Har I erfaring med Arrownet ?
Fra : jonas

Dato : 09-09-03 19:01

Jeg vil lige spørge til om nogen her i forum har erfaring med Arrownet ?

Alt positivt som negativt modtages gerne, da jeg får mulighed for fast
512/256 Arrownet forbindelse til oktober gennem vores lokale fælles antenne
forening til billige penge.

Fra : jens

Dato : 09-09-03 21:41

"jonas" <nomail@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Alt positivt som negativt modtages gerne, da jeg får mulighed for fast
> 512/256 Arrownet forbindelse til oktober gennem vores lokale fælles

Kabelnet eller "gennem luften" ?

Arrow er kommet til at køre helt hæderligt de seneste måneder.
Lige med undtagelse af brudte lysledere og opgravede elkabler, der er mange
vejarbejder og nedgravninger af drænrør for tiden........

Mvh Jens

Fra : jonas

Dato : 10-09-03 05:55

jens <mkg@jellingnet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:bjldlh$5on$1@news.net.uni-c.dk...

> Kabelnet eller "gennem luften" ?

Det er gennem Kabelnet jeg er interesseret i erfaringer.

Mvh.
Jonas

Fra : Helmar

Dato : 09-09-03 22:49

Det kommer lidt an på hvad du skal bruge dit internet til, for en mand som
mig der spiller meget må jeg sige jeg er ikke vider tilfres med den løsing
der er på Ishøj by fælles antenne, men det skyldes mest at Ishøj kommune har
købt noget billigt lort af hardwear der ikke kan tåle at udendørs
tempreturen kommer over 25 grader før det bliver for varmt og slukker ned.
Arrownet er 100% afhænig af at der bliver købt noget godt udstyr fra din
fællesantenne side, og Ishøj er et godt excempel paa det.

Der vil dog altid værre nogle korte udfald grundet at de køre igennem
luften, og det er der detsværre ikke noget at gøre ved.

Henrik Dalgaard

Fra : jens

Dato : 09-09-03 22:56

"Helmar" <throm@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse

> Der vil dog altid værre nogle korte udfald grundet at de køre igennem
> luften, og det er der detsværre ikke noget at gøre ved.

Hvilke udfald ?

Mvh Jens

Fra : Helmar

Dato : 10-09-03 08:12

De udfald jeg får betyder ikke noget vis man bruge bruger det til at surfe
med, men da jeg spiller et spil der heder Everquest gør det at jeg går
linkdead ind i mellem, det er ikke vider heldigt vis man side i et raid på
72 personer der er igang med sult mobben af den udvidlse vi har lige nu.

Henrik Dalgaard

Fra : jens

Dato : 10-09-03 14:51

> [...]

> 72 personer der er igang med sult mobben af den udvidlse vi har lige nu.

Har du en switch eller pc tilsluttet som er slukket ?
Jeg mener en som er sat til lokalt med et netkabel, men switch eller netkort
er slukket ?

Mvh Jens

Fra : Helmar

Dato : 11-09-03 08:02

Jeg har ialt 5 maskiner sat til mit kable modem, og nej mine netkabler eller
min swich fejler ikke noget, Arrownet kom selv med det forslag, men 3 Hub /
Swiches laver ikke samme fejl, det er ca 2 mrd siden jeg har skifted
samtlige kabler og swiched ud.

Fra : jens

Dato : 11-09-03 13:06

> [...]

/
> Swiches laver ikke samme fejl, det er ca 2 mrd siden jeg har skifted

Det er ikke spørgsmålet om de fejler noget.... switchene nogensinde slukket
i den ene ende af et kabel ´?

Mvh Jens

Fra : Helmar

Dato : 11-09-03 15:39

Ja ikke alle maskiner er tænt på en gang, men som regen en 3 til 4 af dem.

Fra : jens

Dato : 11-09-03 17:22

"Helmar" <throm@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse

> Ja ikke alle maskiner er tænt på en gang, men som regen en 3 til 4 af dem.

