Støjdæmpning af Riva TNT2 Ultra
Fra : Tobias Toft

Dato : 07-04-01 17:52

Hej
Mit grafikkort, et Leadtek Winfast Riva TNT2 Ultra, det kører godt, men det larmer som et helt savværk,
jeg har overvejet bare at tage køleren fra, da det ikke er overclocket eller noget. Ville det være farligt?
Ellers, er der nogen som kender til en god lydløs køler som passer til ovenstående kort?

/Toft

Fra : Kim Hansen

Dato : 07-04-01 18:18

On Sat, 7 Apr 2001 18:52:12 +0200, "Tobias Toft"
<tobias@tt-media.com> wrote:

> [...]
>Ellers, er der nogen som kender til en god lydløs køler som passer til ovenstående kort?

Da jeg havde mit begyndte det også at larme, jeg pillede
blæseren af og rensede den med min kompressor.
Derefter smurte jeg den med lidt fedt, siden kørte den uden
jeg kunne høre den i ca 1 år, nu har jeg købt nyt kort men
det gamle kommer op i min yngste søns, og vil sikkert køre
uden en lyd der også
Jeg ville ikke tage den fra.
Det tager vel en ½ time at rense/smøre den

M.v.h.
Kim Hansen
GSX 1100 EF
Fyn

Fra : Tobias Toft

Dato : 07-04-01 22:41

"Kim Hansen" <ksh@webnet.dk> skrev i en meddelelse news:4kiuctolf9tilf3od91ne9llq8pkntedhk@4ax.com...

> Da jeg havde mit begyndte det også at larme, jeg pillede
> blæseren af og rensede den med min kompressor.
> Derefter smurte jeg den med lidt fedt, siden kørte den uden
> jeg kunne høre den i ca 1 år.

Jeg har også haft blæseren af og renset den med en kompressor, men det blev ikke bedre.
Hvilken type fedt bruger du? Bare almindeligt smørefedt?

> Jeg ville ikke tage den fra.

Ok.Tak for hjælpen.
/2ft

Fra : Kim Hansen

Dato : 08-04-01 07:11

On Sat, 7 Apr 2001 23:40:58 +0200, "Tobias Toft"
<tobias@tt-media.com> wrote:

>Jeg har også haft blæseren af og renset den med en kompressor, men det blev ikke bedre.
>Hvilken type fedt bruger du? Bare almindeligt smørefedt?

Ja, ganske almindeligt smørefedt.

>Ok.Tak for hjælpen.
>/2ft

M.v.h.
Kim Hansen
GSX 1100 EF
Fyn

Fra : Tobias Toft

Dato : 08-04-01 10:49

"Kim Hansen" <ksh@webnet.dk> skrev i en meddelelse news:9700dtc8lr26t65mukunlrluffau0ln3j0@4ax.com...

> Ja, ganske almindeligt smørefedt.

Nu har jeg prøvet at smøre den og det hjalp lidt. Men jeg har fået en ide,
jeg har nemlig en ældre køler (12v) fra en 486'er liggende som er blevet fuldstændigt lydløs
efter ovenstående trick. Den passer på kortet, tror du jeg kan bruge den i stedet?

/2ft

Fra : Jakob Skrydstrup

Dato : 07-04-01 23:54

Jeg har et TNT2 M64 uden køler som er overklokket.
Det kører fint.
Men det er selvfølgelig på eget ansvar at pille køleren af..........

Mvh
Jakob

Fra : Tobias Toft

Dato : 08-04-01 00:01

"Jakob Skrydstrup" <skrydstrup@gmx.net> skrev i en meddelelse news:9ao5qv$4pl$1@news.inet.tele.dk...

> Jeg har et TNT2 M64 uden køler som er overklokket.
> Det kører fint.

Men jeg har hørt at Ultra versionen bliver meget varm. (Jeg ved ikke om det passer).

> Men det er selvfølgelig på eget ansvar at pille køleren af..........

Det er jo det :)

/2ft

Fra : Leif Chr. Andresen

Dato : 08-04-01 09:42

Tobias Toft skriver:

> jeg har overvejet bare at tage køleren fra, da det ikke er overclocket eller noget. Ville det være farligt?
> Ellers, er der nogen som kender til en god lydløs køler som passer til ovenstående kort?

Det er ikke et svar på dit spørgsmål, men har du overvejet at støjdæmpe
kabinettet? Faren er selvfølgelig, at hele computeren bliver
overophedet, men hvis man ikke overdriver, så er der ingen fare.

Tag et kig på http://ww.webconsult.dk der er en del råd om støjdæmpning
samt nogle specielle måtter til at støjdæmpe kabinetter.

--
Leif Chr. Andresen
http://home13.inet.tele.dk/andresen