 rebooter PCén
Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 14-09-03 00:40

Når jeg starter CorelDraw 11 og trykker "New" enten fryser den PCén (XP
opdateret) eller genstarter PC'en uden varsel!

Hvad kan være problemet?

Lars

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 14-09-03 07:16

Hej Lars

Hvad der er galt er et godt spørgsmål. Hvis det er Corel Draw som laver
balladen, så kan du holde F8 tasten nedtrykket, mens Draw starter. Du vil
blive spurgt om du ønsker at vende tilbage til de oprindelige indstillinger,
som da Draw blev installeret.

Hvis problemet stadig er der, så sæt din CD i maskinen, og lad Corel Draw
geninstallere de beskadiget filer.

Hvis det stadig er galt - så tror jeg at du har et hardware problem.

Mvh
Anders

Fra : Lars E. Knudsen

Dato : 14-09-03 19:57

Hej Lars

Du kan prøve at starte Windows XP i "fejlsikret mode". Hvis fejlen er væk så
er det højst sandsynligt dit grafikkort.
___________________

De fleste grafikkort kan indstilles til at køre i "accelereret tilstand" (af
hensyn til visse spil).

Hvis dit grafikkort er sat til "maksimal hastighed" - så prøv at gå 1/3
ned - og se om ikke det hjælper.
Du vil næppe kunne mærke nogen særlig forskel - og formodentlig vil det
kunne afhjælpe dit problem.
____________________

En anden ofte forekommende løsning er "neddatere" til den nærmest foregående
grafikkort-driver.
Den kan være mere gennemtestet og mere stabil.

Lars E. Knudsen
DTP-Consult

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 15-09-03 15:56

Tak for svarene! Jeg prøver at pille ved indstillingerne for at se, om det
virker!

Lars