QuarkXpress 6.0 installation
Fra : [6000]Søren

Dato : 06-09-03 10:09

Så er QuarkXpress jo kommet til OSX og jeg har i firmaet bestilt en licens.
Jeg er i den situation at hver grafikker bruger programmet 5 - 10 min om
dagen. Hvis jeg skal have 5 licenser bliver det jo ganske dyrt. Under min
installation på en maskine blev den aktiveret/registreret hos Quark.
Tror i at jeg lovligt kan installere en ´licens med et serienummer på flere
maskiner ? Jeg er naturligvis inforstået med at der højst kan være en bruger
ad gangen.

De ældre versioner f.eks 5.0 og 4.1, kunne godt installeres på flere
maskiner, men hvis en var åben og en anden prøvede at åbne programmet kom
der blot en meddelelse om at de kunne man ikke da dette serienummer var i
brug. Så måtte man pænt vente eller bede ens kollega om at lukke sin Quark
ned.

Med venlig hilsen

Søren

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 07-09-03 09:02

[6000]Søren <xxsrl@get2net.dk> wrote:

> [...]
> maskiner ? Jeg er naturligvis inforstået med at der højst kan være en bruger

Har selv bøvl med at få Quark til at registrere serienummeret, så
licensserveren kan aktiveres. (Dette er dog vers. 5.0, som blev bestilt
i marts, leveret i juni, men endnu ikke kan anvendes - men da jeg står
som education-kunde er det ikke noget hverken Quark eller den danske
distributør tager så alvorligt...)

Mht. vers. 6.0 har jeg set flg.

The activation for QuarkXPress 6 is hardware derived, ram, video card,
etc. In any given year up to 3 hardware items can be changed before
triggering an error. However it is for single users only.

Så licensen er "låst" til specifik hardware (med mindre man har flere
licenser, som styres med licensserveren).

For en masse nyttig (og hovedrystende) læsning, se her:

<http://www.macintouch.com/quark01.html>
<http://www.macintouch.com/quark02.html>
<http://www.macintouch.com/quark03.html>

--