Safri Duo nummer - Hvor?
Fra : Carsten Pedersen

Dato : 12-09-03 22:11

Hej,

DR P3 har i nogle dage spillet "Safri Duo - All the people in the world", et
rigtig fedt nummer, som Jeg ikke kan finde noget som helst info omkring.
Er det udgivet?

Carsten Pedersen

Fra : HappyHenrik

Dato : 12-09-03 22:24

"Carsten Pedersen" <dublinx@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
et
> rigtig fedt nummer, som Jeg ikke kan finde noget som helst info omkring.

Nummeret er på deres kommende album 3.0 der udkommer i slutningen af denne
måned

Happy

PS - det er et KONGENUMMER !!

Fra : Nic

Dato : 12-09-03 23:00

> PS - det er et KONGENUMMER !!

Den når vel ALDRIG played-a-live?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-09-03 23:31

Nic <nifonewsx@tiscali.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:dlr8b.71052$Kb2.3274677@news010.worldonline.dk...

> played-a-live?
______

Øhhhhh....... Hvad for noget ????

Hilsen Åge

Fra : HappyHenrik

Dato : 14-09-03 01:06

"Nic" <nifonewsx@tiscali.dk> wrote in message

> Den når vel ALDRIG played-a-live?

Nej det gør den bestemt ikke - played-a-live er og bliver en klassiker :0)

Henrik

Fra : Thomas Gylstorff

Dato : 13-09-03 13:43

Jeg overraskes konstant over hvordan de 2 glimrende musikere kan få
sig selv til at udgive musik i den kvalitet. Ud over den fede
percussion er selve sangene da for tynde - stilen er lidt hen ad
tidlig 90'er eurodance. Specielt det nyeste nummer giver mig
associationer hen ad Hit 'n Hide - hvilket absolut ikke skal opfattes
som noget positivt. Endvidere er deres stærkeste "kort", nemlig deres
percussion, ikke udnyttet særlig godt på dette nummer.

Mine 5 ører

Thomas

Fra : John

Dato : 13-09-03 15:32

"Thomas Gylstorff" <gylstorff@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> som noget positivt. Endvidere er deres stærkeste "kort", nemlig deres
> percussion, ikke udnyttet særlig godt på dette nummer.

Det værste er lydkvaliteten.

Skuffende at to sikkert glimrende musikere accepterer en så ringe
lydkvalitet på deres udgivelser

Mvh

John

Fra : HappyHenrik

Dato : 14-09-03 01:09

"Thomas Gylstorff" <gylstorff@hotmail.com> wrote in message

> Endvidere er deres stærkeste "kort", nemlig deres
> percussion, ikke udnyttet særlig godt på dette nummer.

Måske det har noget at gøre med at efter de udgav Played-a-live er
percussion stilen nærmest blevet voldtaget af mange andre kunstnere, og
derved gjort ubrugelig...

Måske de bare ville forny sig og prøve noget nyt... ren percussion kan jo
også blive kedeligt i længden hvilket man tydeligt kunne høre på deres
forrige plade...

Henrik

Fra : Thomas Gylstorff

Dato : 14-09-03 09:16

Glimrende argumenter, og du har ganske ret i at stilen er blevet
kopieret i det uendelige. Utroligt at folk hellere vil lyde som Safri
Duo end dem selv.

Problemet er dog stadig at SD uden deres percussion-særpræg lyder
endnu mere som alle andre i den genre - lidt hen ad "Big
Brother"-temaet.

Thomas

Fra : David Rasmussen

Dato : 15-09-03 13:30

Thomas Gylstorff wrote:

> [...]
> som noget positivt. Endvidere er deres stærkeste "kort", nemlig deres
> percussion, ikke udnyttet særlig godt på dette nummer.

100% enig. Det er to sindssygt dygtige musikere, som af uvisse årsager
har slået sig på musikkens pendant til cornflakes der er blevet meget
bløde af at ligge i mælk for længe. Det er sørgeligt.
Og nej, jeg er ligeglad om de har det sjovt imens etc. Det er fandme
deres forbandede pligt at udnytte og udvilke deres talent og potentiale
hele tiden. Det var da sjovt nok at de lavede en plade i den stil, for
at vise bredde. Meeeen...

/David