Hitte-killing
Fra : TomCK

Dato : 12-09-03 16:54

Hej,

En lille grå fyr antastede os under vores aftentur, og påstod den var alene
og forladt, samt sulten og våd. Det lød rimeligt, al den stund vi befandt os
i et industrikvarter, langt fra private hjem. Sandsynligvis er den blevet
droppet ud af en bil, på vej hjem fra sommerhus-ferie. Nu sidder den mæt og
tilfreds i vores næstbedste stol, og bliver dybt ulykkelig, hvis man går
mere end 3 skridt væk....

Udover de 117 spørgsmål som melder sig i den forbindelse, så spekulerer vi
på, hvor gammel den mon er. Vores gæt er 6-8 uger, men vi er ikke sikre. Den
vejer 900 gram, og forudsat den er i nogenlunde foderstand, hvor gammel er
den så ud fra vægten at dømme??? Den er lidt usikker på benene, og
motorikken er generelt ikke ret god...

Vi er også usikre på kønnet, men der er ret langt mellem kønsåbningerne, så
vi gætter på en han - men er der andre gode pejlemærker?

Tom
tomckZYX@12move.dk - fjern ZYX

Fra : Louise Viborg

Dato : 12-09-03 17:02

Hej Tom!
Hvor blev jeg glad over at læse dit indlæg Tilykke med jeres lille
ny Det lyder til at være en lille prins
Ud fra vægten vil jeg gætte på at han er omkring 8 uger, hvis han ikke
er underernæret, for så kan han jo godt være ældre.

Held og lykke med ham

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Killinger salgsklare i uge 46

Fra : Sanni Truedsson

Dato : 12-09-03 17:13

Hej Tom

Jeg har osse som dig lige fået et hittebarn. En lille hun, som løb forvirret
og forladt rundt her hvor vi bor.
Hun er MEGET kælen og er tydeligvis vant til mennesker. Ingen har reageret
på vores opslag om at hun savner sit hjem, så nu bor hun hos os.
Hun vejer ca, 900 gr. og iflg. dyrlægen er hun ca. 10 uger. Så jeg tænker at
din er nogenlunde samme alder.
Held og lykke med det nye familiemedlem.

Sami

Fra : Ragna

Dato : 12-09-03 17:55

Hvor er det godt, at to små hittekillinger har fundet kattevenlige
mennesker, som er villige til at give dem et godt liv.
Til lykke med dem begge to!

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Niels Peter

Dato : 12-09-03 18:11

TomCK wrote:

> Udover de 117 spørgsmål som melder sig i den forbindelse, så
> spekulerer vi på, hvor gammel den mon er. Vores gæt er 6-8 uger, men
> vi er ikke sikre.

Nej, og det er også næsten umuligt at bedømme. En dyrlæge kan måske sige
det, ellers er der ikke mange pejlemærker end at den i hvert fald er
mere end fire-fem uger, hvis den kan spise selv.

> Den vejer 900 gram, og forudsat den er i nogenlunde
> foderstand, hvor gammel er den så ud fra vægten at dømme???

Som sagt ganske svært, mit gæt ud fra de foreligggende oplysninger er et
par måneder.

> Den er
> lidt usikker på benene, og motorikken er generelt ikke ret god...

Det kan skyldes, at den er lidt udhungret eller mangler væske.

> Vi er også usikre på kønnet, men der er ret langt mellem
> kønsåbningerne, så vi gætter på en han - men er der andre gode
> pejlemærker?

Nej, men det er en glimrende indikator - det er med stor sandsynlighed
en han.

--
Niels Peter
www.bluewhite.dk

Fra : Pia J

Dato : 12-09-03 18:11

"Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> wrote in message news:3f61fdb3$0$48891

> Som sagt ganske svært, mit gæt ud fra de foreligggende oplysninger er et
> par måneder.

Hvornår er det de skifter øjenfarve, 10-12 uger? Det kunne man også bruge
som pegepind.

