/ Forside / Interesser / Helbred / Andet helbred / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet helbred
#NavnPoint
Nordsted1 10501
ans 6072
dova 5326
katekismus 3590
HelleBirg.. 3068
CLAN 2619
miritdk 2300
refi 2280
piaskov 2118
10  transor 1971
Glukosamin tabletter efterlyses
Fra : BoS.


Dato : 09-09-03 16:54

Hej,

Jeg har fået til opgave at købe nogle Glukosamin tabletter til nogle
gigtplagede venner. De er "ulovlige" herhjemme pga. lægemiddelstyrelsens
forbud mod at sælge dem, før de er blevet godkendt som lægemiddel mod
slidgigt. Man kna jo læse masser af succeshistorier om produktet fra folk,
der har dels brugt det selv og dels har givet det til deres
heste/hunde/katte osv.

Er der et sted på nettet, hvor de er billige. Helst i et EU land. (De skal
være i tablet form)

Jeg har ladet mig fortælle, at Spanien har lave priser. Er der nogen, der
har et link?
Det er jo lidt dyrt, at købe dem i tabletform herjemme. 1 mdrs. forbrug =
225 kr.

Med venlig hilsen
Bo




 
 
lillespir (09-09-2003)
Kommentar
Fra : lillespir


Dato : 09-09-03 19:08

"BoS." skrev d. 09-09-03 16:54 dette indlæg :
> Hej,
>
> Jeg har fået til opgave at købe nogle Glukosamin tabletter til nogle
> gigtplagede venner. De er "ulovlige" herhjemme pga.
lægemiddelstyrelsens
> forbud mod at sælge dem, før de er blevet godkendt som lægemiddel mod
> slidgigt. Man kna jo læse masser af succeshistorier om produktet fra
folk,
> der har dels brugt det selv og dels har givet det til deres
> heste/hunde/katte osv.
>
> Er der et sted på nettet, hvor de er billige. Helst i et EU land. (De
skal
> være i tablet form)
>
> Jeg har ladet mig fortælle, at Spanien har lave priser. Er der nogen,
der
> har et link?
> Det er jo lidt dyrt, at købe dem i tabletform herjemme. 1 mdrs.
forbrug =
> 225 kr.
>
> Med venlig hilsen
> Bo
>
>


Hej bo.
Jeg har købt mine herhjemme, efter de var blevet kendt ulovlige her i
landet.
Der var 90 stk. til 275.-
Hvis du vil have adressen så skriv til mig via min mail adresse ( se min
profil ).
Da jeg ikke ønsker at oplyse den her, jeg vil jo gerne kunne benytte den
igen når jeg har brug for flere.

Hilsen Rita.
>

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


monyi (09-09-2003)
Kommentar
Fra : monyi


Dato : 09-09-03 21:49

"BoS." skrev d. 09-09-03 16:54 dette indlæg :
> Hej,
>
> Jeg har fået til opgave at købe nogle Glukosamin tabletter til nogle
> gigtplagede venner. De er "ulovlige" herhjemme pga.
lægemiddelstyrelsens
> forbud mod at sælge dem, før de er blevet godkendt som lægemiddel mod
> slidgigt. Man kna jo læse masser af succeshistorier om produktet fra
folk,
> der har dels brugt det selv og dels har givet det til deres
> heste/hunde/katte osv.
>
> Er der et sted på nettet, hvor de er billige. Helst i et EU land. (De
skal
> være i tablet form)
>
> Jeg har ladet mig fortælle, at Spanien har lave priser. Er der nogen,
der
> har et link?
> Det er jo lidt dyrt, at købe dem i tabletform herjemme. 1 mdrs.
forbrug =
> 225 kr.
>
> Med venlig hilsen
> Bo
>
>
>

