Sonofon internet Bredbånd
Fra : Znupler

Dato : 06-09-03 20:32

Jeg kan hermed sige at jeg vil anbefale andre til at få internet igennem
Sonofon.. det er en meget stabil forbindelse, og hastigheden er gerne lidt
højere end hvad du betaler for... Jeg har en linie der hedder 512/512 kb/s
for 436,25 kr.

Og nu har jeg så været udsat for at min system ikke virkede pga af
lynnedslag i antennen. der går 5 arbejsdage og så har jeg haft en teknikker
på besøg med et nyt system. og prikken over i´et jeg har ikke skulle betale
for noget internet i perioden... kender en der så havde et problem med TDC
og måtte stadig betale for noget han "ikke" havde..

Og skulle der nu sidde nogen her, der også har sonofon, men ligger inde med
nogle spørgsmål, så må i da gerne kontakte mig... jeg vil gøre alt for at
besvare på dem..

kan sige til jer andre at sonofon´s bredbånd er laver på den måde at man har
en skærm på 30x30 cm på taget og der i sidder modemet så.. der går så en
ledning fra skærmen og ind til et skille filter, og derfra en ledning til
din pc...
Det hele kærer over radio signaler på 3,5 Ghz.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-09-03 21:43

"Znupler" <znupler@mail.sonofon.dk> wrote in message

> [...]
> ledning fra skærmen og ind til et skille filter, og derfra en ledning til

Det er nu bare en POE* adabter til at forsyne antennen med strøm...

*PowerOverEthernet

Fra : Michael R.

Dato : 06-09-03 22:53

Hvordan er dine pingtider?

Fra : Znupler

Dato : 07-09-03 11:05

pingtiderne er faktiske pænt gode.. det er ved at være noget at det bedste..
ihvertfald på min er det

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 08-09-03 18:31

"Znupler" <znupler@mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse
> pingtiderne er faktiske pænt gode.. det er ved at være noget at det
bedste..
> ihvertfald på min er det

i forhold til hvad? Kan vi få nogle tal?

Peter

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-09-03 21:54

"Peter Tønnesen" <peto@***privat.dk> wrote in message

> "Znupler" <znupler@mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse
> bedste..
>
> i forhold til hvad? Kan vi få nogle tal?

Ja det er nu altid godt.... Formentligt er ethernet versionen af FWA antenne
noget bedre, end den gamle med setup boksen og coax.. Men det kommer nok
også an på hvilket antenne man er tilkoblet... Jeg pingede en linie, til en
antenne i Køge.. Der var pingtiden til ns.tele.dk ca. 7-8ms

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 08-09-03 18:31

"Michael R." <mbrud@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvordan er dine pingtider?

Var det ikke på Sonofons forbindelser hvor der var pingtider på op til 1
sekund i starten LOL

Anyway, sonofons bredbånd er da sikkert lige så godt som alt andet,
problemet er bare dækningen, man skal have fri udsigt til en af Sonofons FWA
master så vidt jeg har forstået. Ellers et udemærket alternativ

Peter

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-09-03 20:33

> "Michael R." <mbrud@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Var det ikke på Sonofons forbindelser hvor der var pingtider på op til 1
> sekund i starten LOL

Du tænker da vel på internet via mobiltelefon?