newbie => formularer
Fra : Hans

Dato : 11-09-03 22:07

jeg er en newbie inden for php, så jeg har været ude og investere i hæftet
"Start på php". Jeg er nu kommet til et kapitel hvor jeg skal lave en
formularer sådan at man skal indtaste et password for at få vist en given
tekst... Men jeg kan ikke få den til at køre. Når jeg har indtastet
passwordet "kodeord" og trykker videre sletter den bare det der står i boxen
og det er så det.... er der nogen der kan hjælpe mig. På forhånd tak.
Scriptet ser således ud:
<?
$rigtigt_kodeord = md5("kodeord");
$indtastet_kodeord = md5($indtastet_kodeord);
if($indtastet_kodeord == $rigtigt_kodeord){
echo "<H1>Her er den hemmelige opskrift paa verden bedste kager.</H1>";
}
else{
?>
indtast det hemmelige kodeord
<FORM METHOD=POST ACTION=<? echo $PHP_SELF; ?>>
<INPUT TYPE=PASSWORD NAME=indtastet_kodeord>
<INPUT TYPE=SUBMIT VALUE="vis mig opskriften">
</FORM>
<?
}
?>

Mvh.
Hans Andersen

Fra : Jacob Atzen

Dato : 11-09-03 22:32

"Hans" <nothing@nothing.ha> writes:

> <?
> $rigtigt_kodeord = md5("kodeord");
> $indtastet_kodeord = md5($indtastet_kodeord);
> if($indtastet_kodeord == $rigtigt_kodeord){

Du har ikke sat din formular variabel kodeord som global i det
ovenstaaende. Brug $_POST["indtastet_kodeord"] i stedet for
$indtastet_kodeord. Tricket er, at du skal have fat i en formular
variabel, og disse tilgaaes vha. $_POST, $_GET og $_REQUEST.

- Jacob Atzen

Fra : Benny Nissen

Dato : 11-09-03 22:45

"Jacob Atzen" <jacob@aub.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> $indtastet_kodeord. Tricket er, at du skal have fat i en formular
> variabel, og disse tilgaaes vha. $_POST, $_GET og $_REQUEST.

Kan der ikke også være noget med $PHP_SELF der skal skiftes ud med
$_SERVER['php_self'] ?

--
Benny Nissen
http://web.bennynissen.dk

Fra : Jacob Atzen

Dato : 11-09-03 22:57

"Benny Nissen" <news@bennynissen.dk> writes:

> Kan der ikke også være noget med $PHP_SELF der skal skiftes ud med
> $_SERVER['php_self'] ?

Det er muligt. Jeg er ikke sikker paa, hvorvidt $PHP_SELF er blevet
fjernet endnu.

- Jacob Atzen

Fra : Hans

Dato : 11-09-03 22:52

mange tak for tippet.... .nu virker det!!!