Andet multimedie
bentjuul 3670
[OT?] hjælp til DVD cover skabelon?
Fra : Dallemusen

Dato : 09-09-03 14:12

Hej NG.

Jeg ville gøre om der var nogen herinde der kunne lave en template til en
DVD cover. Jeg vil gerne putte alle mine Cd'er, pc spil, dvd og lign i ens
covers, men kan ikke finde ud af at lave en template med "skærestreger" og
folde linier.

Er der nogen herinde der kan være behjælpelig?

Jeg har følgende programmer til rådighed som måske kunne bruges af mig til
at skrive ting på coveret.

PSP 7.0
Office pakken (men ikke publisher)

Kan den laves som et psp ting på en A4 der ligger ned?

De venligste hilsner
Daniel Nielsen

Fra : emj

Dato : 09-09-03 14:55

On Tue, 9 Sep 2003 15:11:42 +0200, "Dallemusen" <ftyifytf@hotmail.com>
wrote:

>Jeg har følgende programmer til rådighed som måske kunne bruges af mig til
>at skrive ting på coveret.
>
>PSP 7.0
>Kan den laves som et psp ting på en A4 der ligger ned?

Ja, sagtens.
Du kan da også udskrive fra PSP og behøver vel ikke skæremærker for at
føre en saks
Jeg laver altid blot et cover i størrelse 1137x567 pixels - resolution
120 og udskriver direkte fra PSP på min printer.

Coveret er blot til indstik i forsiden på en cd-æske. Det dækker mit
behov for cover.
Udskrives fra PSP og lægges dobbelt. På forsiden er der et passsende
billede eller farver som signalerer indholdet og på bagsiden skriver
jeg indholdsfortegnelsen,
Ganske enkelt.
Hilsen emj

Fra : Dallemusen

Dato : 09-09-03 16:45

> [...]
> Udskrives fra PSP og lægges dobbelt. På forsiden er der et passsende
> billede eller farver som signalerer indholdet og på bagsiden skriver

Øhhh
Det er helt sikkert mig der er en lamer, men da jeg tastede størrelsen ind i
psp og vendte udskriftsretningen til landscape kom der noget ud der var alt
for stor til at passe i mine dvd covers.

Jeg kunne egentlig godt bruge skæremærker da jeg ville sende alt hvad jeg
lavede til et trykkeri for at få det trykt lidt mere professionelt. De samme
gælder "foldemærkerne" til "ryggen" af coveret.

Håber der er nogen der fatter mine "ramblings".

De venligste hilsner

Daniel Nielsen

Fra : Dallemusen

Dato : 09-09-03 16:56

Har fundet denne her :

www.tocano.dk/files/dvd_cover.pdf

Fra : Dallemusen

Dato : 09-09-03 17:01

Har fundet denne her på nettet, men kan ikke finde ud af at gøre den til en
template i PSP7

Fra : emj

Dato : 09-09-03 18:10

On Tue, 9 Sep 2003 18:00:58 +0200, "Dallemusen" <ftyifytf@hotmail.com>
wrote:

>Har fundet denne her på nettet, men kan ikke finde ud af at gøre den til en
>template i PSP7

Jamen passer den da i størrelsen?
Er dine kasser ikke i str. 12x12 cm?
Den pdfskabelon passer til 18,3x12,9 cm, og det er ikke nogen normal
størrelse.
Hilsen emj

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-09-03 19:52

emj <emj@stofanet.dk> skrev :

>Er dine kasser ikke i str. 12x12 cm?
>Den pdfskabelon passer til 18,3x12,9 cm, og det er ikke nogen normal
>størrelse.

Det er da den normale størrelse til dvdcovers.
--
Knud

Fra : emj

Dato : 09-09-03 21:00

On Tue, 09 Sep 2003 20:52:18 +0200, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Det er da den normale størrelse til dvdcovers.

Det beklager jeg. Jeg vidste ikke, at man brugte den størrelse kasser
til egne DVDskiver.

Hilsen emj

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-09-03 21:12

emj <emj@stofanet.dk> skrev :

>Det beklager jeg. Jeg vidste ikke, at man brugte den størrelse kasser
>til egne DVDskiver.

De fleste bruger jo nok alm. cdcovers, men der er da ikke noget
ivejen for at købe og bruge dvdcovers.

Vil man bruge alm. cdcovers, så er det en cdskabelon man skal
bruge og ikke en beregnet til dvd.
--
Knud

Fra : JMo.

Dato : 09-09-03 21:22

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> wrote in

> Vil man bruge alm. cdcovers, så er det en cdskabelon man skal
> bruge og ikke en beregnet til dvd.

....og den har Tocano skam også.

http://www.tocano.dk/form.htm

- giver hele udvalget.

Fra : Dallemusen

Dato : 09-09-03 20:25

"emj" <emj@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen passer den da i størrelsen?
> Er dine kasser ikke i str. 12x12 cm?
> Den pdfskabelon passer til 18,3x12,9 cm, og det er ikke nogen normal
> størrelse.
> Hilsen emj

Taler vi om de samme covers?

Det er de der "bogformede" covers som man køber dvd film og playstaytion
spil i.
12x12 gi'r en firkant og det er de da ikke

Mållene fra tocano skulle være gode nok.

Anyone?

De venligste hilsner og på forhånd tak

Daniel Nielsen

Fra : emj

Dato : 09-09-03 18:06

On Tue, 9 Sep 2003 17:45:08 +0200, "Dallemusen" <ftyifytf@hotmail.com>
wrote:

>Det er helt sikkert mig der er en lamer, men da jeg tastede størrelsen ind i
>psp og vendte udskriftsretningen til landscape kom der noget ud der var alt
>for stor til at passe i mine dvd covers.

Måske fordi du har sat et mærke i "fit to page" i stedet for at bruge
den resoulotion på 120, som jeg foreslog.
Hilsen emj