Kontant betaling ved leje....
Fra : m_abs

Dato : 09-09-03 16:46

En af mine venner havde arrangeret et musik-jam.
Efter arrangementet betalte han lejen kontant, nu påstår de at de aldrig har
modtaget pengene, og tilbageholder 2600 kr. af indtægterne, som er mindre end leje
kostede.
Nu er det sådan at min ven var lettere fuld på det tidspunkt han betalte,
og han var så dum ikke at få en kvittering på indbetalingen. Og der var
ingen vidner da han blev taget med ind på et kontor så de kunne være i
fred.

De forlanger stadig penge for lejen, som min ven siger han har betalt.

Er der noget man kan gøre? Hvad sker der når han fortsat nægter at betale?
Inkasso, selv om han benægter at han skylder dem penge. Og hvad med de
penge der bliver tilbageholdt.

Jeg har overvejet om man kan melde ham der modtog pengene, for tyveri eller
bedrageri. Men det er jo påstand mod påstand.

Fra : Martin Møller

Dato : 11-09-03 09:28

"m_abs" <m_abs@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
eller
> bedrageri. Men det er jo påstand mod påstand.

Han må nok betragte pengene som tabt. Fuld? Ingen kvittering? Ingen vidner?
Det er jo ikke det smarteste.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-09-03 09:29

"Martin Møller" <mm.randers@musikskole.dk> wrote in message
> "m_abs" <m_abs@oncable.dk> skrev i en meddelelse
>
> Han må nok betragte pengene som tabt. Fuld? Ingen kvittering? Ingen
vidner?
> Det er jo ikke det smarteste.

Man bliver klog af skade, men sjældent rig. Han må vel betragte pengene som
lærepenge.

--
mvh/rg. Christian