beskyttede el ikke beskyttede titler
Fra : rie

Dato : 12-09-03 15:05

Hej. er der tilfældigvis nogle, der ved, hvordan man undersøger om en
tittel er beskyttet eller ej. ´Jeg tænker eks. på om titlen x-
"konsulent" er beskyttet. Må man kalde sig konsulent uden en egentlig
uddannelse som x-konsulent. Hvad med Stylist f.eks. Det ret tit, jeg
støder på nye titler, hvor jeg ikke kan gennemskue deres reelle
betydning.
På forhånd tak til de hjælpsomme. Rie

Fra : David T. Metz

Dato : 12-09-03 21:48

rie skriblede:
> [...]
> tittel er beskyttet eller ej. ´Jeg tænker eks. på om titlen x-
> "konsulent" er beskyttet. Må man kalde sig konsulent uden en egentlig

Ja, konsulent er ikke beskyttet. Men man må ikke sammensætte "konsulent"
(eller noget andet) med en beskyttet titel, hvis man ikke har ret til
titlen.

> Hvad med Stylist f.eks.

Det er temmelig sikkert ikke beskyttet.

> Det ret tit, jeg
> støder på nye titler, hvor jeg ikke kan gennemskue deres reelle
> betydning.

Velkommen i klubben. Jeg tror desværre ikke der findes et register over
beskyttede titler - de beskyttes gerne i særlig lovgivning nemlig.

David

http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 13-09-03 00:06

"rie" <rie@jungemann.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> uddannelse som x-konsulent. Hvad med Stylist f.eks. Det ret tit, jeg
> støder på nye titler, hvor jeg ikke kan gennemskue deres reelle

Prøv at læs her:
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&threadm=3f445ca5%240%2448905%24edfadb0f%40dtext02.news.tele.dk&rnum=1&prev=/groups%3Fq%3Dbeskyttede%2Btitler%26ie%3DUTF-8%26oe%3DUTF-8%26hl%3Dda%26btnG%3DGoogle-s%25C3%25B8gning

mvh.
Martin Jørgensen