/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Deling af DSL hos TDC ??
Fra : K@zz


Dato : 07-04-01 21:33

Hejsa folkens !!

Jeg får snart DSL hos TDC, og jeg har fået at vide at jeg kan dele
forbindelse mellem 2 computer, ved at sætte routeren man får med, til en
HUB...

Lige nu har jeg sat disse 2 computer sammen i et 100Mbit netværk, via et
krydset RJ45(hedder det ikke det) kabel/stik.. Dvs. at jeg køre uden HUB,
kablet går fra Netkort til Netkort !!

Mit spørgsmål er så !! Bliver jeg nød til at skifte det krydset kabel ud med
et som ikke er krydset ?? Eller er der en metode, så man stadig kan køre med
det krydset kabel, selvom man bruger en HUB ??

Grunde til jeg helst ikke har lyst til at skifte det kabel, er at det er
over 25meter langt og det var temlig bøvlet at få sat på plads !!!

Ellers tak for jeres hjælp...

MVH
K@zz
-----------------------------------
Name: K@zz
E-Mail: Kazz@Cool.dk
-----------------------------------



 
 
Devast8or (07-04-2001)
Kommentar
Fra : Devast8or


Dato : 07-04-01 22:09

Ja, du bliver nødt til at bruge et 'nomalt kabel' sammen med en HUB, men
fortvivl ikke. Det er det samme kabel, stikkene er bare sat anderledes
sammen, så du skal 'bare' sætte nye stik på. desværre kræver det vist en
tang til ~ 300,-
HTH

Devast8or



K@zz <Kazz@Cool.dk> wrote in message news:9antif$31cl$1@news.cybercity.dk...
> Hejsa folkens !!
>
> Jeg får snart DSL hos TDC, og jeg har fået at vide at jeg kan dele
> forbindelse mellem 2 computer, ved at sætte routeren man får med, til en
> HUB...
>
> Lige nu har jeg sat disse 2 computer sammen i et 100Mbit netværk, via et
> krydset RJ45(hedder det ikke det) kabel/stik.. Dvs. at jeg køre uden HUB,
> kablet går fra Netkort til Netkort !!
>
> Mit spørgsmål er så !! Bliver jeg nød til at skifte det krydset kabel ud
med
> et som ikke er krydset ?? Eller er der en metode, så man stadig kan køre
med
> det krydset kabel, selvom man bruger en HUB ??
>
> Grunde til jeg helst ikke har lyst til at skifte det kabel, er at det er
> over 25meter langt og det var temlig bøvlet at få sat på plads !!!
>
> Ellers tak for jeres hjælp...
>
> MVH
> K@zz
> -----------------------------------
> Name: K@zz
> E-Mail: Kazz@Cool.dk
> -----------------------------------
>
>



Flemming (07-04-2001)
Kommentar
Fra : Flemming


Dato : 07-04-01 23:28

"Devast8or" <devast8or@systembl.dk> wrote in message
news:BlLz6.26833$o4.1652072@news010.worldonline.dk...
> Ja, du bliver nødt til at bruge et 'nomalt kabel' sammen med en HUB, men
> fortvivl ikke. Det er det samme kabel, stikkene er bare sat anderledes
> sammen, så du skal 'bare' sætte nye stik på. desværre kræver det vist en
> tang til ~ 300,-

Tjja, eller også sætter han det krydset kabel i uplink porten på hub'en ?


--
Mvh. Flemming
See good thing in bad things



Devast8or (08-04-2001)
Kommentar
Fra : Devast8or


Dato : 08-04-01 02:48

Kan det lade sig gøre? skal det så sidde mellem HUBen og routeren, for det
kan da ikke sidde mellem en HUB og en computer svjv.

Devast8or

Flemming <flemming@botmail.com> wrote in message
news:8xMz6.26929$o4.1669569@news010.worldonline.dk...
> "Devast8or" <devast8or@systembl.dk> wrote in message
> news:BlLz6.26833$o4.1652072@news010.worldonline.dk...
> > Ja, du bliver nødt til at bruge et 'nomalt kabel' sammen med en HUB, men
> > fortvivl ikke. Det er det samme kabel, stikkene er bare sat anderledes
> > sammen, så du skal 'bare' sætte nye stik på. desværre kræver det vist en
> > tang til ~ 300,-
>
> Tjja, eller også sætter han det krydset kabel i uplink porten på hub'en ?
>
>
> --
> Mvh. Flemming
> See good thing in bad things
>
>



Santa Xcaze (07-04-2001)
Kommentar
Fra : Santa Xcaze


Dato : 07-04-01 23:41

Først og fremmest ville jeg nu købe en switch :)
Og så ellers et par ik krydsede netkablet!!



