Misfarvning af plastvinduer
Fra : Karsten

Dato : 11-09-03 17:50

Vi har ved et uheld fået grundingsolie på vores plastvinduer i sommerhuset.
Det har givet brune pletter på de hvide plastrammer-kan det fjernes ?

hilsen
karsten

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 11-09-03 18:04

Karsten wrote:
> Vi har ved et uheld fået grundingsolie på vores plastvinduer i
> sommerhuset. Det har givet brune pletter på de hvide
> plastrammer-kan det fjernes ?

Måske med en blanding af sprit og wienerkalk.

--
Carsten (3600)
HELD er noget der indtræffer når grundige forberedelser

Fra : Tømreren

Dato : 11-09-03 18:49

"Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.dk> skrev i en meddelelse

> Måske med en blanding af sprit og wienerkalk.

Det sad jeg også og tænkte på,, det virker fint på plasthavemøbler.. husk
dog at give dine vinduesrammer noget autovoks bagefter.

Mvh
Tømreren

Fra : Karsten

Dato : 11-09-03 19:32

hmm-ja det kunne jeg da prøve.
Jeg melder tilbage til gruppen efter forsøget.

hilsen
Karsten

Fra : Karsten

Dato : 13-09-03 22:21

Hej
Det virkede perfekt med sprit og Weinerkalk

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 14-09-03 09:09

Karsten wrote:
> Hej
> Det virkede perfekt med sprit og Weinerkalk
>
> hilsen
> karsten

Så har Leth ikke levet forgæves ;)

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 11-09-03 21:12

> Vi har ved et uheld fået grundingsolie på vores plastvinduer i
sommerhuset.
> Det har givet brune pletter på de hvide plastrammer-kan det fjernes ?

Min nabo arb som montør ved Primo vinduer, han siger at pudsecrem skulle
være godt til at fjerne malerraster/pletter

Mvh Jesper

Fra : John Vedsegaard

Dato : 13-09-03 17:32

Plastvinduer er noget l*** de suger alt skidt til sig, giver man dem
opvaskemiddel efter almindelig rengøring går det nemt,
Ellers fjernex grundingsolie mekanisk - desværre altså terpentin eller
cellulosefortynder (stinker ad h- til).

John Vedsegaard

---