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


monyi (09-09-2003)
Kommentar
Fra : monyi


Dato : 09-09-03 21:50

"BoS." skrev d. 09-09-03 16:54 dette indlæg :
> Hej,
>
> Jeg har fået til opgave at købe nogle Glukosamin tabletter til nogle
> gigtplagede venner. De er "ulovlige" herhjemme pga.
lægemiddelstyrelsens
> forbud mod at sælge dem, før de er blevet godkendt som lægemiddel mod
> slidgigt. Man kna jo læse masser af succeshistorier om produktet fra
folk,
> der har dels brugt det selv og dels har givet det til deres
> heste/hunde/katte osv.
>
> Er der et sted på nettet, hvor de er billige. Helst i et EU land. (De
skal
> være i tablet form)
>
> Jeg har ladet mig fortælle, at Spanien har lave priser. Er der nogen,
der
> har et link?
> Det er jo lidt dyrt, at købe dem i tabletform herjemme. 1 mdrs.
forbrug =
> 225 kr.
>
> Med venlig hilsen
> Bo
>
>
>

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


monyi (09-09-2003)
Kommentar
Fra : monyi


Dato : 09-09-03 21:52

"BoS." skrev d. 09-09-03 16:54 dette indlæg :
> Hej,
>
> Jeg har fået til opgave at købe nogle Glukosamin tabletter til nogle
> gigtplagede venner. De er "ulovlige" herhjemme pga.
lægemiddelstyrelsens
> forbud mod at sælge dem, før de er blevet godkendt som lægemiddel mod
> slidgigt. Man kna jo læse masser af succeshistorier om produktet fra
folk,
> der har dels brugt det selv og dels har givet det til deres
> heste/hunde/katte osv.
>
> Er der et sted på nettet, hvor de er billige. Helst i et EU land. (De
skal
> være i tablet form)
>
> Jeg har ladet mig fortælle, at Spanien har lave priser. Er der nogen,
der
> har et link?
> Det er jo lidt dyrt, at købe dem i tabletform herjemme. 1 mdrs.
forbrug =
> 225 kr.
>
> Med venlig hilsen
> Bo
>
>
>

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Lisbeth Jacobsen (10-09-2003)
Kommentar
Fra : Lisbeth Jacobsen


Dato : 10-09-03 07:19

"BoS." <elskak@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:0Jm7b.419$t96.284@news.get2net.dk...

> Jeg har fået til opgave at købe nogle Glukosamin tabletter til nogle
> gigtplagede venner. De er "ulovlige" herhjemme pga.
> lægemiddelstyrelsens forbud mod at sælge dem, før de er blevet
> godkendt som lægemiddel mod slidgigt.

"Glukosamin i tabletform kan ikke købes i Danmark, hvor det endnu ikke er
blevet registreret som et lægemiddel. Ifølge lægemiddelstyrelsens hjemmeside
er det dog lovligt at hjemtage Glukosamin fra et andet EU land til eget
forbrug."

http://www.laegemiddelstyrelsen.dk/ehandel.asp


Her er der tilbud på produktet
http://www.pharmaviva.com/

Mvh. Lisbeth



arc@na (10-09-2003)
Kommentar
Fra : arc@na


Dato : 10-09-03 10:37

"Lisbeth Jacobsen" <jacobsenlisbeth@hotmail.com> wrote in
news:3f5ec2d2$0$6692$ba624c82@nntp03.dk.telia.net:

> "Glukosamin i tabletform kan ikke købes i Danmark, hvor det endnu ikke
> er blevet registreret som et lægemiddel. Ifølge lægemiddelstyrelsens
> hjemmeside er det dog lovligt at hjemtage Glukosamin fra et andet EU
> land til eget forbrug."
> http://www.laegemiddelstyrelsen.dk/ehandel.asp

Det virker som om Lægemiddelstyrelsen lige skal demonstrere deres magt
inden de frigiver præparatet. Det er fuldstændig gak - imho lige til en
fyringsrunde - at formene folk et uskadeligt, bivirkningsfrit stof, som i
de fleste andre lande har været godkendt til behandling i årevis. Jeg kan
ikke se det som andet end en magtdemonstration.