boble (08-04-2001)
Kommentar
Fra : boble


Dato : 08-04-01 03:38

Hey

Du kan få en lille konverterkabel med Hun RJ45 i den ene ende og Han RJ45 i
den anden ende som krydser kablet endnu engang så det bliver som et normalt
RJ45 kabel. Så kan du koble begge computere til en hub uden problemer.

mvh boble

"K@zz" <Kazz@Cool.dk> skrev i en meddelelse
news:9antif$31cl$1@news.cybercity.dk...
> Hejsa folkens !!
>
> Jeg får snart DSL hos TDC, og jeg har fået at vide at jeg kan dele
> forbindelse mellem 2 computer, ved at sætte routeren man får med, til en
> HUB...
>
> Lige nu har jeg sat disse 2 computer sammen i et 100Mbit netværk, via et
> krydset RJ45(hedder det ikke det) kabel/stik.. Dvs. at jeg køre uden HUB,
> kablet går fra Netkort til Netkort !!
>
> Mit spørgsmål er så !! Bliver jeg nød til at skifte det krydset kabel ud
med
> et som ikke er krydset ?? Eller er der en metode, så man stadig kan køre
med
> det krydset kabel, selvom man bruger en HUB ??
>
> Grunde til jeg helst ikke har lyst til at skifte det kabel, er at det er
> over 25meter langt og det var temlig bøvlet at få sat på plads !!!
>
> Ellers tak for jeres hjælp...
>
> MVH
> K@zz
> -----------------------------------
> Name: K@zz
> E-Mail: Kazz@Cool.dk
> -----------------------------------
>
>



Anders Lund (08-04-2001)
Kommentar
Fra : Anders Lund


Dato : 08-04-01 16:19

Hvorfor overhovet høbe en Hub/Swits Du har jo kun 2 computere. Du kan bare
lade den ene dele forbildelsen. Køre du win 98 se eller højere, kan du lade
win dele forbindelsen. Det er let. Det kræver kun at du køber et netkort
(koster ca 125 kr.)

MVH
Anders Lund




"boble" <smileyco@hotmail.com> wrote in message
news:9aoirn$qdr$1@news.cybercity.dk...
> Hey
>
> Du kan få en lille konverterkabel med Hun RJ45 i den ene ende og Han RJ45
i
> den anden ende som krydser kablet endnu engang så det bliver som et
normalt
> RJ45 kabel. Så kan du koble begge computere til en hub uden problemer.
>
> mvh boble
>
> "K@zz" <Kazz@Cool.dk> skrev i en meddelelse
> news:9antif$31cl$1@news.cybercity.dk...
> > Hejsa folkens !!
> >
> > Jeg får snart DSL hos TDC, og jeg har fået at vide at jeg kan dele
> > forbindelse mellem 2 computer, ved at sætte routeren man får med, til en
> > HUB...
> >
> > Lige nu har jeg sat disse 2 computer sammen i et 100Mbit netværk, via et
> > krydset RJ45(hedder det ikke det) kabel/stik.. Dvs. at jeg køre uden
HUB,
> > kablet går fra Netkort til Netkort !!
> >
> > Mit spørgsmål er så !! Bliver jeg nød til at skifte det krydset kabel ud
> med
> > et som ikke er krydset ?? Eller er der en metode, så man stadig kan køre
> med
> > det krydset kabel, selvom man bruger en HUB ??
> >
> > Grunde til jeg helst ikke har lyst til at skifte det kabel, er at det er
> > over 25meter langt og det var temlig bøvlet at få sat på plads !!!
> >
> > Ellers tak for jeres hjælp...
> >
> > MVH
> > K@zz
> > -----------------------------------
> > Name: K@zz
> > E-Mail: Kazz@Cool.dk
> > -----------------------------------
> >
> >
>
>



K@zz (08-04-2001)
Kommentar
Fra : K@zz


Dato : 08-04-01 22:16

Tak for jeres forslag !!

Vil lige følge op på den konverter.. Det lyder som et godt forslag...

Grunden til jeg ikke vil lade Win98 dele forbindelsen, er fordi jeg ikke vil
være afhængig af at den anden computer skal være tændt... Så det er
grunden..

En anden ting.. Hvorfor vil det være bedre med en Switch istedet for en HUB,
når jeg nu kun skal dele forbindelsen mellem 2 computer ??

Sidste ting.. Hvorfor er det engenlig nødvendigt at købe en HUB, når TDC
låner en Router ?? Kan man ikke bruge den Router til at dele forbindelsen
med ??

Ellers tak for hjælpen folkens !!

