Bas i "Come as you are"-video
Fra : Gergen

Dato : 07-04-01 18:19

Er der nogen der ved hvad det er for en bas, som bassisten fra Nirvana
spiller på i videoen til "Come as you are"??

--
Christian
-----

Fra : "

Dato : 10-04-01 13:38

Gergen" <gergen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der ved hvad det er for en bas, som bassisten fra Nirvana
> spiller på i videoen til "Come as you are"??

Okay, nu har jeg ikke hørt sange for nylig, og jeg ved ikke noget som
helst om basser... men jeg tror, det er en ned-tune't guitar.

Mvh.
Benjamin Bach

Fra : Gergen

Dato : 10-04-01 17:16

<tagman> <tagman@mobilixnet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:c9DA6.31056$o4.2191115@news010.worldonline.dk...
> Gergen" <gergen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
> Okay, nu har jeg ikke hørt sange for nylig, og jeg ved ikke noget som
> helst om basser... men jeg tror, det er en ned-tune't guitar.

Øhh, jeg snakker om videoen, ikke om selve sangen.

I sangen er riffet dog rigtigt nok, spillet på en guitar der er stemt en
halv eller hel tone ned.

--
Christian
-----

Fra : nikolaj borg

Dato : 10-04-01 18:06

"Gergen" <gergen@post.tele.dk> wrote in message
> Er der nogen der ved hvad det er for en bas, som bassisten fra Nirvana
> spiller på i videoen til "Come as you are"??

Jeg kunne ikke helt finde svaret, men her er lidt:

Krist Novoselic used a SVT Bass rig (2). Krist Novoselic used a Gibson
Ripper Bass through an Ampeg SVT400 head (1). In the In Bloom video the you
can see an Ampeg Bass which belongs to Nirvana guitar technician Earnie
Bailey Krist Novoselic used a ProCo Rat pedal for Breed and Endless,
Nameless. (4)

(fra URL:http://www.uib.no/People/oodrt/nirvana/kristfaq.html#Nevermind )
Måske kan du også finde noget her:
URL:http://www.fortunecity.com/tinpan/manicstreet/635/krists_stuff.html

...linksene blev fundet ved at søge på novoselic og equipment :)

/Nikolaj