I min Merck Index (et opslagsværk, som findes på ethvert laboratorium og
forskningsbibliotek) står der under glucosamin:
Therap. cat.: Antiarthritic (altså et gigtmiddel).
(Merck Index 1989, entry 4352, pg. 699)...

--
Med venlig hilsen
arc@na

BoS. (10-09-2003)
Kommentar
Fra : BoS.


Dato : 10-09-03 11:34

arc@na wrote:

> Det virker som om Lægemiddelstyrelsen lige skal demonstrere deres magt
> inden de frigiver præparatet. Det er fuldstændig gak - imho lige til
> en fyringsrunde - at formene folk et uskadeligt, bivirkningsfrit
> stof, som i de fleste andre lande har været godkendt til behandling i
> årevis. Jeg kan ikke se det som andet end en magtdemonstration.
>
> I min Merck Index (et opslagsværk, som findes på ethvert laboratorium
> og forskningsbibliotek) står der under glucosamin:
> Therap. cat.: Antiarthritic (altså et gigtmiddel).
> (Merck Index 1989, entry 4352, pg. 699)...

Hej,

Ja, det er helt tosset! Gad vide hvor mange penge de brænder af på det?

Ang. MSM, er det så noget der har dokumenteret virkning eller skal man bare
nøjes med at købe tabletter som udelukkende indeholder glocosamin?

mvh Bo



Rene' Hjorth (10-09-2003)
Kommentar
Fra : Rene' Hjorth


Dato : 10-09-03 15:45

[BoS. | Wed, 10 Sep 2003 12:34:18 +0200]

>Ja, det er helt tosset! Gad vide hvor mange penge de brænder af på det?

Ja, der er/var noget galt. Den daværende sundhedsminister (Lars Løkke
Rasmussen) opfordrere jo også folk at købe det i Sverige som protest mod
Lægemiddelstyrelsen's manglende vilje.

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Lisbeth Jacobsen (10-09-2003)
Kommentar
Fra : Lisbeth Jacobsen


Dato : 10-09-03 19:00

"Rene' Hjorth" <rhjorth@spamcop.net> skrev i en meddelelse
news:k4eulv02prj7pvj0sfk8llhigsfr3fa178@4ax.com...

> Ja, der er/var noget galt. Den daværende sundhedsminister (Lars Løkke
> Rasmussen) opfordrere jo også folk at købe det i Sverige som protest mod
> Lægemiddelstyrelsen's manglende vilje.

Hvorfra har du, at han opfordrer folk til at købe det som PROTEST...... ?

Mvh. Lisbeth



Rene' Hjorth (10-09-2003)
Kommentar
Fra : Rene' Hjorth


Dato : 10-09-03 21:10

[Lisbeth Jacobsen | Wed, 10 Sep 2003 20:00:26 +0200]

>Hvorfra har du, at han opfordrer folk til at købe det som PROTEST...... ?

Ok, jeg kan ikke huske om det var protest eller hvad, så det ord måtte
står for min egen regning, men han opfordrede folk til at købe det i
Sverige da den danske godkendelsesprocess kunne tage år.

Politiken, 19. december 2002, 1. sektion side 12

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Morten Majholm (23-09-2003)
Kommentar
Fra : Morten Majholm


Dato : 23-09-03 13:02

Prøv https://www.healthspan.gg/shop/product.aspx?id=GL75

De er også billige 8 £ for 360 tabletter.

venlig hilsen
Morten

"Rene' Hjorth" <rhjorth@spamcop.net> skrev i en meddelelse
news:b31vlvcg29i3q5d3p51h5oop934csvgp56@4ax.com...
> [Lisbeth Jacobsen | Wed, 10 Sep 2003 20:00:26 +0200]
>
> >Hvorfra har du, at han opfordrer folk til at købe det som PROTEST...... ?
>
> Ok, jeg kan ikke huske om det var protest eller hvad, så det ord måtte
> står for min egen regning, men han opfordrede folk til at købe det i
> Sverige da den danske godkendelsesprocess kunne tage år.
>
> Politiken, 19. december 2002, 1. sektion side 12
>
> René
> www.rene.hjorth.com
> & www.lowcarb.dk



