> Er der nogen der har en god ide til hvorledes jeg får dette stoppet. Jeg
> kan/vil IKKE ændre min emailadresse p.g.a. forretningsmæssige forhold.
Tja - strengt taget burde ISP'en skride ind uanset hvem der klager. Det med
CERT (og endnu værre) med at de ikke håndterer klager over private kunder er
jo direkte latterligt. Så skulle de jo lade være med at tage dem ind hvis de
ikke kan håndtere det.
Er det en politianmeldelse de vil have - så har du jo sådan set allerede dit
svar (omend jeg kunne forestille mig at dit lokale Politi ikke har den helt
store forståelse for dit problem).
Jeg har før i forbindelse med arbejde for en ISP og virus hjulpet
Rigspolitiets afdeling for IT-kriminalitet. Den gang skulle den slags gå via
det lokale politi, som jo desværre ofte virkede som et lige groft nok filter
da de (undskyld - jeg har stor respekt for Politiet, men alligevel) ikke
fattede en brik.
Jeg har kigget lidt på
www.politi.dk og fundet ud af at de har skiftet navn
til noget så fint som "Rigspolitichefens afd. A, Nationalt
Efterforskningsstøttecenter (NEC), IT-støttenhed" og at du nu vist nok kan
anmelde online på
http://www.anmeldelse.politi.dk/.
Jeg vil mene det er den vej du kan gå. Den slags e-mail chikane (bevist
eller ubevist fra afsenderens side) kan vel ligestilles med hvis du (bevist
eller ubevist) får din computerfax til at ringe til "80 årige Fru Jensen" på
alle tider af døgnet. Og den slags plejer at medføre en pæn henstilling fra
Politiet om at det skal man sørme lige lade være med. Med andre ord - du
burde ikke bringe nogen alvorligt i fedte-fadet med det (og da i hvert fald
slet ikke i "salat"-fadet
).
Igen - jeg mener stadig det er nærmest latterligt at den pågældende ISP
(hvem det så end er) ikke skrider ind med _mindst_ en advarsel. Særligt da
jeg er sikker på at vores Politi rent faktisk har vigtigere opgaver end at
agere støttepædagog for en ISP der ikke tager sit ansvar alvorligt...
MVH
Gert Lynge