Deling af Internetforbindelse
Fra : Anders Nielsen

Dato : 07-09-03 18:43

Hej,
Nogen der ved om det er lovligt at dele sin Internetforbindelse med naboen
via WLAN? Jeg har Webspeed.
Jeg kan ikke forestille mig hvorfor det skulle være ulovligt, men jeg vil
lige vide det med sikkerhed.

//Anders

Fra : Per Bau

Dato : 07-09-03 18:46

"Anders Nielsen" <anders.nielsen@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
naboen
> via WLAN? Jeg har Webspeed.
> Jeg kan ikke forestille mig hvorfor det skulle være ulovligt, men jeg

Kig i din aftale http://tdckabeltv.dk/file_download.php?UniversFileID=82

Afsnit 2
Dit abonnement må kun efter forudgående skriftlig aftale med
TDC Kabel TV anvendes til formidling af trafik for andre end dig
selv eller din husstand/virksomhed.

/Per

Fra : Anders Nielsen

Dato : 07-09-03 19:45

Ok, jeg må se om jeg kan få fat i sådan en skriftlig tilladelse fra TDC.
Det ville nemlig være en pris- og hastighedsmæssig fordel.

Tak for de hurtige svar.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-09-03 22:26

Anders Nielsen skrev:

>Ok, jeg må se om jeg kan få fat i sådan en skriftlig tilladelse fra TDC.

Du kan da prøve. Men de lever faktisk bl.a. af at sælge
netopkoblinger, så de er næppe specielt vilde med lige at få
halveret indtægten.

--
Bertel

Fra : Ask Bjoern Hansen

Dato : 08-09-03 04:01

Bertel Lund Hansen <nospamius@lundhansen.dk> wrote in message news:<ii8nlv0irkgk39v2cf2q4u5av5m86kkg9f@news.stofanet.dk>...

> Du kan da prøve. Men de lever faktisk bl.a. af at sælge
> netopkoblinger, så de er næppe specielt vilde med lige at få
> halveret indtægten.

Hvad hvis alternativet er at kunden ellers finder en anden udbyder der
tillader deling?

Min DSL udbyder har lavet en anden løsning hvor de hjælper deres
kunder med at opkræve penge fra naboerne der deler:

http://www.speakeasy.net/netshare/learnmore/

- ask

--
http://askask.com/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-09-03 08:50

Ask Bjoern Hansen skrev:

>Hvad hvis alternativet er at kunden ellers finder en anden udbyder der
>tillader deling?

Så venter TDC vel bare på at de krakker?

>Min DSL udbyder har lavet en anden løsning hvor de hjælper deres
>kunder med at opkræve penge fra naboerne der deler:

Ja. De gør kunden til en gratisarbejder. Det er skidesmart. Men
jeg hopper ikke på den.

--
Bertel

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 08-09-03 10:28

> Du kan da prøve. Men de lever faktisk bl.a. af at sælge
> netopkoblinger, så de er næppe specielt vilde med lige at få
> halveret indtægten.

Det er ikke usandsynligt at der er større indtjening på en enkelt stor
forbindelse end 2 små

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-09-03 12:29

Martin Højriis Kristensen skrev:

>Det er ikke usandsynligt at der er større indtjening på en enkelt stor
>forbindelse end 2 små

Er Webspeed en stor forbindekse?

Når linjen nu er købt, er der så større fortjeneste ved at den
bliver delt?

--
Bertel

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 08-09-03 16:49

> Er Webspeed en stor forbindekse?

Der findes såvel store som små Webspeed-forbindelser

> Når linjen nu er købt, er der så større fortjeneste ved at den
> bliver delt?

Hvis du kun ser på en enkelt linje, så kan man naturligvis ikke sige det
sådan.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-09-03 18:51

Anders Nielsen skrev:

>Nogen der ved om det er lovligt at dele sin Internetforbindelse med naboen
>via WLAN? Jeg har Webspeed.

Det er ulovligt at bryde en aftale.

Hvis din aftale med udbyderen omfatter "husstanden" eller
"personen" eller på anden måde er begrænset, må du ikke dele den.

Min aftale med Stofanet er f.eks. personlig for mig og min
husstand.

>Jeg kan ikke forestille mig hvorfor det skulle være ulovligt

Hvis du mener om der står i loven at "Anders Nielsen må ikke dele
sin forbindelse med naboen", så er det rigtigt at det ikke er
ulovligt. Men da der i en lov som stadig gælder, faktisk står:

1.   Een hver er pligtig at efterkomme hvis hand med Mund,
   Haand og Segl, lovet og indgaaet haver.

så er du nødt til at overholde din aftale, og det vil være
ulovligt at bryde den.

--
Bertel

Fra : Znupler

Dato : 08-09-03 13:03

Hvis du vil have den aftale, skal du jo betale en masse mere, vil sige at
det er billigere at din nabo selv for det webspeed... men du kan jo også
bare give han noget af din forbindelse, og håbe på at de ik bemærker
noget...

du har jo to ip adresser, og de kan ikke se om det er en bærbar og en
stasionær der står der eller om den ene er din nabo... men snak ikke for
højt med sådan noget for det er pisse ulovligt og kan ende galt...

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-09-03 13:11

Znupler skrev:

>stasionær der står der eller om den ene er din nabo... men snak ikke for
>højt med sådan noget for det er pisse ulovligt og kan ende galt...

Det kan ikke blive ret meget 'højere' efter at han har blæst det
ud over hele verden i en debatgruppe.

--
Bertel