universal telecom igen igen
Fra : Kolonorma

Dato : 09-09-03 11:31

De sendte mig i dag endnu en rykker.

De påstår at jeg er tilmeldt fra en hotmail adresse og at de har IP med
videre på mig.

Så er det jeg tænker alle og enhver kan da sidde på en bibliotek og tilmelde
folk / min lille søn kan have gjort det ved et uheld.

Kan de blot tilmelde folk på den måde uden noget på godt gammeldaws papir?

Kommer jeg til at betale såfremt sagen går i retten? Jeg opsagde det lige så
snart jeg så den første regning. Jeg har DD haft telefonisk kontakt med
dem - efter 3 timers venten, hvor man mente at for di de havde en IP fra en
hotmail kunne de sagtens "malke" mig. Jeg afsluttede samtalen med at jeg
frabad mig flere skrivelser og såfremt jeg modtog flere ville anmelde dem
til politiet...

Hvad mener i?

Fra : Sven Nielsen

Dato : 09-09-03 16:25

In article <3f5dabee$0$54768$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
migogliva4everbestfriends@hotmail.com says...

> De påstår at jeg er tilmeldt fra en hotmail adresse og at de har IP med
> videre på mig.

Du må jo selv vide, om du har indgået en aftale med dem. Har du ikke
det, så kan du være forholdsvis tryg. Bevisbyrden ligger hos dem, og de
kan næppe overbevise en domstol om, at du har indgået en aftale, hvis
det eneste bevis er et ip-nummer.

> Kan de blot tilmelde folk på den måde uden noget på godt gammeldaws papir?

Der står ingen steder, at aftaler skal indgås på papir.

> [...]
> frabad mig flere skrivelser og såfremt jeg modtog flere ville anmelde dem

Jeg tror nu ikke, at du kan melde dem for noget. Du kan gøre, som du har
gjort nu, ved at meddele dem, at du ikke mener at have forpligtet dig
overfor universal telecom. Derefter kan du lade være med at svare på
deres henvendelser. Det er så op til dem, om de vil indstævne dig,
hvilket der nok kun er en lille risiko for. De ved jo lige så godt som
du, at de har en elendig sag. Der er ingen grund til at lade sig
skræmme.

Med venlig hilsen Sven.