hammerfedt/achy breaky heart
Fra : Ralph

Dato : 07-09-03 12:57

Hvilken kom først Achy i 1997

hammerfedt ??

Venligst
Ralph

Fra : David Rasmussen

Dato : 07-09-03 13:09

Ralph wrote:

> Hvilken kom først Achy i 1997
>
> hammerfedt ??

Achy Breaky Heart, med flere år. Den er fra 1990 el. lign.

/David

Fra : Ralph

Dato : 07-09-03 13:54

> Achy Breaky Heart, med flere år. Den er fra 1990 el. lign.

Den første plade jeg kan finde den på er Billy Ray Cyrus "Cover to Cover"
fra 1997 som KUNNE antyde at det er en coverversion, men der findes et
nummer på den der hedder cover to cover, så..........

Venligst
Ralph

Fra : David Rasmussen

Dato : 07-09-03 14:04

Ralph wrote:

> Den første plade jeg kan finde den på er Billy Ray Cyrus "Cover to Cover"
> fra 1997 som KUNNE antyde at det er en coverversion, men der findes et
> nummer på den der hedder cover to cover, så..........

Check på allmusic.com

/david

Fra : Lars Bernau

Dato : 07-09-03 15:47

In article <3f5b2a57$0$32517$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
ralph@morso-mink.dk says...

> Den første plade jeg kan finde den på er Billy Ray Cyrus "Cover to Cover"
> fra 1997 som KUNNE antyde at det er en coverversion, men der findes et
> nummer på den der hedder cover to cover, så..........

Så har du ikke kigget grundigt nok! Achy Breaky er på eksstripperens
debutplade Some Gave All fra 1992. Han hittede med Achy Breaky sidst i
1991.

Umiddelbart mener vores ven Allmusic at Billy Ray faktisk står for den
originale udgivelse. De lister i hvertilfald ikke nogen plader med det
rædselsfulde nummer, som er udgivet før Some Gave All.

--
/Lars
http://www.bernau.dk

Fra : Ralph

Dato : 07-09-03 21:09

"Lars Bernau" <larsbernau@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Så har du ikke kigget grundigt nok! Achy Breaky er på eksstripperens
> debutplade Some Gave All fra 1992. Han hittede med Achy Breaky sidst i
> 1991.

Takker - for at undgå evt. beskyldninger om bad taste, så er det såmænd bare
en diskussion affødt af en tur på Oslo-båden igår hvor de spillede nummeret.
Så var jeg så overmodig at påstå at Jacob H. kom først, det gjorde han så
ikke........

Venligst
Ralph

Fra : JR

Dato : 08-09-03 14:03

Hehe, jeg spiller af og til Achy Breaky Heart live og afslutter med at gå
direkte over i Hammerfedt omkvædet.

Røvballe ja, og folk elsker det

JR

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 12-09-03 08:45

JR wrote:
> Hehe, jeg spiller af og til Achy Breaky Heart live og afslutter med
> at gå direkte over i Hammerfedt omkvædet.
>
> Røvballe ja, og folk elsker det

Hehe... det er da nogle lidt for lette points :)

--
Jacob

A funny thing to do is, if you're out hiking and your friend gets
bitten by a poisonous snake, tell him you're going to go for help, then
go about ten feet and pretend that *you* got bit by a snake. Then start
an argument with him about who's going to go get help. A lot of guys
will start crying. That's why it makes you feel good when you tell them
it was just a joke.