tele2 adsl problemer
Fra : Bamse

Dato : 10-09-03 11:10

Hej

Jeg har været kunde hos TELE2 i ca. 8 uger og abonnerer på en 1024/256
ADSL-linie.

Men jeg får ikke det jeg betaler for.

Downstream-hastigheden ligger på 30-57% af det jeg burde have og det skal
jeg vel ikke bare acceptere.

Upstream-hastigheden er nogenlunde ok.

Er der andre derude med samme problem?

Det kan vel ikke have noget at gøre med opsætningen af min computer?

Jeg har kørt flere uafhængige tests af min forbindelse og får altid det
samme dårlige resultat.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 10-09-03 11:21

Bamse wrote:
> Downstream-hastigheden ligger på 30-57% af det jeg burde have og det skal
> jeg vel ikke bare acceptere.

På en Tele2 1024/256 bør du kunne hente med +100Kb/sec (såfremt
afsenderen kan klare at levere med den hastighed) .. hvor meget
kan du hente med ?

Prøv fx. at downloade http://mirrors.telianet.dk/pub/test/10Meg.bin
og se hvilken hastighed den giver dig.

> Det kan vel ikke have noget at gøre med opsætningen af min computer?

Det kan det godt..

> Jeg har kørt flere uafhængige tests af min forbindelse og får altid det
> samme dårlige resultat.

Hvilke tests?

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Bamse

Dato : 10-09-03 11:30

1) downstream-hastigheden ligger mellem 30-50% af 1024 kbit/s

2) hva kan jeg undersøge ved opsætningen af min comp?

3) Jeg har brugt et program der hedder TPTEST.

4) Jeg har logget på TDC's public ftp-server
og lavet en "rå" test af min download-hastighed.

5) Jeg har testet via hastighed.tele2adsl.dk (download af en fil)

6) Resultat :

DOWNSTREAM : 580-779 kbit/sekund
UPSTREAM : 190-218 kbit/sekund

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-09-03 14:18

"Bamse" <nospam@nospam.ugh> skrev :

>Jeg har været kunde hos TELE2 i ca. 8 uger og abonnerer på en 1024/256
>ADSL-linie.

Det var dog en frygtelig bunke grupper, du har stillet
spørgsmålet i, se mine svar i to af de andre grupper.
--
Knud