Automatisk viderestilling af URL med heade~
Fra : //Overby

Dato : 07-09-03 18:00

Når jeg viderestiller til en anden URL med header("location: ....") så
fortsætter jeg ikke i samme session. Hvorfor?

I min index.php tjekker jeg om en session variabel er sat, hvis det ikke er
tilfældet, viderestiller jeg til log-ind-php, hvor brugeren indtaster
brugernavn og password. Er der korrekte, skal der stilles tilbage til
index.php. Nu er denne session variabel sat, så kan resten af index.php
udføres. Det gør den blot ikke. Det lader til, at når man viderestiller med
header funktionen, kommer brugeren over i en ny session. Er det tilfældet. I
givet fald findes der en funktion, hvor brugeren beholder samme session?

Med venlig hilsen/Best regards

Daniel Overby Hansen
Web: http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=383

Fra : Morten Toft

Dato : 08-09-03 11:46

header ("Location: ") skifter ikke session...
husk du skal angive den aboslutte url...header ("Location: /index.php") er
ikke nok, derimod skal header ("Location: http://servernavn/index.php")
bruges.

Ellers kig i din session dir og se hvad der sker...

/Morten

Fra : Dennis Møllegaard Pe~

Dato : 08-09-03 12:43

On Sun, 07 Sep 2003 19:00:27 +0200, //Overby wrote:

> Når jeg viderestiller til en anden URL med header("location: ....") så
> fortsætter jeg ikke i samme session. Hvorfor?

Er din SID i en cookie eller som en URL-parameter? Hvis den er i en
cookie, så hold øje med at domæne ikke bliver ændret (fra fx.
www.domain.dk til domain.dk)

Hvis SID overføres via URL-parameter, så skal du selv tilføje den til din
location i stil med:
header("Location: url.php?" . session_name() . '&' . session_id());

Hvis du stadig har problemer, må du komme med lidt flere oplysninger.

--
Dennis Møllegaard Pedersen,
PGP fingerprint = 5A23 2E7D 7F4F 7FBE 39AC CDEF 55A0 FF70 87C0 59D9