Mine sessions virker ikke!
Fra : //Overby

Dato : 13-09-03 18:39

Jeg har fulgt et par tutorials på nettet, men jeg kan sgu ikke få mine
sessions til at virke.

Jeg bruger windows 2003 server med IIS samt PHP version 4.3.et-eller-andet

Er der noget jeg skal være opmærksom på?

jeg har session_start() på alle mine sider, men når jeg gemmer en variabel
på en side, og dernæst forsøger at tilgå den på næste side, er denne
variabel tom.

Fil 1:
<?
session_start();
header("Cache-control: private");
if(!isset($userid)) {
login_form();
exit;
}
else {
session_register("userid", "userpassword");
$username = auth_user($userid, $userpassword);
if(!$username) {
session_unregister("userid");
session_unregister("userpassword");
echo "Authorization failed. ";
echo "<A HREF=\"$PHP_SELF\">Login</A><BR>";
exit;
}
else {
session_register("authorized");
$_SESSION["authorized"] = "YES";
echo $_SESSION["authorized"];
echo "<a href=http://10.0.0.3/kc/html/test.php>test";
echo "OK!";
}
}
?>

Fil 2:
<?

Nogen ideer?

--
Med venlig hilsen/Best regards

Daniel Overby Hansen
Web: http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=383

Fra : Linda

Dato : 15-09-03 17:42

Hejsa..

jeg har ikke så meget forstan på din kode.. med skriv lige hvilken mappe din
session.save_path peger på i din php.ini

Det har jeg nemmelig bøvlet en del med.. og løsningen blev at lave en mappe
til session og skrive stien i php.ini..

Fra : //Overby

Dato : 15-09-03 18:44

session.save_path = c:\temp ;

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 15-09-03 18:49

//Overby wrote:
> session.save_path = c:\temp ;

prøv at referere til dine session variabler med $_SESSION['varnavn']
- og check om du ikke køre med register globals sat til off. :)

--
excuse of the day : system needs to be rebooted
from bofh : http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/

Fra : //Overby

Dato : 15-09-03 19:17

Dette lille eksempel burde virke, men det gør det bare ikke! Den skriver
"FEJL"

FIL 1:
<?
session_start();
session_register('test');
$_SESSION['test'] = 'OK';
echo $_SESSION['test'];
?>

FIL 2:
<?
session_start();
if(!isset($_SESSION['test']))
echo "FEJL";
else
echo $_SESSION['test']
?>

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 15-09-03 20:05

Den Mon, 15 Sep 2003 20:16:32 +0200. skrev //Overby:

> Dette lille eksempel burde virke, men det gør det bare ikke! Den skriver
> "FEJL"
Det burde det også gøre - altså ikke virke og skrive fejl
Du sammenblander php < 4.2 men php >= 4.2

> FIL 1:
> <?
> session_start();
> session_register('test');
Fjern ovenstående linje.

--
Hilsen/Sincerely, Michael Rasmussen

En windows admin er en person, for hvem den største bedrift er, at
lave konfiguration af serveren med trial and error via en gui.

Fra : //Overby

Dato : 15-09-03 20:40

Det forstå jeg intet af???

Jeg har testet det på en linux maskine med apache, der virker!!!

Jeg kører med ver. 4.3.2 - hvad gør jeg så forkert?

Fra : //Overby

Dato : 15-09-03 20:58

Jeg har nu gransket lidt mere i mit mysterium, og det lader til at min mine
sider får en ny session hver gang. Der bliver altså ikke registreret at den
skal fortsætte en eksisterende session. Hvad mon der sker?

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 15-09-03 21:08

//Overby wrote:
> Jeg har nu gransket lidt mere i mit mysterium, og det lader til at min mine
> sider får en ny session hver gang. Der bliver altså ikke registreret at den
> skal fortsætte en eksisterende session. Hvad mon der sker?

bruger du ikke session cookies, skal du enten bruge trans_sessionid
eller selv sende session id'et med til næste side...

--
excuse of the day : Cache miss - please take better aim next time
from bofh : http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/

Fra : Linda

Dato : 15-09-03 21:11

Prøv lige for sjov at sætte din session.save_path
til session.save_path = C:\ ( i din php.ini)

Fra : Linda

Dato : 15-09-03 21:14

Glemte lige at sige at du skal huske at genstarte sin server

Fra : //Overby

Dato : 15-09-03 22:33

Så røg IIS ud af døren...

Installerede Apache for sjov på serveren og smed ved samme lejlighed php433
ind... Nu virker det!