stofanet
Fra : conni

Dato : 05-09-03 23:55

Hej alle
Er der nogle der har erfaringer med Stofanet gode eller dårlige

Håber der er den rigtige gruppe og spørgsmålet ikke er stillet 100 gange før
,

Venlig hilsen Conni Jørgensen

Fra : Søren Jensen\(9800\)

Dato : 06-09-03 07:05

"conni" <,,,colohe@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der nogle der har erfaringer med Stofanet gode eller dårlige
>
> Håber der er den rigtige gruppe og spørgsmålet ikke er stillet 100 gange

jeg vil ikke undvære stofanet , det køre upåklageligt her.

Søren Jensen 9800 hjørring

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-09-03 08:54

"conni" <,,,colohe@tiscali.dk> wrote in message
> Hej alle
> Er der nogle der har erfaringer med Stofanet gode eller dårlige

Nu har jeg ikke haft stofanet, og kan derfor ikke fortælle om selve
kvaliteten.... hvis den dog er lige så dårlig som kvaliten af tv, lyd og
radio kvaliteten på deres antenneanlæg. Så er det dårligt/forældet...

Nu kan jeg se du ringer op fra modem... Og her er det måske en meget god
målgruppe for stofa.. Da det afhænger af forbrug. og modem brugere
downloader nok ikke vildt meget... trækker email og læser websider osv??

Men tag dig nu i agt for deres latterlige reklamer og tilbud "stofanet til
de delige" bredbånd kun 50,- De skriver ikke som de skulle... bredbånd FRA
50 kroner... Det kan nemlig hurtigt komme til at koste 300,-

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-09-03 10:54

Bjarke Hansen skrev:

>Nu har jeg ikke haft stofanet, og kan derfor ikke fortælle om selve
>kvaliteten....

Okay.

>hvis den dog er lige så dårlig som kvaliten af tv, lyd og
>radio kvaliteten på deres antenneanlæg. Så er det dårligt/forældet...

Hvorfor gør du det så?

>Men tag dig nu i agt for deres latterlige reklamer og tilbud "stofanet til
>de delige" bredbånd kun 50,- De skriver ikke som de skulle... bredbånd FRA
>50 kroner... Det kan nemlig hurtigt komme til at koste 300,-

Nu har jeg ikke set nogen af deres reklamer, men det er rigtigt
at der bør stå "fra 50,-".

Jeg blev overrasket over at få at vide at 27 % af deres kunder
ikke betaler mere end 50 kr. om måneden, men for de fleste vil
det være realistisk at regne med 300 kr. om måneden. Jeg kommer
dog ikke op på det beløb.

--
Bertel

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-09-03 11:13

"Bertel Lund Hansen" <nospamius@lundhansen.dk> wrote in message

> Okay.

> Hvorfor gør du det så?

FRA

> Nu har jeg ikke set nogen af deres reklamer, men det er rigtigt
> at der bør stå "fra 50,-".

Det giver efter min mening, det indtryk, og det er nok også det som Telia
Stofa vil have folkt til at tro. Nemlig at man er rigtig heldig, hvis man
har mulighed for at få stofanet og så rigtig godt bredbånd til kun 50kr...

Lugter af, at man skal tro det fx er et produkt ala kabelnettet.dk hvor
foreningen etablere selve kablingen. og så er der ellers billigoprettelse og
fri bredbånd for 49,- om måneden... Det byggeri jeg bor i, har vi Stofa...
der er et byggeri tæt her på, og der har de kabelnettet.... de kører efter
sigende godt.. og så fri bredbånd for 49,-

Samtidigt med at halvdelen af tvkanalerne hentes ned fra analog parabol.. og
der også er strøj på billedet... og fm kanalerne støjer og forvrænger.. dem
der hentes ned via deres latterlige analog satelit..

> [...]
> ikke betaler mere end 50 kr. om måneden, men for de fleste vil
> det være realistisk at regne med 300 kr. om måneden. Jeg kommer

Hvor har du fået det af vide henne da?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-09-03 11:33

Bjarke Hansen skrev:

>Det giver efter min mening, det indtryk, og det er nok også det som Telia
>Stofa vil have folkt til at tro.

Har du et link til sådan en unfair reklame?

>Samtidigt med at halvdelen af tvkanalerne hentes ned fra analog parabol.. og
>der også er strøj på billedet...

Jeg har nul problemer med Stofas kanaler. I øjeblikket har jeg
alle dem der ikke skal betales særskilt for.

>Hvor har du fået det af vide henne da?

Af en medarbejder ved et besøg på Stofas hovedkontor i Horsens.

--
Bertel

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-09-03 11:44

> Har du et link til sådan en unfair reklame?

næe, men det sendes i hvertfald på Tv3

og

> Jeg har nul problemer med Stofas kanaler. I øjeblikket har jeg
> alle dem der ikke skal betales særskilt for.

du mener du har alle kanaler, også dem der skal betales særskilt for?

Men hvordan og hvornår er jeres net opbygget? Her er det vist rimeligt
gammelt... parabolerne er da i hvertfald næsten rustet væk. Der er ikke
problemer med selve signal power... jeg har en 4split fordeler på. hvor der
så dæmpes 7db.... Men det det de henter ned, må være af dårlig kvalitet.. og
så har de ellers antenneforstærkere der forstærker signalspædningen op.. men
dermed også signal/støj bliver så også dårlige.

Fra : Allan Joergensen

Dato : 06-09-03 11:48

http://www.stofa.dk/surrov/

--
Allan Joergensen

"I don't know which of you is more obscene." - Margaret to Hawk & Trap

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-09-03 11:54

Allan Joergensen skrev:

>http://www.stofa.dk/surrov/

Ja, den reklame måtte de godt have sparet os for.

Jeg er enig i at den er misvisende.

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-09-03 11:56

Bjarke Hansen skrev:

>du mener du har alle kanaler, også dem der skal betales særskilt for?

Nej, jeg har den store pakke, men ingen kanaler som skal betales
særskilt.

>Men hvordan og hvornår er jeres net opbygget?

Aner det ikke, og jeg er også ligeglad bare det virker.

--
Bertel

Fra : T

Dato : 06-09-03 14:12

> [...]
men
> dermed også signal/støj bliver så også dårlige.

Nu er det jo primært egne antenneforeninger der står for at få noget anlæg
mm, som Stofa så servicerer. Det er ikke din egen antenneforening der har
valgt at spare en masse kroner?

Fra : TBC

Dato : 08-09-03 03:35

On Sat, 6 Sep 2003 12:43:35 +0200, "Bjarke Hansen"
> [...]

>Men hvordan og hvornår er jeres net opbygget? Her er det vist rimeligt
>gammelt... parabolerne er da i hvertfald næsten rustet væk.

Det lyder som om jeres boligblok[e] har jeres eget lille lokale "stofa
net". ?

Det stofanet du kan få Stofa's "bredbånd" på er at sammenligne med
TDC's Oncable. Det samme er kvaliteten. (kender en i Vejle der har
Stofa kabel tv, selv er jeg tvunget til TDC's Oncable af min
ejerforening. (Ville helst bare "nøjes" med min parabol)

TBC

Fra : Nero-Wolfe

Dato : 08-09-03 11:10

har selv haft stofa og har aldrig haft så mange problemer med andre som jeg
havde da jeg havde stofa , linien svinger meget i hastighed suorten er
dårlig
Nero

Fra : Allan Joergensen

Dato : 08-09-03 11:26

Nero-Wolfe <Nero-Wolfe@ofir.dk> wrote:

> har selv haft stofa og har aldrig haft så mange problemer med andre som jeg
> havde da jeg havde stofa , linien svinger meget i hastighed suorten er
> dårlig

Hvor længe siden er det?

Allan Joergensen

"I want some Chinese food", said Tom wantonly.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-09-03 11:16

"Bertel Lund Hansen" <nospamius@lundhansen.dk> wrote in message

> Hvorfor gør du det så?

Hov glemte lige dette afsnit... Hvad mener du med at jeg så gør det? jeg kan
vel godt komme med varsler om selve produktets opbygning.... For mange er
det jo ikke om forbindelsen er super super hurtig.. men at man kan sidde og
chatte og sende email for 50,-

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 07-09-03 16:00

In <1abjlvo7th4ock3nrpiua2r9a5c1tl7j3r@news.stofanet.dk> Bertel Lund Hansen <nospamius@lundhansen.dk> writes:

> [...]
>ikke betaler mere end 50 kr. om måneden, men for de fleste vil
>det være realistisk at regne med 300 kr. om måneden. Jeg kommer

Jeg kender f.x. to personer, som betaler 50 kroner til stofa om
maaneden. De har nemlig baade ADSL og stofa og bruger kun stofa, hvis
ADSL'en ikke virker en dag. Jeg overvejer selv at faa en backup
internet-forbindelse. Taenk, hvis man var netloes en dag eller to.

/Martin

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-09-03 16:30

Martin Moller Pedersen skrev:

>Jeg kender f.x. to personer, som betaler 50 kroner til stofa om
>maaneden.

Hvorfor køber de ikke et 56k-modem og får et par konti uden
abonnement? Det er gratis når det ikke benyttes.

--
Bertel

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 07-09-03 21:44

In <gmjmlvo25sthgaj08r4snhhbhpkopu5msr@news.stofanet.dk> Bertel Lund Hansen <nospamius@lundhansen.dk> writes:

>Hvorfor køber de ikke et 56k-modem og får et par konti uden
>abonnement? Det er gratis når det ikke benyttes.

Det skyldes at det er umuligt at arbejde hjemmefra via en 56k, da
det er for langsomt.

/Martin

Fra : TBC

Dato : 08-09-03 03:28

On Sat, 6 Sep 2003 09:54:05 +0200, "Bjarke Hansen"
> [...]

>målgruppe for stofa.. Da det afhænger af forbrug. og modem brugere
>downloader nok ikke vildt meget... trækker email og læser websider osv??

Må jeg være fri!. Vi er nogle tunge brugere der faktisk fortrækker
modem grundet bedre pingtider (spil) og den *helt* åbne konfiguration
uden kompatibilitetsproblemer og det genrende NAT.

>Men tag dig nu i agt for deres latterlige reklamer og tilbud "stofanet til
>de delige" bredbånd kun 50,- De skriver ikke som de skulle... bredbånd FRA
>50 kroner... Det kan nemlig hurtigt komme til at koste 300,-

Ja, men i betragtning af hastigheden 1024/256 (og op til 5 GB) er det
nu heller ikke så ringe enda. ...Man kan ihvertfald spille en helt del
før de prismæssigt mindre attraktive og konkurencedygtige stofa
flatrate produkter bliver specielt attraktive.

Men det er da sandt at Stofa's flexrate ikke er specielt velegnet til
downloadere. Og hvorfor de kun tilbyder op til 512 hvad angår
flatrate, det er mig en gåde.

TBC

- tidligere tilfreds rimelig Tiscali kunde, der blot blev endnu mere
tilfreds da han fik udskiftet sin router til modem.

Idag overmåde tilfreds telia bredbånd@home kunde. Det er også et skønt
og meget levende/hurtigt og åbent modem produkt. (ping i CS < 10 ms)

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-09-03 19:08

"TBC" <-sutmin@2night.dk> wrote in message

> Må jeg være fri!. Vi er nogle tunge brugere der faktisk fortrækker
> modem grundet bedre pingtider (spil) og den *helt* åbne konfiguration
> uden kompatibilitetsproblemer og det genrende NAT.

Ha, så fis dog tilbage til dit K-56 analog modem...... det kan da umuligt
have vildt god ping.... Der er sku ikke noget der heder et modem i bredbånds
verdenen... Det er da kun noget reklame branchen har fundet få.

Så det jeg prøvede at sige er. at dm der kan få deres behov dækket af et k56
modem. vil da kunne holde sig inden for 50 MB, og dermed 50,- om måneden.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-09-03 16:51

> Der er sku ikke noget der heder et modem i bredbånds
> verdenen... Det er da kun noget reklame branchen har fundet få.

Der er nu en del tekniske hoveder der anvender ordet modem i lidt bredere
forstand end du lægger op til...

QuickGoogling: http://www.cisco.com/univercd/cc/td/doc/pcat/627.htm

Fra : JS

Dato : 26-10-03 12:58

> [...]
> kvaliteten.... hvis den dog er lige så dårlig som kvaliten af tv, lyd og
> radio kvaliteten på deres antenneanlæg. Så er det dårligt/forældet...

Sæt dig lige ind i tingene inden du tilsviner hele Telia Stofa A/S for at
(måske) en enkelt af de antenneforeninger, der vedligeholdes af Stofa har
dårligt signal. Det kan endog være at det blot er et enkelt lille sted på
det store anlæg at problemet er og det skal vel ikke går ud over
Stofanet!!!?

> Men tag dig nu i agt for deres latterlige reklamer og tilbud "stofanet til
> de delige" bredbånd kun 50,- De skriver ikke som de skulle... bredbånd FRA
> 50 kroner... Det kan nemlig hurtigt komme til at koste 300,-

Det er tilladt at tænke selv. Hvis du ser en leasingaftale for biler, hvor
de skriver at du kan have bil for xxxx kr./md så ved du jo også at benzin
kommer oveni.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-09-03 10:03

"conni" <,,,colohe@tiscali.dk> skrev:

>Er der nogle der har erfaringer med Stofanet gode eller dårlige

Ja, gode. Stofanet er det billigste tilbud på markedet for
normale kunder. Kun hvis man har et monsterstort forbrug af
download, er andre alternativer bedre.

