USB-Seriel adapter findes det?
Fra : Kurt

Dato : 11-09-03 10:02

Skal bruges til at forbinde en PDA til PC med NT styresystem-dvs ingen UBS
port. Håber defor at kunne forbinde dem via COM porten
TIA
Kurt

Fra : Peter Martinsen

Dato : 11-09-03 10:45

http://www.homestead.co.uk/usb232.htm

Fra : Zulu

Dato : 11-09-03 14:20

"Peter Martinsen" <oz1pmx@thorsager.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.homestead.co.uk/usb232.htm

Så vidt jeg forstod så skulle det gå den anden vej!
Jeg tror ikke at man kan få sådan et stik/ kabel/ omformer, men måske du kan
få et serielkabel til netop din PDA i stedet for USB kablet.

Zulu

Fra : Kurt

Dato : 11-09-03 18:18

> [...]
kan
> få et serielkabel til netop din PDA i stedet for USB kablet.

Du har fuldstændig ret-men tilsyneladende ingen serielkabel til min PDA
(Tungsten C)
Kurt

Fra : Zulu

Dato : 13-09-03 12:41

"Kurt" <kurt@forum.dk> skrev i en meddelelse

> kan
> >
> Du har fuldstændig ret-men tilsyneladende ingen serielkabel til min PDA
> (Tungsten C)

Hvem har bildt dig det ind?
Har du kikket på Palms hjemmeside?
Det tog under to min at finde den her:
PalmT Serial HotSync® Cable modelnr. P10804U og den passer til din Tungsten

Den står 5. nederst på siden herunder!
http://www.palmone.com/us/products/accessories/chargerscablescradles/#cables
Direkte link:
http://www.palmone.com/us/products/accessories/chargerscablescradles/P10804U.html

Fandt den på Edbpriser.dk hvor der dog ikke står noget om at den passer til
din, men modelnr. er det samme:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1424577970

Zulu

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-09-03 22:21

"Kurt" <kurt@forum.dk> skrev i en meddelelse

> Skal bruges til at forbinde en PDA til PC med NT styresystem-dvs ingen UBS
> port. Håber defor at kunne forbinde dem via COM porten

Kan denne måske bruges?

http://www.sandberg.it/worldwide/prod.asp?prod=133-08

Claus

Fra : Kurt

Dato : 12-09-03 10:27

> Kan denne måske bruges?
>
> http://www.sandberg.it/worldwide/prod.asp?prod=133-08

Fedt-tak Claus!

Fra : Zulu

Dato : 12-09-03 16:17

> Fedt-tak Claus!

Hvad er der fedt i det??

Det er stadig den forkerte vej!

Zulu

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 12-09-03 16:51

On Fri, 12 Sep 2003 11:27:24 +0200, "Kurt" <kurt@forum.dk> wrote:

>Fedt-tak Claus!

Vender dette kabel ikke stadig den forkerte vej?
Du skrev tidligere, at din PC ikke havde nogen USB-port, men kun
COM-port(e).
Kablet tilbyder en seriel port til en PC, der kun har USB.

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : Zulu

Dato : 12-09-03 17:06

"Gert Søgaard Jensen" <nospamto@gert-soegaard-jensen.dk> skrev i en
meddelelse news:akq3mvsv0pe2qgsvrhh49meegf1t2t77k3@4ax.com...

> Vender dette kabel ikke stadig den forkerte vej?
> Du skrev tidligere, at din PC ikke havde nogen USB-port, men kun
> COM-port(e).
> Kablet tilbyder en seriel port til en PC, der kun har USB.

Jeg kom først...

Zulu

Fra : Claus Tersgov

Dato : 12-09-03 20:47

> [...]

> COM-port(e).
> Kablet tilbyder en seriel port til en PC, der kun har USB.

Nej, den gør ikke!

Den tilbyder en USB-RS232 *link* forbindelse.

Med andre ord, du kan forbinde en USB udgang til en almindelig comport.

Det er noget helt andet end det, du omtaler.

Claus

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 13-09-03 12:11

On Fri, 12 Sep 2003 21:47:27 +0200, "Claus Tersgov"
<clausnews@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Med andre ord, du kan forbinde en USB udgang til en almindelig comport.
>
>Det er noget helt andet end det, du omtaler.

Den tror jeg ikke på!

Hvis du kigger på billedet at kablet på
http://www.sandberg.it/worldwide/prod.asp?prod=133-08
vil du se, at RS-232-stikket er et hanstik.
Det er det også på en PC - ergo ingen umiddelbar sammenkobling.

Forklaringen på ovennævnte side:

"Med Sandberg USB to Serial Link kan du spare masser af penge ved blot
at genbruge eksisterende udstyr til serielporten (COM) på nye
computere, der ofte kun har USB porte."

passer også bedre til mit (og Zulu's) synspunkt end til dit

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : Jørn Larsen

Dato : 12-09-03 17:26

Jeg har nu ikke hørt om en seriel til USB konverter...

Fra : Zulu

Dato : 12-09-03 17:35

"Jørn Larsen" <J.Larsen(fjern)@netTET.dialog.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har nu ikke hørt om en seriel til USB konverter...
> "Kurt" <kurt@forum.dk> skrev i en meddelelse
UBS

For tredje gang (3.)!!

Det er ikke en USB -> Seriel konverter han skal bruge men en Seriel -> USB
da han kører NT og som du sikkert ved understøtter NT ikke USB!

Zulu

Fra : Kurt

Dato : 13-09-03 10:55

> For tredje gang (3.)!!
>
> Det er ikke en USB -> Seriel konverter han skal bruge men en Seriel -> USB
> da han kører NT og som du sikkert ved understøtter NT ikke USB!

Sorry everybody-jeg var for hurtig: da opkoblingscomputeren skal køre NT
(arbejdscomputer) er det en USB(hun)-Seriel(han) jeg skal bruge. Så jeg har
stadig et problem-øv!
Kurt