Lapning af telt
Fra : Jakob Braad

Dato : 05-09-03 14:48

Er der nogen der ved hvor man kan købe lapper til et meget kraftigt
bomuldstelt?
Også lim til at sætte dem på med.
Hvis der er smartere ting at gøre end at lime en lap på vil jeg gerne
vide det. Skal der hellere sys?

På forhånd Tak, Jakob Braad

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 05-09-03 20:59

"Jakob Braad" <jakob@jbraad.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bomuldstelt?
> Også lim til at sætte dem på med.
> Hvis der er smartere ting at gøre end at lime en lap på vil jeg gerne

Har du prøvet hos en campingvognsforhandler? De plejer at have sådanne
lapper. Om der skal syes eller lappes må jo komme an på hullet/revnens
størrelse. Der findes specialfirmaer, som kan reparere telte. Deres priser
kender jeg ikke. Der ligger bl.a. et i Vordingborg.

Kurt

Fra : Ped

Dato : 05-09-03 22:27

Jakob Braad wrote:
> [...]
> bomuldstelt?
> Også lim til at sætte dem på med.
> Hvis der er smartere ting at gøre end at lime en lap på vil jeg gerne

Jeg havde for en del år siden et Trio telt i kraftig bomuld. Det fik en
flænge på et pigtrådshegn, og den blev repareret med en lap der var
beregnet til at stryge på. Den holdt resten af teltets levetid (10 år +)
i al slags vejr. Lappen blev købt hos en campingforhandler (husker ikke
hvor). Det må bestemt være muligt fortsat at kunne købe sådan et "kit".
Der er naturligvis et problem med farveforskel, men det vigtigste er vel
at den holder.

M.v.h.

Jens L. Pedersen

Fra : Jakob Braad

Dato : 05-09-03 23:57

Tak for jeres svar. Er der nogen der kan hjælpe mig til at finde en
campingforhandler i nordsjælland.
Jeg kender ikke lige nogen og kunne ikke lige finde nogen på nettet.
Kigger sikkert bare de forkerte steder.

Jakob

Fra : Allan Beach Jensen

Dato : 06-09-03 06:03

Jakob Braad skriver:

> Tak for jeres svar. Er der nogen der kan hjælpe mig til at finde en
> campingforhandler i nordsjælland.

Her er der da et par stykker:
http://www.bije.dk/
http://www.fredensborgcaravan.dk/