Hvilke dokumenter kræves for ægteskab
Fra : Søren X

Dato : 11-09-03 21:19

Hej, min pige og jeg er ved at planlægge vor ægteskab. Hvilke dokumenter kræves for at ægteskab
kan indgåes?

Jeg har været gift & skilt for en del år siden, men kan ikke huske detaljerne.

Jeg kunne forstå at dåbsattest & mit skilsmisse dokument fordres. Mht min pige der kommer fra
Østen, kan det blive et problem for hende at fremskaffe dåbsattest, så hvad gør vi der.
Hun har pas & opholdstilladelse her i dk.

Kn nogle af jer give et par hint?

mvh Søren

Fra : D.u.n.k.

Dato : 11-09-03 21:57

"Søren X" <sxav@netop.dz> skrev i en meddelelse
> [...]
hvad gør vi der.
> Hun har pas & opholdstilladelse her i dk.

Hun har formentlig tilstrækkelig med dokumentation - opholdstilladelsen er
givet på nogenlunde samme dokumentgrundlag, som du søger ægteskab på.
Gå i øvrigt til kommunen og få præcist at vide, hvad der ønskes. Der er
alligevel ingen nemme veje udenom.

Venlig hilsen
Dunk