Løbet tør for USB-stik
Fra : Martin Sand.

Dato : 09-09-03 01:48

Hejsa

Min pc er løbet tør for usb stik. Der er 2 stik bagpå som standard, men de
bliver begge brugt til hhv. printer og digitalcamera. Kan jeg udbygge de 2
stik så jeg får fx. 4 stik? (uden at købe pci kort med ekstra stik).

MVH Martin

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 09-09-03 02:17

Martin Sand. <feedback56@NOSPAMhotmail.com> skrev i en nyhedsmeddelelse:bjj7va$jcd0s$1@ID-171772.news.uni-berlin.de...
> [...]
> bliver begge brugt til hhv. printer og digitalcamera. Kan jeg udbygge de 2
> stik så jeg får fx. 4 stik? (uden at købe pci kort med ekstra stik).

Det er ikke noget problem!
Du køber bare en USB-Hub.
den laver 1 USB-stik om til 4 stik istedet.
Så kan du også placere Hub'en, så det er lettere at komme til stikkene.
En USb hub er ikke særligt dyr.

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 09-09-03 10:01

Frodo Nifinger wrote:
> [...]
> Du køber bare en USB-Hub.
> den laver 1 USB-stik om til 4 stik istedet.
> Så kan du også placere Hub'en, så det er lettere at komme til

Lige et spørgsmål/kommentar. Jeg har købt sådan en hub til en
kammerat og det virkede af helvede til. Mere end en til to USB ting
og så tabte pc'en kontakten til den der var der i forvejen. Jeg
prøvde med min egen pc og de udstyr jeg har koblet til den.
Resultatet var det samme. Sælgeren ved Thansen påstod da
jeg kom med hubben igen at det vasr min strøm forsyning der
var for lille, men den historie køber jeg bare ikke og det diskuterede
vi rimeligt heftigt. Enden på historien blev at jeg tog chancen og
købte et pci kort ved Thansen. Ingen problemer under instalationen
og drift.
Har det været noget skrammel den USBhub fra Thansen eller har jeg
misforstået noget om USB? Filmen knækkede især, hvis jeg havde
koblet en CFkortlæser til Sådan en sød lille sag til en hund fra A-Z (Bilka)
Jeg forstår ikke Thansens udlægning af hvorfor hubben ikke vikede på
min egen maskine da de udstyr jeg koblede på har virket upåklageligt
og alle er sat til den samme USBcontroler på bundkortet.

mvh
Henning

Fra : Martin K. R.

Dato : 09-09-03 10:13

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@virker.ikke> wrote in message

> [...]
> min egen maskine da de udstyr jeg koblede på har virket upåklageligt
> og alle er sat til den samme USBcontroler på bundkortet.

Er det ikke et spørgsmål om tilstrækkelig strøm? Hvis du bruger en hub uden
separat strømforsyning, vil alle de USB devices du sætter på den trække
strøm fra samme USB port på din PC (og der er en max. strømgrænse pr. port i
USB standarden).
Da du satte USB dimserne direkte på din PC, fik de strøm fra forskellige USB
porte på PC'en.

Martin

Fra : Martin Sand.

Dato : 09-09-03 10:52

Martin K. R. wrote:
> [...]
> strømgrænse pr. port i USB standarden).
> Da du satte USB dimserne direkte på din PC, fik de strøm fra

Men hvis hver enhed har sin egen strømforsyning (printer har sin egen,
digitalkamera har batterier, trådløs usb mus med egen ladestation og
strømforsyning, scanner med egen strømforsyning, webcam dog uden egen
strømforsyning), så skulle det vel ikke være det store problem?

MVH Martin S.

Fra : Martin K. R.

Dato : 09-09-03 11:22

"Martin Sand." <feedback56@NOSPAMhotmail.com> wrote in message

> [...]
> strømforsyning, scanner med egen strømforsyning, webcam dog uden egen
> strømforsyning), så skulle det vel ikke være det store problem?

Nej, men det fremgår jo ikke rigtigt af indlægget hvilke enheder det drejer
sig om (bortset fra CF-kortlæseren som sikkert ikke har egen strømforsyning)
..

Martin

Fra : Martin Sand.

Dato : 09-09-03 13:38

Martin K. R. wrote:
> Nej, men det fremgår jo ikke rigtigt af indlægget hvilke enheder det
> drejer sig om (bortset fra CF-kortlæseren som sikkert ikke har egen
> strømforsyning) .

Nej det er rigtigt nok, men jeg tror bare at jeg prøver sådan en usb-hub.
Tak for svarene.

MVH Martin

Fra : Per Moreau

Dato : 09-09-03 13:37

"Martin Sand." <feedback56@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> bliver begge brugt til hhv. printer og digitalcamera. Kan jeg udbygge de 2
> stik så jeg får fx. 4 stik? (uden at købe pci kort med ekstra stik).

Hvis du i manualen for dit bundkort kan se at der er en muglighed
for at tilkople en ekstra USB port (mange nyere bunkort har dette)
så er her en 59kr løsning: En USB Port:
http://shor.ter.dk/596982805
(der linkes til Easytech.dk´s hjemmeside)
Den giver muglihed for 4 ekstra USB stik.
Så har man en sådan port tilkopling på sit bundkort er en HUB unødvendig.

Mvh
Per M.

Fra : Martin Sand.

Dato : 09-09-03 14:23

Per Moreau wrote:
> [...]
> (der linkes til Easytech.dk´s hjemmeside)
> Den giver muglihed for 4 ekstra USB stik.
> Så har man en sådan port tilkopling på sit bundkort er en HUB

Hej Per!
Det var guldkorn... jeg har lige tjekket i manualen til mit Soltek SL-85ERV
og der findes 2 stik på bundkortet hvor man kan udvidde med 4 ekstra
USB-stik (ud over de 2 som sidder bagpå maskinen)
Nu skal jeg bare på udkig efter det rette stik til Soltek. Jeg kan se at det
er et 10-pin stik med 9 ledninger der skal bruges...

MVH Martin

Fra : Martin Sand.

Dato : 09-09-03 14:55

Martin Sand. wrote:
> [...]
> Nu skal jeg bare på udkig efter det rette stik til Soltek. Jeg kan se
> at det er et 10-pin stik med 9 ledninger der skal bruges...

Jeg fandt hvad jeg søgte til 75 kr. på edbpriser.dk
Bl.a. http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=330014&ref=edbpriser
nede i bunden ved 'tilbehør'

MVH Martin

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 09-09-03 22:51

Jeg så for en uge siden, at Netto havde tilbud på en USB-Hub til ca. 200
kr. - hvis det har interesse!

Lars