MVH
K@zz

"Anders Lund" <webmaster@123grin.dk> skrev i en meddelelse
news:9apvh8$rd8$1@sunsite.dk...
> Hvorfor overhovet høbe en Hub/Swits Du har jo kun 2 computere. Du kan bare
> lade den ene dele forbildelsen. Køre du win 98 se eller højere, kan du
lade
> win dele forbindelsen. Det er let. Det kræver kun at du køber et netkort
> (koster ca 125 kr.)
>
> MVH
> Anders Lund
>
>
>
>
> "boble" <smileyco@hotmail.com> wrote in message
> news:9aoirn$qdr$1@news.cybercity.dk...
> > Hey
> >
> > Du kan få en lille konverterkabel med Hun RJ45 i den ene ende og Han
RJ45
> i
> > den anden ende som krydser kablet endnu engang så det bliver som et
> normalt
> > RJ45 kabel. Så kan du koble begge computere til en hub uden problemer.
> >
> > mvh boble
> >
> > "K@zz" <Kazz@Cool.dk> skrev i en meddelelse
> > news:9antif$31cl$1@news.cybercity.dk...
> > > Hejsa folkens !!
> > >
> > > Jeg får snart DSL hos TDC, og jeg har fået at vide at jeg kan dele
> > > forbindelse mellem 2 computer, ved at sætte routeren man får med, til
en
> > > HUB...
> > >
> > > Lige nu har jeg sat disse 2 computer sammen i et 100Mbit netværk, via
et
> > > krydset RJ45(hedder det ikke det) kabel/stik.. Dvs. at jeg køre uden
> HUB,
> > > kablet går fra Netkort til Netkort !!
> > >
> > > Mit spørgsmål er så !! Bliver jeg nød til at skifte det krydset kabel
ud
> > med
> > > et som ikke er krydset ?? Eller er der en metode, så man stadig kan
køre
> > med
> > > det krydset kabel, selvom man bruger en HUB ??
> > >
> > > Grunde til jeg helst ikke har lyst til at skifte det kabel, er at det
er
> > > over 25meter langt og det var temlig bøvlet at få sat på plads !!!
> > >
> > > Ellers tak for jeres hjælp...
> > >
> > > MVH
> > > K@zz
> > > -----------------------------------
> > > Name: K@zz
> > > E-Mail: Kazz@Cool.dk
> > > -----------------------------------
> > >
> > >
> >
> >
>
>





Devast8or (09-04-2001)
Kommentar
Fra : Devast8or


Dato : 09-04-01 13:30

> En anden ting.. Hvorfor vil det være bedre med en Switch istedet for en
HUB,
> når jeg nu kun skal dele forbindelsen mellem 2 computer ??

Det vil det vel heller ikke, men hvis du skal mere end to computere på
netværket, vil det være en fordel, og svjh er priserne kommet rimeligt langt
ned

> Sidste ting.. Hvorfor er det engenlig nødvendigt at købe en HUB, når TDC
> låner en Router ?? Kan man ikke bruge den Router til at dele forbindelsen
> med ??

Jeg ved ikke hvilken router StjæleDanmark giver dig med, men den Cisco 677
WOL bruger har kun en port til RJ45 så man kan kun sætte en puter på den.

Devast8or




Santa Xcaze (10-04-2001)
Kommentar
Fra : Santa Xcaze


Dato : 10-04-01 17:07

Det er smartere at købe en switch hvis du skal have mer end 2 pc connected
fordi hver poot på en switch har 100mbit, mens alle deler 100mbit på en hub,
hvilket jo ik er så fedt hvis i er fire og den ene henter fra den anden vil
de 2 andre reelt ik q bruge netværket :(
Derfor...



Devast8or (10-04-2001)
Kommentar
Fra : Devast8or


Dato : 10-04-01 17:25

Forkert! Du har ret i at switchen giver en fordel hvis du har mere end to på
netværket, men de deler ikke de 100 mbit. Forskellen er at switchen er en
såkaldt 'Learning Bridge' og det er HUBen ikke, hvilket betyder at switchen
har et register over de computere der er tilsluttet den. Når en switch så
får en pakke der skal sendes til en anden computer kigger den i sit register
om den findes, og hvis den gør det (hvilket den gør efter den har fået sin
første pakke efter den er logget på netværket) kan den sende pakken direkte
til den rigtige port. HUBen har derimod ikke dette register over tilsluttede
brugere, så når den skal sende en pakke til anden computer sender den pakken
ud til alle porte, sammen med modtager adressen og så kan modtager porten
'se' at pakken er til den og derfor modtage den. Det der gør HUBen
langsommere er derfor at alle pakker bliver sendt ud til alle porte, og på
switchen sendes en pakke kun til den rigtige port.
Håber det var til at forstå, noget af det blev vist lidt kryptisk *g*.
Ellers så sig lige til.

Devast8or


> Det er smartere at købe en switch hvis du skal have mer end 2 pc connected
> fordi hver poot på en switch har 100mbit, mens alle deler 100mbit på en
hub,
> hvilket jo ik er så fedt hvis i er fire og den ene henter fra den anden
vil
> de 2 andre reelt ik q bruge netværket :(
> Derfor...




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177611
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409310
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste