tastaturlayout
Fra : Jonas Wellendorf

Dato : 10-09-03 13:48

Hej

Er der nogen som ved om det er muligt at lave sine egne
tastaturlayouter? (jeg bruger OS X 10.2.6)

Jonas

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 11-09-03 20:18

Jonas Wellendorf <Jonas@Wellendorf.no> wrote:

> Er der nogen som ved om det er muligt at lave sine egne
> tastaturlayouter? (jeg bruger OS X 10.2.6)

Dette er vel det bedste bud - selv om det er noget langhåret:

<http://wordherd.com/keyboards/>

--
Venlig hilsen
Thomas Tvegaard

Fra : Jonas Wellendorf

Dato : 12-09-03 21:10

Thomas Tvegaard <ttvegaard@yahoo.dk> wrote:

> Dette er vel det bedste bud - selv om det er noget langhåret:
>
> <http://wordherd.com/keyboards/>

Tak. Men det ser ud til at være Unicode. Jeg må have et eg kan bruge i
Word.

Jonas

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 13-09-03 10:57

Jonas Wellendorf <jonas.wellendorf@cms.uib.no> wrote:

> Tak. Men det ser ud til at være Unicode. Jeg må have et eg kan bruge i
> Word.

Prøvede lige selv.

Hvis du vælger Script/Resource ID til f.eks. Roman /5000 og vælger "Mac
OS 10.2 .rsrc (binary resource) file" og smider resultatet i
~/Library/Keyboard Layouts, logger ud og ind igen og så vælger layout i
System Preferences: International, så virker det med Word X.

Jeg prøvede med følgende syntax:

Pa 22
Sa W

Så skriver Word 22 når jeg skriver lille a og W i stedet for A. Men et
fuldt tastatur tager nok sin tid at lave...

--
Venlig hilsen
Thomas Tvegaard

Fra : Jonas Wellendorf

Dato : 13-09-03 13:33

> [...]
>
> Så skriver Word 22 når jeg skriver lille a og W i stedet for A. Men et
> fuldt tastatur tager nok sin tid at lave...

ok, mange tak for hjælpen. Jeg skal se om jeg kan få det til at virke.

Jonas

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 19-10-03 12:29

Jonas Wellendorf <Jonas@Wellendorf.no> wrote:

> Hej
>
> Er der nogen som ved om det er muligt at lave sine egne
> tastaturlayouter? (jeg bruger OS X 10.2.6)

Du kan tag et kig på:

http://www.reseccellence.com/hack_htlm_01/10-30-01.shtml

--
mvh.