Nogen ideer til en god sovs
Fra : dulle

Dato : 11-09-03 08:31

Til aften i dag skal vi ha: Kyllingebryst med ris og grøntsager, men jeg
mangle en ide til en god sovs. Jeg har knoor sovse i skabet, men det er så
keeeedeligt. Er der nogen der har en god ide??

På forhånd tak
Dulle

Fra : Inger Pedersen

Dato : 11-09-03 09:11

"dulle" <dulle@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Til aften i dag skal vi ha: Kyllingebryst med ris og grøntsager, men jeg
> mangle en ide til en god sovs.

Du kan brune kyllingebrystet på en pande og lægge det i et ovnfast fad
- svitse lidt hakket løg, tilsætte revet ingefær, rosmarin, appelsinsaft,
lidt fintrevet appelsinskræl, fløde, salt og peber.
Det hele hældes over kødet og sættes i ovnen, til det er færdigt.
Sovsen kan jævnes, hvis du synes.

Hilsen Inger

Fra : AKR

Dato : 11-09-03 15:11

"dulle" skrev:

> Til aften i dag skal vi ha: Kyllingebryst med ris og grøntsager, men jeg
> mangle en ide til en god sovs. Jeg har knoor sovse i skabet, men det er så
> keeeedeligt. Er der nogen der har en god ide??

Hvis det skal være nemt, og samtidig fedtfattig, er der kommet en serie nye
sovser fra Lohmann´s. ( som kan købes i miljøvenlige paprør).

De laver en grundsovs med kun 3% fedt.

Til kylling kiunne jeg anbefale at tilsætte grundsovsen 1 dåse ananas i
tern, samt karry efter behag.

God fornøjelse!

\Anders

Fra : dulle

Dato : 12-09-03 08:42

Hej

Jeg lavede din opskrift, Inger. Og det smaget gooodt. Den er blevet skreet
ind i min opskriftsbog.
ARK; jeg tror jeg vil kigge efter de sovse snæste gang jeg skalud og handle.
Det er altid rart at ha noget reserve i skabet hvis man ikke lige gidder
alm. "kedelig" sovs.

Tak for hjælpen begge2