Film i/om mellemkrigstiden ?!
Fra : Martin Ohlsson

Dato : 11-09-03 21:06

Hejsa..

Da jeg skal skrive en dansk-rapport om Mellemrkigstiden, og gerne må bruge
filmmediet ville jeg høre nogle af jer herinde:

Hvilke film som er seværdige kan i anbefale som omhandler/foregår i
Mellemkrigstiden. Og gerne af nyere produktion?

Mvh. Martin

Ps. På forhånd tak

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 11-09-03 21:34

"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> skrev:

>Hvilke film som er seværdige kan i anbefale som omhandler/foregår i
>Mellemkrigstiden. Og gerne af nyere produktion?

Cabaret!

--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

Fra : Christian Andersen

Dato : 11-09-03 22:26

Niels Søndergaard wrote:

> Cabaret!

*fnis*

Hvad med "Midt om natten"? Den foregår også i mellemkrigstiden.

--
Party time, excellent, wiuuuu, wiuuuu, wiuuuuuuu!!!

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 11-09-03 23:15

> [...]
>
> Hvilke film som er seværdige kan i anbefale som omhandler/foregår i
> Mellemkrigstiden. Og gerne af nyere produktion?

Tom Kristensens "Hærværk" med Poul Bundgaard i hovedrollen!

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 12-09-03 01:25

"Mads Jakobsen" <madsjakob@hotmail.com> skrev:

>Tom Kristensens "Hærværk" med Poul Bundgaard i hovedrollen!

Ole Ernst, om jeg må be'. Og den kan ikke anbefales. En af de
kedeligste danske film nogensinde, og det siger ikke så lidt.

Fra : Jakobsen

Dato : 12-09-03 07:00

"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Hvilke film som er seværdige kan i anbefale som omhandler/foregår i
> Mellemkrigstiden. Og gerne af nyere produktion?

The Great Dictator - Chaplin, 1940 (underholdende, men ikke uden en vis
skarphed)
Citizen Kane - 1941