:Pia

Fra : Louise Viborg

Dato : 12-09-03 18:27

Hej Pia!
Det er forskelligt fra killing til killing, så det virker ikke rigtigt

Fra : Louise Hansen

Dato : 12-09-03 18:38

> [...]
>
> Vi er også usikre på kønnet, men der er ret langt mellem kønsåbningerne, så
> vi gætter på en han - men er der andre gode pejlemærker?

Alt det dér med alder og køn vil jeg nødigt gøre mig klog på med min
begrænsede erfaring, men under alle omstændigheder tillykke med det nye
lille familiemedlem! Hvor er det bare dejligt at høre, at når der er
uansvarlige mennesker, der bare "dropper" deres katte ud af biler mv. så
er der også rigtige kattevenner, der tager sig af de små hitte-misser!

Med venlig hilsen
Louise Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : TomCK

Dato : 13-09-03 10:50

Det er hermed vedtaget, at det er en hankat på 8-10 uger. Vi mente den måtte
være yngre, og sammenlignet med killinge-billeder af vores egen kat, virker
den lille. Sandsynligvis fordi pelsen ikke er specielt "fluffy", men tynd og
pjusket, hvilket giver kræet et noget ranglet udseende

Katten er for en god ordens skyld fremlyst de relevante steder, foreløbig
uden resultat. Det er absolut ikke tanken at den skal blive en del af
familien....tror vi nok. Den er godt nok sød, men TO katte? Næ-nej .... og
dog.....

http://home20.inet.tele.dk/klindt-vils/hittekat.htm

Tak til gruppen for alle svarene!
-Tom

Fra : Pia J

Dato : 13-09-03 12:01

"TomCK" <tomckZYX@12move.dk> wrote in message

> [...]
> uden resultat. Det er absolut ikke tanken at den skal blive en del af
> familien....tror vi nok. Den er godt nok sød, men TO katte? Næ-nej .... og

Uha, han er sød.

Og du, jeg har 4. Det går fint...

:Pia

Fra : Margot

Dato : 13-09-03 12:15

"TomCK" <tomckZYX@12move.dk> skrev i en meddelelse
>Klip
>
> http://home20.inet.tele.dk/klindt-vils/hittekat.htm

Det var et ufint træk at vise sådan et sødt billede. Så sidder man jo her og
tænker om en kat fra eller til betyder så meget. Altså om man har tre eller
fire kommer vel ud på et. SKAM DIG Tom, at give mig sådanne tanker en lørdag
)

Hilsen Margot

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 13-09-03 12:24

> [...]
> uden resultat. Det er absolut ikke tanken at den skal blive en del af
> familien....tror vi nok. Den er godt nok sød, men TO katte? Næ-nej .... og

Nååååååååååå hvor er den nuser *S*
Og øh Tom, her har vi 3 katte, det går vældigt

Ved at beholde den lille pjusketrold, ja så har jeres nr 1 mis også fået
sig en legeven. Det er jeg temlig sikker på at den bliver glad for

Hilsen
Joan
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Louise Viborg

Dato : 13-09-03 12:37

Ååårrrh hvor er han skøn Jeg synes MISandten at han ser blå ud?

Fra : Eva Schmidt

Dato : 13-09-03 13:23

> [...]
> uden resultat. Det er absolut ikke tanken at den skal blive en del af
> familien....tror vi nok. Den er godt nok sød, men TO katte? Næ-nej ..... og

Nej, hvor er han dog bare dejlig!

Jeg vil gætte på, at han allerede har charmet sig så meget ind, at han har fundet et permanent hjem! *GG*

mvh Eva

Fra : Kate

Dato : 14-09-03 09:13

"TomCK" <tomckZYX@12move.dk> wrote in news:bjup82$nbjhn$1@ID-
171262.news.uni-berlin.de:

> http://home20.inet.tele.dk/klindt-vils/hittekat.htm

Hold da op hvor er den bare nuttet.

Jo, to katte er slet ikke noget problem (Det kommer fra en som har
4)

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : Doris

Dato : 14-09-03 20:59

Jeg Har 5 stk. hvoraf den ene er vordende moder, alle på nær den gamle er
kommet på en mærkelig måde ;) vi er jo alle også en slags skytsengel :)
Doris og alleeeeeeee misserne.