fælg til cv burstner
Fra : John fynbo

Dato : 13-09-03 15:48

jeg har en Burstner cv som mangler et reservehjul!! fælget er et 14" med 5
huller er der et bil fælg der passer på?

John fynbo

Fra : T. Hartung

Dato : 13-09-03 18:58

"John fynbo" <fynbo@pc.dk> skrev i en meddelelse
> jeg har en Burstner cv som mangler et reservehjul!! fælget er et 14" med 5
> huller er der et bil fælg der passer på?

Det er nok ikke utænkeligt - men paspå - indpresningsdybder på fælge er
forskellige - selv om hulafstanden er ens - Mit reservehjul fra VW'en kan
sagtens skrues på CV - men indv. side af dækket slæber på i skæmen - så dur
ikke - Mener BMW 5'serie passer til Hobby 5-huls måske også på Burstner ??

Vil nok anbefale dig at købe "orginalt" med nyt dæk der kan bære din CV -
det er jo ikke sikkert at det du finder fra en bil må/kan det og og desuden
kan være for gammel.
--
mvh.
T. Hartung

Fra : John fynbo

Dato : 13-09-03 19:58

tak for svaret jeg prøver et fra en BMW det skal kun bruges til reserve.

John fynbo

Fra : Kaj Erik Olsen

Dato : 14-09-03 20:33

> tak for svaret jeg prøver et fra en BMW det skal kun bruges til reserve.

Hvis din vogn er en nyere, med ALKO undevogn så er det helt sikkert Merzedes
fælg passer på.

Mvh
Kaj Olsen

Fra : John fynbo

Dato : 15-09-03 16:48

tak
Vognen er fra 1989 den er med ALKO undervogn og ALKO aksel,
er det alle Mercedes personvognes hjul der passer? eller er der en speciel
årg?
MVH John fynbo

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 15-09-03 21:51

Da jeg skulle bruge et reservehjul til min tidligere cv skruede jeg et hjul
af og kørte ud til en ophugger. Han viste mig en bunke med hjul, som jeg
selv kunne rode i gennem. Jeg fandt et der passede og med rimeligt gummi på.
100 kr. kostede det. Så kan det vist ikke fås meget billigere.
Man kan evt. også tegne boltenes placering af på et stykke pap og tage med i
stedet for, da det jo er hulafstanden som er problemet.

Kurt

Fra : Gismo

Dato : 16-09-03 16:01

Kurt B. Andersen wrote:

> Man kan evt. også tegne boltenes placering af på et stykke pap og
> tage med i stedet for, da det jo er hulafstanden som er problemet.
>
> Kurt

Det er ikke godt nok, indpresningen i centerhullet skal også være
det samme, så det ikke kun er boltene der bære vægten.

Gismo.