Teknikken kører upåklageligt - der er ikke flere fejl end hvad
der er normalt for en udbyder.

>Håber der er den rigtige gruppe og spørgsmålet ikke er stillet 100 gange før

Det er den rigtige gruppe, og spørgsmålet er stillet mange gange
før - men det er nogen tid siden så det gør ikke noget.

--
Bertel

Fra : Erling

Dato : 07-09-03 21:35

> [...]
> download, er andre alternativer bedre.
>
> Teknikken kører upåklageligt - der er ikke flere fejl end hvad

For at Bertel ikke skal stå alene som positiv Stofa-kunde: jeg har også kun
gode erfaringer med Stofa.
Hastigheden på nettet er super, TV- og radio-signalerne er upåklagelige. Er
koblet op via antenneforeningen, som har lavet aftale med TeliaStofa.
Og jeg kender adskillige, som kan nøjes med at betale 50 kr. pr. måned for
bredbånd. Normalt netforbrug til mail, net-bank og lidt surfing i ny og næ
løber ikke op i mange Mb.
Mit eget forbrug ligger i kvartalet på eller under, hvad den billigste
ADSL-opkobling koster pr. måned.
For 300 kr. pr. måned tillader Stofas FlexRate en trafik på 5 Gb - det
kommer "almindelige" forbrugere aldrig op på.

Erling

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-09-03 22:17

"Erling" <eg@stofanet.inv> skrev :

>For 300 kr. pr. måned tillader Stofas FlexRate en trafik på 5 Gb - det
>kommer "almindelige" forbrugere aldrig op på.

Nej, 5 Gb trafik vil koste kr. 309,60.
--
Knud

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-09-03 22:55

Knud Gert Ellentoft skrev:

>Nej, 5 Gb trafik vil koste kr. 309,60.

Hvordan kommer du frem til det?

Hvis det er porto/ekspedition du indregner, så er man altså ikke
tvunget til at betale det. Om ikke andet kan man skam cykle ud
til Stofanet og betale.

--
Bertel

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-09-03 23:21

Bertel Lund Hansen <nospamius@lundhansen.dk> skrev :

>Hvordan kommer du frem til det?

For kr. 300 får man 5.000 Mb trafik og efterfølgende koster kr.
0,10 pr. Mb.

5 Gb = 5.096 Mb. (1 Gb = 1.024 Mb)

5.000 MB =    kr. 300,00
96 Mb á kr. 0,10 =kr. 9,60

Total      kr. 309,60
--
Knud

Fra : T

Dato : 09-09-03 11:01

> For kr. 300 får man 5.000 Mb trafik og efterfølgende koster kr.
> 0,10 pr. Mb.

Ikke korrekt. Du skriver 5.000 Megabit. Det er forkert. Det drejer sig om
5.000 MB (MegaByte).

> 5 Gb = 5.096 Mb. (1 Gb = 1.024 Mb)
>
> 5.000 MB = kr. 300,00
> 96 Mb á kr. 0,10 =kr. 9,60
>
> Total kr. 309,60

Her gik den så også gal.

kilo, Mega, Giga, Tera, Peta og så videre er 10 opløftet i 3, 6, 9, 12, 15
osv.

Du tænker på kibi, Mibi, Gibi og så videre, som er 2 (bi for binært)
opløftet til det nærmeste.

Derfor er 5 GigaByte = 5.000 MegaByte = 5.000.000 kiloByte (ja, med lille
"k").

Men ellers sjovt tankespil du havde gang i...

Fra : Jesper Harder

Dato : 07-09-03 23:36

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> writes:

> 5 Gb = 5.096 Mb. (1 Gb = 1.024 Mb)

I telekommunikation betyder Giga ofte det samme som i resten af den
civiliserede verden, dvs. 10^9 og ikke de fjollede computerenheder
hvor det er 2^30.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-09-03 03:04

Jesper Harder <harder@myrealbox.com> skrev :

>I telekommunikation betyder Giga ofte det samme som i resten af den
>civiliserede verden, dvs. 10^9 og ikke de fjollede computerenheder
>hvor det er 2^30

Næppe det, nogen af de andre har i tankerne.
--
Knud

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-09-03 16:54

"Jesper Harder" <harder@myrealbox.com> skrev i en meddelelse
> I telekommunikation betyder Giga ofte det samme som i resten af den
> civiliserede verden, dvs. 10^9 og ikke de fjollede computerenheder
> hvor det er 2^30.

Telekommunikationsverdenen arbejder sjældent med bytes. Jeg har kun set den
særlige opfattelse af præfiksernes størrelse ifbm. bit-angivelser