Margrethe Møller Tho~ (01-10-2003)
Kommentar
Fra : Margrethe Møller Tho~


Dato : 01-10-03 20:53

Jeg troede da at man var ligeglad med lægemiddelstyrelsen og gik til en
dyrlæge. Nu kan det jo være lige meget, men jeg ved ikke om det glukosamin
man bruger til dyr er billigere end det til mennesker (da dette jo er nyt
men og der står vet eller ej ændre jo ikke indholdsstoffet), i hvert fald
ved jeg da mange køber det hos dyrlægen.

Margrethe



Lisbeth Jacobsen (10-09-2003)
Kommentar
Fra : Lisbeth Jacobsen


Dato : 10-09-03 19:10

"arc@na" <this.is@n.invalid.email.org> skrev i en meddelelse
news:3f5ef0b8$0$83061$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Det virker som om Lægemiddelstyrelsen lige skal demonstrere deres
> magt inden de frigiver præparatet.

Hvordan kommer du til den konklusion?

Er det i øvrigt ikke meget beroligende at vide, at lægemidler ikke kan
sælges uden godkendelse som sådan?

> Det er fuldstændig gak - imho lige til en
> fyringsrunde - at formene folk et uskadeligt, bivirkningsfrit stof, som i
> de fleste andre lande har været godkendt til behandling i årevis.

I England er det godkendt som kosttilskud. I Tyskland som levnedsmiddel og i
Sverige som lægemiddel.

At et middel er godkendt i andre lande er ikke nødvendigvis en kvalitet i
sig selv. Det er ikke alle lande, der stiller lige skrappe krav.

Mvh. Lisbeth




arc@na (10-09-2003)
Kommentar
Fra : arc@na


Dato : 10-09-03 21:26

"Lisbeth Jacobsen" <jacobsenlisbeth@hotmail.com> wrote in
news:3f5f6cf9$1$23515$ba624c82@nntp04.dk.telia.net:

>> Det virker som om Lægemiddelstyrelsen lige skal demonstrere deres
>> magt inden de frigiver præparatet.
> Hvordan kommer du til den konklusion?

Det er ikke en konklusion - det er mit indtryk. Få lige styr på dine
begreber, tak.

> Er det i øvrigt ikke meget beroligende at vide, at lægemidler ikke kan
> sælges uden godkendelse som sådan?

Ikke, når man skal til at opfinde den dybe tallerken for gud véd hvilken
gang. Der er MASSER af dokumentation på glucosamin i f.t. slidgigt.

--
Med venlig hilsen
arc@na

Lisbeth Jacobsen (10-09-2003)
Kommentar
Fra : Lisbeth Jacobsen


Dato : 10-09-03 22:00

"arc@na" <this.is@n.invalid.email.org> skrev i en meddelelse
news:3f5f88eb$0$83051$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Det er ikke en konklusion - det er mit indtryk. Få lige styr på dine
> begreber, tak.

Jeg tror faktisk du forstår pointen og mit spørgsmål uanset vi kalder det
konklusion eller indtryk *S*

Hvad har helt konkret givet dig det indtryk, at det handler om at
lægemiddelstyrelsen har villet demonstrere deres magt?

> > Er det i øvrigt ikke meget beroligende at vide, at lægemidler ikke kan
> > sælges uden godkendelse som sådan?
>
> Ikke, når man skal til at opfinde den dybe tallerken for gud véd hvilken
> gang. Der er MASSER af dokumentation på glucosamin i f.t. slidgigt.

Det er ganske betryggende, at dokumentationen gennemgåes før godkendelsen
foreligger. Og folk har jo ikke været forhindret i at bruge produktet.

