Electonica
Fra : Andreas

Dato : 13-09-03 19:47

Jeg leder efter elektronisk musik i stil med Thomas Knark a.k.a. DJ Opiate
fra Future 3. Nogen der kan hjælpe?

Andreas

Fra : Thomas Gylstorff

Dato : 13-09-03 20:02

Den nye Kraftwerk er temmelig tilbagelænet - mon ikke det var noget?

Fra : Thomas Gylstorff

Dato : 13-09-03 20:09

Ellers har Opiate jo bidraget til Björks nyeste (den med svanen).

Fra : Kim Jensen

Dato : 13-09-03 21:05

Andreas wrote:
> [...]

Jeg elsker selv de nævnte. Jeg kan i samme stil anbefale:

* Global Communication
* Sofus Forsberg (en århusianer)
* Boards of Canada
* Dub Tractor (aka Anders Remmer fra Future 3)
* Double Muffled Dolphin (endnu en DK'er)
* Biosphere (hans nyere ting er dog mere ambiente end de øvrige)
* Spacetime Continuum

Når "Future3-lyden" bliver lidt for glad, så prøv med:

* Monolake
* Pole
* Oval
* Div. andet udgivet på BasicChannel / ChainReaction

Og når du er klar til noget mere avanceret (!) kan du fx prøve:

* Aphex Twin
* Autechre
* Gescom

Electronica-junglen er enorm, men jeg håber du kan finde inspiration i
noget af dette!

Kim Jensen
NewsCaster.dk // Port80.biz // kelvin8.com

Fra : Herbert Giulio Garon~

Dato : 14-09-03 10:33

Du kan også hente en masse gratis Future 3 på www.systemf3.com... Ellers så
tag et smut på biblioteket! De har stort set alt fra April Records...

/Herb