4 Mb/timen
Fra : per f andersen

Dato : 08-09-03 23:29

Ved ikke om dette er det rigtige sted?

Har Webspeed 1048/128
Fik lige installeret et program til at måle mit udownload (DU Meter) for
lige at checke hvad der sker. Også for at se hvormeget det ville koste med
TDC's løsning med betaling for forbrug. Opdager så, at ved 'tomgangskøsel'
downloades 4Mb/timen!
Er der nogen der ved om det er normalt ??

mvh Per

Fra : Nic

Dato : 08-09-03 23:32

> TDC's løsning med betaling for forbrug. Opdager så, at ved 'tomgangskøsel'
> downloades 4Mb/timen!
> Er der nogen der ved om det er normalt ??

Det er absolut ikke normalt...

Fra : TBC

Dato : 09-09-03 01:45

"per f andersen" <perfaxx@xxticscalixx.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> downloades 4Mb/timen!
> Er der nogen der ved om det er normalt ??

Du er sikker på at du ikke har et andet netværks interface som dit program
har kunnet finde på at måle på, eller om det som sådan har målt summen af
aktiviteten på alle de netværks forskellige netværks interface du måtte have
?

TBC

Fra : Hans Joergensen

Dato : 09-09-03 08:16

per f andersen wrote:
> [...]
> TDC's løsning med betaling for forbrug. Opdager så, at ved 'tomgangskøsel'

Har du lukket alle programmer såsom IE, MSN, ICQ, Mailprogrammer,
irc osv.. ?

Alternativt kan man benytte en sniffer (fx. Etherreal) og se hvad
det er for noget traffik der løber.

// Hans
--
Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...

Fra : per f andersen

Dato : 09-09-03 08:37

"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev >
> Har du lukket alle programmer såsom IE, MSN, ICQ, >Mailprogrammer, > irc
osv.. ?

Nej!
Jeg burde selvfølgelig have oplyst, at jeg har (IE) + OE +
Outlook åben, men altså uden at jeg foretager mig noget.
Og jeg har ikke noget netværk.

mvh Per

-------------
www.skriftekspert.dk

Fra : John Sahl

Dato : 09-09-03 08:47

per f andersen <perfaxx@xxticscalixx.dk> wrote:
> Jeg burde selvfølgelig have oplyst, at jeg har (IE) + OE +
> Outlook åben, men altså uden at jeg foretager mig noget.

Så tjekker de jo via din forbindelse og benytter båndbredde.

--
John Sahl, Projektleder på MandeZonen.dk
Når du er træt af /Tidens Kvinder/

Fra : Hans Joergensen

Dato : 09-09-03 09:09

John Sahl wrote:
> Så tjekker de jo via din forbindelse og benytter båndbredde.

Nemlig...

Og ligeså gør dhcp-klienten, Automatic Updates (i Windows) og
lignende software..

// Hans
--
Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...

Fra : Thomas

Dato : 09-09-03 18:10

"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> wrote in message news:<nwf7b.69244$Kb2.3111396@news010.worldonline.dk>...

> Så tjekker de jo via din forbindelse og benytter båndbredde.

Ja, det må man formode.

VH

Thomas

Fra : Morten Snedker

Dato : 09-09-03 11:14

On Tue, 9 Sep 2003 00:29:26 +0200, "per f andersen"
> [...]

>downloades 4Mb/timen!
>Er der nogen der ved om det er normalt ??

Er min egen outlook åben, så checker den post hver 2. minut. Jeg har
ICQ, Messenger og Nettime til at køre ligeledes. Alle programmer som
transporterer data i ny og næ... måske du har noget lignende?

/Snedker
---
Svar venligst under det citerede
Klip og udelad, hvad du ikke besvarer

Fra : Brunoxel

Dato : 11-09-03 00:00

4mb/timen ? :)
That's slow !
4mb/sec that's FAST !
how many Kb/s you see ?

Fra : Znupler

Dato : 11-09-03 22:24

Det er meget normalt at man bruger lidt på ens forbindelse uden at lave
noget.. Computeren sender hele tiden "pakker" til den server man er
tilsluttet.. for at holde på.. men om det er 4MB eller mere, måske mindre er
forskeligt... det lyder normalt

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 12-09-03 09:33

Znupler wrote:
> [...]
> er tilsluttet.. for at holde på.. men om det er 4MB eller mere, måske
> mindre er forskeligt... det lyder normalt

4 MB i timen lyder voldsomt, hvis der ikke forventes at køre andet
end check af email. Et sådan mængde trafik ville jo være dræbende
for tegnebogen, hvis man var koblet op via GPRS.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Allan Joergensen

Dato : 12-09-03 09:37

Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx> wrote:

> 4 MB i timen lyder voldsomt, hvis der ikke forventes at køre andet
> end check af email. Et sådan mængde trafik ville jo være dræbende
> for tegnebogen, hvis man var koblet op via GPRS.

Har du regnet på hvor meget båndbredde det bruger?

Allan Joergensen

"The horrible tin-foil man from outer space!" -- Tom Servo

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 12-09-03 09:59

Allan Joergensen wrote:

> Har du regnet på hvor meget båndbredde det bruger?

Næe jeg har bare konstateret, at med det forbrug ville det koste
100 kroner i timen at være koblet på via GPRS selv om man ike
laver andet end at checke mail.

Check af email uden at der er noget at hente koster ca. 3 kb trafik,
så med check hver 2. minut bliver det kun til 90 kb i timen,
altså ikke noget der bare kommer i nærheden af de 4 MB.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>