Bob Marley
Fra : Frank

Dato : 13-09-03 11:26

Hej,

Det slog mig en dag at jeg slet ikke har noget reggae i min samling. Jeg
begyndte derfor min søgen efter den ultimative Bob Marley skive. men men
men - Der er jo mange...

Hvilken Bob Marley skive ville du anbefale hvis du kun måtte købe een -
Helst noget opsamling måske endda live ?

Mvh
/Frank

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 13-09-03 12:57

Frank <frankwodstrupXX@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f62f100$0$54860$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
>
> Hvilken Bob Marley skive ville du anbefale hvis du kun måtte købe een -
> Helst noget opsamling måske endda live ?

Legend eller One Love.

Mvh Mikkel

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 13-09-03 13:19

Frank skrev:
> Hvilken Bob Marley skive ville du anbefale hvis du kun måtte
> købe een - Helst noget opsamling måske endda live ?

Babylon by Bus (1978)
73:46 minutters reggae.

Så behøver jeg ikke mere reggae, bortset fra: Jimmy Cliff
"The Harder They Come", soundtrack (1972).

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Adonai

Dato : 13-09-03 23:07

Frank skriver:
> Hvilken Bob Marley skive ville du anbefale hvis du kun måtte købe een -
> Helst noget opsamling måske endda live ?

Live at Lyceum
mvh
Adonai

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 14-09-03 14:17

Frank wrote:
> [...]
>
> Hvilken Bob Marley skive ville du anbefale hvis du kun måtte købe een
> - Helst noget opsamling måske endda live ?

Babylon By Bus og Uprising.

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 14-09-03 15:33

"Frank" <frankwodstrupXX@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvilken Bob Marley skive ville du anbefale hvis du kun måtte købe een -
> Helst noget opsamling måske endda live ?

Jeg købte en omkring julen 2001 (mener jeg det var), som hedder One Love:
The very best of Bob Marley & the Wailers - Ganske glimrende, hvis man som
mig bare er casual Bob Marley-fan.

Mvh.
Lars

Fra : steen

Dato : 14-09-03 19:40

> Jeg købte en omkring julen 2001 (mener jeg det var), som hedder One
> Love: The very best of Bob Marley & the Wailers

Den er ganske god - Trench Town Rock 4CD er mere uddybende, men
selvfølgeligt lidt dyrere - men på nettet skulle der være gode muligheder
for en god handel

Steen

Fra : Kai Mandrup

Dato : 15-09-03 08:52

Om det er den ultimative, det ved jeg ikke?

Men jeg kan godt lide "KAYA"; den er meget melodiøs og let tilgængelig (og
så ved jeg godt, at "hardcore" fans af reggae synes at BM med bl.a. den
plade solgte sin sjæl til pomusikken og kapitalismen....)

Kai

Fra : Grise_tryne

Dato : 14-04-04 20:03

"Frank" skrev d. 13-09-03 11:26 dette indlæg :

> [...]
-
> Helst noget opsamling måske endda live ?

Du skal da have hans "one love: the very best of bob marley." der er
også live med no woman no cry.....
Held og lykke....

MVh Grise_tryne

http://www.kandu.dk/

Fra : Adonai

Dato : 15-04-04 23:33

Live at Lyceum

- men, men, men : der er altså mere (og bedre) reggae end Saint Bob
faktisk er der udgivet flere plader på Jamaica end der er indbyggere
mvh
Esben I.
http//:hjem.get2net.dk/sbn/reggae.htm