Det er ligegyldigt med hvor mange pcèr der er, eller er slukket.

Er switchen nogensinde slukket ?

Mvh Jens

Fra : Helmar

Dato : 12-09-03 00:42

Betyder ikke noget om det er 2 eller 5 maskiner der er tændt på en gang, dem
der er tændt midster for bindelsen til netted i ca en 5 10 sec, lige nok til
man midster linked til dem man sider og spiller.

Henrik

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-09-03 23:06

"Helmar" <throm@ishoejby.dk> wrote in message
> [...]
til
> man midster linked til dem man sider og spiller.

Nu har jeg lige læst tråden.. Fatter stadig ikke hvad det er for en fejl du
snakker om med at Ishøj kommune skulle have købt billigt udstyr der ikke kan
klare mere end 25grader.. hvad skulle det være for noget udstyr, og hvordan
konkludere du det?

Du er sikker på det er din netværkskabling der fejler`?

Fra : Helmar

Dato : 13-09-03 00:00

Okay 25 grader er lige en typo fram min side, det er 50 grader, det fik jeg
afvide af en fra Dansk Kable der var ude og måle på min line fordi jeg had
kable udflad der da det var varmt.

Hilsen

Henrik

Fra : Jens

Dato : 15-09-03 23:56

> [...]
jeg
> afvide af en fra Dansk Kable der var ude og måle på min line fordi jeg

Rigtigt mange kabel-TV anlæg havde justeringsproblemer i sommers pga.
varmen.
Det skete ikke kun i Ishøj og har iøvrigt intet med ArrowNet at gøre, da de
kun lejer sig ind på anlægget.

Jens

Fra : Helmar

Dato : 16-09-03 08:26

Det var jo også det jeg skrev i mit svar, og her i Ishøj betaler de ikk
engang leje, her stiller kummunen et cable net til rådighed, for at vi så
kun betaler 169 for en 512/256 line.

Hilsen

Henrik

Fra : Jens

Dato : 16-09-03 23:27

> Det var jo også det jeg skrev i mit svar, og her i Ishøj betaler de ikk
> engang leje, her stiller kummunen et cable net til rådighed, for at vi så
> kun betaler 169 for en 512/256 line.

Ja, her i Odense betaler vi kun kr. 199,- for en 2,5 Mbit/s / 512 Kbits/s
linie!
Der er nogen der tjener for meget et eller andet sted......

Jens

Fra : jens

Dato : 12-09-03 23:44

> [...]

til
> man midster linked til dem man sider og spiller.

Det besvarer ikke mit spørgsmål.

Fra : Helmar

Dato : 13-09-03 00:03

Hvad er det så du vil vide??? jeg går link death lige meget om jeg har 2
eller alle 5 maskiner tændt, og nej jeg slukker ikke min swich, hvorfor en i
hulen skulle jeg det, mit net bliver brugt 24/7 365, det er det jeg betale
for at jeg skal kunne så man kan ikke forvente mindre.

Hilsen

Henrik

Fra : jens

Dato : 13-09-03 00:07

> [...]

> hulen skulle jeg det, mit net bliver brugt 24/7 365, det er det jeg betale
> for at jeg skal kunne så man kan ikke forvente mindre.

Alligevel er der nogen der slukker en switch hvis den ikke bruges.
Og det giver netop det udfald med jævne mellemrim.

Det næste er så om du har en firewall i en router eller på maskinen.

Mvh Jens

Fra : Helmar

Dato : 13-09-03 07:49

AAAAAAAAhhhhhhhh okay, Nej jeg har ikke en firewall, Arrownet køre med så
god en sikkerhed at det har jeg ikke tænkt mig at gøre, men nu her når jeg
skifter til CC smider jeg endnu en maskine op som jeg har tænkt mig at lave
om til en Linux firewall (det vil sige en af mine kamarter vil, for det har
jeg ikke en meter forstand på).

Henrik