Mvh. Lisbeth







arc@na (11-09-2003)
Kommentar
Fra : arc@na


Dato : 11-09-03 16:59

"Lisbeth Jacobsen" <jacobsenlisbeth@hotmail.com> wrote in news:3f5f942e$0
$23495$ba624c82@nntp04.dk.telia.net:

> Hvad har helt konkret givet dig det indtryk, at det handler om at
> lægemiddelstyrelsen har villet demonstrere deres magt?

Det er dig, som tidligere har skrevet under pseudonymet "Webwoman", ikke?

--
Vore bedstemødre gik måske med tørklæde,
men de gik bestemt ikke med hijab.
Med venlig hilsen
arc@na

Lisbeth Jacobsen (11-09-2003)
Kommentar
Fra : Lisbeth Jacobsen


Dato : 11-09-03 18:21

"arc@na" <this.is@n.invalid.email.org> skrev i en meddelelse
news:3f609bcf$0$83059$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Det er dig, som tidligere har skrevet under pseudonymet "Webwoman",
> ikke?

Forstår ikke, at du spørger..... ???

Mvh. Lisbeth





arc@na (11-09-2003)
Kommentar
Fra : arc@na


Dato : 11-09-03 20:24

"Lisbeth Jacobsen" <jacobsenlisbeth@hotmail.com> wrote in news:3f60afee$1
$23488$ba624c82@nntp04.dk.telia.net:

> Forstår ikke, at du spørger..... ???

EOD.

--
Med venlig hilsen
arc@na

Ole Mogensen (10-09-2003)
Kommentar
Fra : Ole Mogensen


Dato : 10-09-03 13:44

"BoS." wrote:

> Hej,
>
> Jeg har fået til opgave at købe nogle Glukosamin tabletter til nogle
> gigtplagede venner. De er "ulovlige" herhjemme pga. lægemiddelstyrelsens
> forbud mod at sælge dem, før de er blevet godkendt som lægemiddel mod
> slidgigt. Man kna jo læse masser af succeshistorier om produktet fra folk,
> der har dels brugt det selv og dels har givet det til deres
> heste/hunde/katte osv.
>
> Er der et sted på nettet, hvor de er billige. Helst i et EU land. (De skal
> være i tablet form)
>
> Jeg har ladet mig fortælle, at Spanien har lave priser. Er der nogen, der
> har et link?
> Det er jo lidt dyrt, at købe dem i tabletform herjemme. 1 mdrs. forbrug =
> 225 kr.
>
> Med venlig hilsen
> Bo

http://www.urtemedicin.com/

Ole


--
ole.mogensen@fysik.dtu.dk



Elinor Laursen (10-09-2003)
Kommentar
Fra : Elinor Laursen


Dato : 10-09-03 17:39

Lægemiddelstyrelsen har netop i dag godkent Glucosamin "pHarma Nord"
se under www.gigtforeningen.dk
Venlig hilsen
E.L.
"BoS." <elskak@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:0Jm7b.419$t96.284@news.get2net.dk...
> Hej,
>
> Jeg har fået til opgave at købe nogle Glukosamin tabletter til nogle
> gigtplagede venner. De er "ulovlige" herhjemme pga. lægemiddelstyrelsens
> forbud mod at sælge dem, før de er blevet godkendt som lægemiddel mod
> slidgigt. Man kna jo læse masser af succeshistorier om produktet fra folk,
> der har dels brugt det selv og dels har givet det til deres
> heste/hunde/katte osv.
>
> Er der et sted på nettet, hvor de er billige. Helst i et EU land. (De skal
> være i tablet form)
>
> Jeg har ladet mig fortælle, at Spanien har lave priser. Er der nogen, der
> har et link?
> Det er jo lidt dyrt, at købe dem i tabletform herjemme. 1 mdrs. forbrug =
> 225 kr.
>
> Med venlig hilsen
> Bo
>
>
>



connie-toft (10-09-2003)
Kommentar
Fra : connie-toft


Dato : 10-09-03 18:23

Jeg køber mine på dette link:

http://www.g-lenk.com/dkindex.html
--
Connie



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408526
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste