Betaling med dankort
Fra : Mathias Vestergaard

Dato : 04-09-03 21:44

Jeg er ved at lave en webshop.
Jeg har undret mig over, når der laves en ordre, så sendes dankort info'en
til betalingsportalen med det samme, men hvornår trækkes pengene?

Jeg ved det ikke er meget php relevant, men tænkte nogen her havde lavet en
webshop før.

MVH
Mathias Vestergaard

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 04-09-03 22:04

Mathias Vestergaard skrev:

>Jeg er ved at lave en webshop.
>Jeg har undret mig over, når der laves en ordre, så sendes dankort info'en
>til betalingsportalen med det samme, men hvornår trækkes pengene?

Jeg har to indstillingsmuligheder:

1. Pengene trækkes med det samme.
2. Pengene trækkes når jeg ønsker det (via et webinterface).

Jeg bruger løsning 2, da lovgivningen siger, at man ikke må trække
pengene før varen er sendt. Jeg har dog enkelte "varer" som kunden får
kastet i ansigtet med det samme (på skærmen), og ønsker mig, at min
gateway-udbyder ville lave en løsning, så jeg for hver enkelt ordre
kunne bestemme om pengene skulle hæves med det samme eller ej.

>Jeg ved det ikke er meget php relevant, men tænkte nogen her havde lavet en
>webshop før.

Det er nok smartere at kontakte PBS, som du alligevel skal have fat i
for at få en Dankort-løsning.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din mobiltelefon.

Fra : JMo.

Dato : 04-09-03 22:05

"Mathias Vestergaard" <mathias@team-dominor.com> wrote in

> Jeg har undret mig over, når der laves en ordre, så sendes dankort
> info'en til betalingsportalen med det samme, men hvornår trækkes
> pengene?

Hvis der er tale om fysiske varer, så skal det være når varen afsendes. Der
bør således være tale om at du giver besked til "betalingsportalen" når du
afsender varen.

Sørg gerne for at læse hele:
http://www.betaling.dk/forret/index.htm
- inden du åbner din webshop.

Fra : Mathias Vestergaard

Dato : 05-09-03 15:34

Når man afsender infoen til betalings portalen sender den fejl tilbage hvis
der er nogen, hvis man så først sender infoen når pakken afsendes, så har
brugeren ingen chance for at rette sine fejl?

-Mathias

Fra : JMo.

Dato : 05-09-03 15:55

> Når man afsender infoen til betalings portalen sender den fejl tilbage
> hvis der er nogen, hvis man så først sender infoen når pakken
> afsendes, så har brugeren ingen chance for at rette sine fejl?

Jeg tror du skal kigge lidt mere på vejledningen til det betalingssystem du
vil bruge...