Hvilken laserprinter kan printe visitkort?
Fra : Steen Suder, privat

Dato : 04-09-03 20:30

Jeg søger en ny laserprinter til ca. 4-5000,- inkl. moms.
Den skal være en "rigtig" printer hvilket vil sige at det ikke skal være
en GUI eller Windowsprinter.

Indbygget netkort vil være rart, men ikke et must.
Den skal kunne tage 200gr. papir (gør-det-selv-visitkort).

Jeg har kig på Brother HL-5050/HL-5070N, men specs siger at den maks.
tager 161gr. papir. Dette tal eller lignende går forøvrigt igen ved
flere fabrikanter.

Den skal også have en fornuftig papirskuffe istedet for de fritsiddende
bakker.

Den skal være solid og pålidelig.

Hvad kan I anbefale?

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Esben

Dato : 04-09-03 22:02

"Steen Suder, privat" <sfs_news@suder.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> flere fabrikanter.
>
> Den skal også have en fornuftig papirskuffe istedet for de fritsiddende

Jeg har ikke haft nogen problemer med at printe visitkort på en HP Color
Laserjet 4600, hverken fra den manuelle bakke eller selve papirskuffen - den
koster dog lidt mere end det du skriver. Jeg har brugt noget visitkortpapir
fra Avery (husker ikke lige nummeret og vægten). Generelt har jeg indtryk af
at HP Laserprintere ikke har problemer med at håndtere lidt større papirvægt
end specifikationerne foreskriver, specielt når der ikke printes duplex.

--
Esben
- arbejder ved en HP forhandler

Fra : Claus Tersgov

Dato : 06-09-03 14:26

> [...]
>
> Jeg har kig på Brother HL-5050/HL-5070N, men specs siger at den maks.
> tager 161gr. papir. Dette tal eller lignende går forøvrigt igen ved

Min 10 år gamle brohter HL4V tager uden problemer visitkort på 195 gram, så
mon ikke de fleste kan det?
Jeg har smidt manualen væk, men jeg vil gætte på, at det er samme spec.

Claus